• Anonym (Undrar)

    Är det här umgängessabotage?

    Mamman har barnet måndag - onsdag nästkommande vecka.

    Pappan Onsdag - Måndag

    Mamman vill prompt ringa och prata med barnet minst en gång.

    Pappan anser att barnet är hos honom så få dagar att han behöver tiden utan mammans samtal för att barnet ska komma till ro.

    Barnet själv frågar inte efter att få ringa mamman.

    Mamman säger nu att pappan genomför umgängessabotage då han inte svarar i telefonen när barnet är hos honom.

    Har mamman rätt?

  • Svar på tråden Är det här umgängessabotage?
  • Anonym (Z)

    Mamman måste släppa kontrollen, vill ungen ringa så kommer den att göra det men överlag så är det bästa för ungar att slippa att den andra ringer för det kan väcka längtan så ja pappan i detta fall har helt rätt.

    Mamman får släppa på kontrollen under tiden

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Z) skrev 2014-10-19 14:58:09 följande:

    Mamman måste släppa kontrollen, vill ungen ringa så kommer den att göra det men överlag så är det bästa för ungar att slippa att den andra ringer för det kan väcka längtan så ja pappan i detta fall har helt rätt.

    Mamman får släppa på kontrollen under tiden


    Men jag
  • killingen

    Jag anser att alla föräldrar bör ringa och prata med sina barn i alla fall om inte varje så varannan dag om man inte ses. Mina barns far har våra barn den här helgen och jag har hört av mig till dom varje dag. Innan detta har barnen varit bara hos mig i 4 veckor. Tror ni deras pappa hörde av sig en enda gång till sina barn? Svar NEJ! Mina barn har även möjlighet att ringa till sin pappa när de vill men vill inte. Dels för att han oftast inte svarar men säkert oxå för att de känner att han inte bryr sig. Tänk om alla föräldrar kunde se till sina barns bästa istället för att hålla på och sabba för och straffa den andra föräldern.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Z) skrev 2014-10-19 14:58:09 följande:

    Mamman måste släppa kontrollen, vill ungen ringa så kommer den att göra det men överlag så är det bästa för ungar att slippa att den andra ringer för det kan väcka längtan så ja pappan i detta fall har helt rätt.

    Mamman får släppa på kontrollen under tiden


    Men vad säger lagen. Mamman hotar nu med att det är Umgängessabotage.
  • Anonym (L)

    Att utöva umgängessabotage innebär att barnet inte får träffa den ena föräldern. Att mamman ex skulle åka iväg med barnet när ni ska ses, att säga att barnet är sjukt eller på annat sätt begränsa er kontakt. När sonen är hos dig så umgås han ju med dig, mamman kan inte hävda umgängessabotage eftersom du inte förhindrar att han får träffa sin mamma.  Så länge du inte vägrar lämna bort sonen när han ska vara hos sin mamma så har du ditt på det torra. Visserligen ska föräldrar kunna samverka och hålla kontakt (lämna upplysningar) gällande barnet osv men det verkar inte vara det som hon tycker du är dålig på. Mamman verkar mer vilja sabotera.

  • Anonym (Undrar)
    killingen skrev 2014-10-19 14:59:35 följande:

    Jag anser att alla föräldrar bör ringa och prata med sina barn i alla fall om inte varje så varannan dag om man inte ses. Mina barns far har våra barn den här helgen och jag har hört av mig till dom varje dag. Innan detta har barnen varit bara hos mig i 4 veckor. Tror ni deras pappa hörde av sig en enda gång till sina barn? Svar NEJ! Mina barn har även möjlighet att ringa till sin pappa när de vill men vill inte. Dels för att han oftast inte svarar men säkert oxå för att de känner att han inte bryr sig. Tänk om alla föräldrar kunde se till sina barns bästa istället för att hålla på och sabba för och straffa den andra föräldern.


    Om samtalet skapar ner stress än nytta ser ju pappan till barnets bästa när han inte svarar. Nu handlar det inte om flertal veckor utan 5 dagar.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (L) skrev 2014-10-19 15:01:21 följande:

    Att utöva umgängessabotage innebär att barnet inte får träffa den ena föräldern. Att mamman ex skulle åka iväg med barnet när ni ska ses, att säga att barnet är sjukt eller på annat sätt begränsa er kontakt. När sonen är hos dig så umgås han ju med dig, mamman kan inte hävda umgängessabotage eftersom du inte förhindrar att han får träffa sin mamma.  Så länge du inte vägrar lämna bort sonen när han ska vara hos sin mamma så har du ditt på det torra. Visserligen ska föräldrar kunna samverka och hålla kontakt (lämna upplysningar) gällande barnet osv men det verkar inte vara det som hon tycker du är dålig på. Mamman verkar mer vilja sabotera.


    Hon vill inger annat än att prata med barnet. Säga att hon saknar honom etc.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Undrar) skrev 2014-10-19 15:00:13 följande:

    Men vad säger lagen. Mamman hotar nu med att det är Umgängessabotage.


    Låt mamman el du hota med det för enl lag går det inte under ugsabotage
    Anonym (Undrar) skrev 2014-10-19 15:06:05 följande:

    Hon vill inger annat än att prata med barnet. Säga att hon saknar honom etc.


    Nör du gör så kan ungen bli gnällig och ledsen och ja sker det så år det ugsabotage.

    Börja kontrollera dig och skriv brev ungen kan få senare nör den kan läsa och i den breven kan du berätta om din saknad
Svar på tråden Är det här umgängessabotage?