• carlin2

    Fira födelsedagar

    Hej,

    Hur uppvaktar ni era tvillingar på födelsedagen? Vår tradition för våra två enlingar och oss själva är att vi kommer med en fikabricka, sång och presenter vid sängen på morgonen. Våra tvillingar vill ha det likadant men det blir problem när vi då måste dela på oss i var sitt rum och inte alla kan vara hos en tvilling och fira samtidigt. Vi har prövat att de sover i ett rum tillsammans på natten, men då väcker den ena den andra på morgonen vilket inte uppskattas alls. Vi behöver nya tips på hur man kan göra. Små problem kan tyckas men stort för våra tvillingar som snart fyller 11 år.

  • Svar på tråden Fira födelsedagar
  • Kejo

    Nu har jag inte tvillingar men om man ska spåna lite.
    Helt likadant blir ju svårt, eftersom ni har två som ska firas exakt samtidigt av samtliga...

    Skulle ni kunna ha ett "Grattiståg" (lite som ett Luciatåg),där ni går från rum till rum och väcker de båda med sång. När båda är vakna och pigga (ni får väl tåga runt tills båda är vakna) så samlas ni i ett rum där tvillingarna får morgonfika och presenter i en och samma säng.
    Från min synvinkel så tycker jag att det mysigaste är att alla är tillsammans och att tvillingarna känner att de blir firade av hela familjen. Att sedan en av dem "måste" byta säng inför fika och presenter får hen kanske leva med...

    Alternativt att firandet inte sker just i sängen utan i tex soffan, men det kanske är för stort avsteg från era vanliga rutiner?

    Lycka till

  • cli

    Tack, det kunde vara ett bra förslag! Ska presentera det för mina tjejer ????!

  • Kejo
    cli skrev 2014-10-22 22:21:38 följande:

    Det blir frågetecken av min smiley


    Haha (hoppas att det blev en smiley)
Svar på tråden Fira födelsedagar