• Anonym (Kille)

    Varför ONS?

    Jag är en kille på en bit över 30 som fortfarande aldrig haft en tjej och fortfarande är oskuld. Jag har haft ett par trådar om det tidigare och ska inte trötta ut er med en till men det jag undrar över är följande.

    Många har sagt till mig att jag borde vänta med sex tills jag hittar en flickvän för att tillfälliga sex är sällan bra osv. Men om det stämmer, varför har så många ONS?

  • Svar på tråden Varför ONS?
  • Anonym (Kille)
    driver28 skrev 2014-10-19 13:55:10 följande:

    För att de kanske saknar den fysiska delen. Endorfiner, orgasm, bekräftelse.


    Men om det är pga endorfiner och orgasmer så låter det inte för mig som om ONS är så dåligt. Och dessutom den fysiska närheten.
  • Grappa
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-19 14:33:57 följande:
    Men om det är pga endorfiner och orgasmer så låter det inte för mig som om ONS är så dåligt. Och dessutom den fysiska närheten.
    Men alla tycker inte att ONS är dåligt. Precis som att alla inte tycker att det är bra. Några gillar det, andra inte. Det kan vara bra med ONS om man jämför med inget ligg alls, men jämfört med ett regelbundet ligg är det kass.
  • Cecese

    På den tiden när jag hade ons visste jag helt enkelt inte vad riktigt bra sex var. Skulle jag ha vetat det skulle jag aldrig ha nöjt mej med ons. Efter att ha upplevt riktigt bra sex så är det uteslutet med ons, jag är hellre utan sex än har det. Det enda ons ger är närhet och bekräftelse. Jag får absolut ingen orgasm eller tillfredsställelse av det så då onanerar jag hellre...

  • Smecker

    För att det är roligt.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Kille)
    Grappa skrev 2014-10-19 14:40:10 följande:

    Men alla tycker inte att ONS är dåligt. Precis som att alla inte tycker att det är bra. Några gillar det, andra inte. Det kan vara bra med ONS om man jämför med inget ligg alls, men jämfört med ett regelbundet ligg är det kass.


    I så fall är det ett märkligt råd till en kille som aldrig haft sex och har stor sexlust att strunta i att försöka hitta ONS kan man tycka. Inte för att det påverkar mina chanser men jag förstår inte rådet.
  • Grappa
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-19 14:47:13 följande:
    I så fall är det ett märkligt råd till en kille som aldrig haft sex och har stor sexlust att strunta i att försöka hitta ONS kan man tycka. Inte för att det påverkar mina chanser men jag förstår inte rådet.
    Både ja och nej. För många är första gången speciell, kanske därför man hellre vill att det ska vara med nån speciell också.
    Men personligen tyckte jag det var viktigt när jag var 15, nu 30 år senare kvittar det liksom. Men vissa håller det som ett  kärt minne, vissa försöker förtränga det. Alla ä olika ju.
  • Q tankar

    Har aldrig varit kille och det var så länge sedan jag var oskuld så med reservation för det; första gången man har sex blir sällan bra - så i grunden tror jag det inte spelar någon roll om du är kär i tjejen eller inte - Det viktiga är att du känner lust och förtroende för henne i stunden!!!

    Gällande ONS; senast jag hade det var när jag efter ett 17 år långt förhållande skulle börja dejta igen. Jag kände ett stort behov av att bara få känna hur det kändes att ligga med en annan man (ligga igen överhuvudtaget)....hittade en kille som var väldigt öppen, frigjord, trevlig och riktig på!! Kände att han var en kille som jag kunde lita på och att han kunde/ville styra det hela.... jag lät honom älska med mig.... och det var det bästa som kunde hända!!! Jag har inte träffat honom sedan dess men jag är sååå tacksam för det han gjorde.....han blev min "door opener"!!!

    Personligen tror jag att det är precis vad du behöver!! Vart du hittar henne - ja det vet jag tyvärr inte....men var ärlig (med charm) , det brukar räcka väldigt långt!!!


    "Amare et sapere vix deo conceditor"
  • driver28
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-19 14:33:57 följande:
    Men om det är pga endorfiner och orgasmer så låter det inte för mig som om ONS är så dåligt. Och dessutom den fysiska närheten.
    Vem har sagt att det måste vara dåligt? Jag har iofs alltid strävat efter en relation men jag ser inte ner på ONS. Fyller också sin funktion om man nu inte är i en relation vill säga.
Svar på tråden Varför ONS?