• Anonym (Maskrosbarn)

    Förälder med alkoholproblem

    Jag tänkte kolla om det finns någon här som vet var man kan vända sig om man har en förälder med alkoholproblem?

    Jag är över 18 men inte så mycket, bor fortfarande hemma och lider fruktansvärt mycket av det. Det har gått så långt att jag blivit deprimerad(blev dessutom precis dumpad) och orkar snart inte mer... Funkar det att ringa till vårdcentralen och prata med en läkare man litar på? Hela min familj går till den läkaren och hen är medveten om min förälders problem, så det kanske är en bra idé?

    Är desperat nu när jag mår så dåligt och behöver hjälp på en gång!

  • Svar på tråden Förälder med alkoholproblem
  • Anonym (Nykteralkoholist)
    www.al-anon.se/alateen/

    www.al-anon.se

    Båda sajterna är till för personer som lever med en anhörig som är alkoholister. Hoppas att du får någon hjälp av dessa sidor! 
  • Anonym (Maskrosbarn)

    Tack så mycket hörrni! Ska kolla och se vad jag hittar.

  • Linastrumpan
    Anonym (Maskrosbarn) skrev 2014-10-24 13:17:04 följande:
    Det gör jag faktiskt. Tack!
    Vändpunkten ska vara den bästa i Stockholm så hör av dig till dem. Jag har bara hört bra från soc, vården och anhöriga så jag hoppas du kan få hjälp av dem!
  • Anonym (Maskrosbarn)
    Linastrumpan skrev 2014-10-24 16:11:09 följande:
    Vändpunkten ska vara den bästa i Stockholm så hör av dig till dem. Jag har bara hört bra från soc, vården och anhöriga så jag hoppas du kan få hjälp av dem!
    Tack så jättemycket för hjälpen! Det är svårt att ta tag i men någon måste ju... :)
Svar på tråden Förälder med alkoholproblem