• Anonym (Fundersam)

    Bioplär mer otrogna?

    Hej, behöver hjälp även om jag kanske funderar alldeles för mycket.. Är tillsammans med en kvinna som är bioplär, ni som haft förhållande med såna människor, anser ni otrohet är vanligare? Tänker på när dom får sina maniska/hypomaniska sidor o är extra sexuella o allt sånt. Vill inte gå runt va orolig hela tiden..

  • Svar på tråden Bioplär mer otrogna?
  • upp och ner

    Nej, bara för att man är bipolär så behöver det inte betyda att man är otrogen.
    Prata med henne, fråga hur hon är när hon är manisk. Om hon blir mer flörtig osv.
    Visst kan man bli lite extra sexuell som du skriver vid ett maniskt skov, men det innebär inte att man är otrogen.  Snarare att det blir lite extra fart i ert sexliv ;)

  • Anonym (mmm)

    I ett hyfsat normalt tillstånd är jag inte den otrogna typen. Hypoman anser jag att min man är rätt trist som inte vill hänga med på allt kul jag vill. Jag tycker mig bli snyggare, sexigare och mer på g i det stadiet. Risken för otrohet ökar markant. Sorgligt men sant. Det blir lite "jamen det är ju kul, spelar roll" i huvudet.

    FAST - än så länge har jag kunnat parera dessa infall hjälpligt.

  • Anonym (Fundersam)

    Men vill inte gå runt vara rädd hela tiden men hon är rätt flörtigt mot folk tycker jag, och hon vaktar sin mobil rätt noga.. Vet gon är extra sexuell när hon är hypoman också.. Jobbigt leva i oro hela tiden, är väldigt nytt förhållande med. Ingen som har erfarenheter om just otrohet o bipolära berätta om?

  • Kereza

    Jag känner bara en bipolär människa; jag själv. Jag har aldrig varit - och kommer aldrig vara - otrogen. Är mitt förhållande inte tillräckligt så gör jag slut istället. Otrohet kommer alltså inte hand i hand med sjukdomen...

  • Anonym (Fundersam)

    Men menar inte alla är otrogna men de är större risk man råkar göra något när man har den maniska fasen?

  • upp och ner

    Ja, det kan finns en ökad risk för det i en manisk fas. Tyvärr.
    Men jag tycker verkligen att du ska prata med din partner om detta. Diskutera hur ni ska hantera hennes maniska faser tillsammans.
    Tror inte att din osäkerhet kommer minska förrän ni verkligen pratat igenom detta.

  • Anonym (Bipolär)

    Alltså, är denna kvinna du är ihop med medicinerad? Menar om hon tar någon medicin mot bipolär sjukdom. Om man tar medicin så bör man inte hamna i skov.  Blir hon sjuk finns det mer du behöver vara orolig över än att hon är otrogen.

    Lycka till!

  • Anonym (forgetit)
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-10-19 16:02:01 följande:

    Hej, behöver hjälp även om jag kanske funderar alldeles för mycket.. Är tillsammans med en kvinna som är bioplär, ni som haft förhållande med såna människor, anser ni otrohet är vanligare? Tänker på när dom får sina maniska/hypomaniska sidor o är extra sexuella o allt sånt. Vill inte gå runt va orolig hela tiden..


    Bipolära fruntimmer.. det är mer vanligt än ovanligt att de stretar med benen i vädret för en annan man än du...

    Att det finns undantag är sant.. men majoriteten bekräftar.. bipolär kvinna är samma som... töm o glöm...

    Sen kommer det alltid någon bipolär kvinna och sitta och säga nej så är det inte.. För att de måste hålla ryktet vid gott liv.. Annars börjar män att sky dem som pesten.. bipolär kvinna är trubbel.. akta dig.. ditt känsloliv kommer att ta skada big time
    I värsta fall för resten av ditt liv...
  • Anonym (man)

    Tror inte samtal kommer hjälpa ett skit , när manin slår till tänker hon inte klart och då spelar det ingen roll vad ni sagt under era fina samtal. Bara att inse TS , bipolära människor löper mycket större risk att vara otrogna , väljer du att bli ihop med henne så har du även valt en större risk att bli bedragen.

    Sen ska du inte glömma att otrohet bara är ett av många problem som kan uppstå med diagnosen , väljer du henne så väljer du också problemen som kommer med henne. 

  • Anonym (forgetit)
    Anonym (man) skrev 2014-10-19 17:54:20 följande:

    Tror inte samtal kommer hjälpa ett skit , när manin slår till tänker hon inte klart och då spelar det ingen roll vad ni sagt under era fina samtal. Bara att inse TS , bipolära människor löper mycket större risk att vara otrogna , väljer du att bli ihop med henne så har du även valt en större risk att bli bedragen.

    Sen ska du inte glömma att otrohet bara är ett av många problem som kan uppstå med diagnosen , väljer du henne så väljer du också problemen som kommer med henne. 


    exakt o ett av problemen kan vara att du måste till könskliniken för att du fått någon annans indianer på din snorre i bästa fall.. så du inte sitter med en tungviktare i obotlig klass

    Samt att du löpe fruktansvärd stor risk att behöva hjälp för din framtida depp och knapra lyckopiller för bipolären har knäckt dig ner i rötterna
Svar på tråden Bioplär mer otrogna?