• Anonym (Tjej)

    Dom ger mig 2 miljoner om jag föder deras barn..

    Hej!

    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Detta är helt sinnessjukt! Allt är så jäkla vrickat, nu har dock flera försökt övertala mig om att det inte är såå jäkla fel som jag påstår. Snälla säg att jag inte är knäpp, detta kan väl inte vara friskt? Jag ska försöka förklara så gott det går:

    Jag är en tjej på 20 och bor tillsammans med min kille. Vi har varit tillsammans i 5 år. Allt har funkat väldigt bra. Han har även en syster som jag kommer bra överens med. Vi umgås en hel del. Hon har även en pojkvän och dom har varit tillsammans i 2 år. Vi umgås ofta tillsammans och har trevligt. Inga konstigheter såhär långt. Dom har försökt skaffa barn i ett år tror jag men det har varit svårt för dom. Systern har beklagat sig mycket över detta och jag har försökt stötta henne så gott jag kunnat. Nu i torsdag blev jag bjuden på middag hos dom vilket jag tyckte verkade väldigt trevligt. Min kille är bortrest tills imorgon så dom kanske passade på nu att ta upp det.. Iallafall så käkade vi och tillslut sa dom att dom ville ta upp en sak med mig. Dom inledde med att ta upp att dom ju som jag vet har väldigt svårt att få barn och att det förmodligen är något ''fel'' på henne som gör att det inte går. Tyckte det var lite konstigt att dom drog upp det bara sådär men tänkte att det inte kan vara lätt och att dom förmodligen vill prata av sig. Sedan kommer det, dom frågar mig om jag kan tänkas hjälpa dom. Om jag skulle kunna bära deras barn! Dom nämner att jag är så nära familjen och att jag är den enda dom kan tänka sig. Jag skrattar då jag tror det är ett skämt. Dom säger att dom är helt allvarliga med förslaget. Dom säger även att dom förstår att det är en väldigt stor sak och ska självklart betala mig. Systerns kille berättar att hans pappas hus kommer gå i arv till honom och att huset skulle vara värt 2 miljoner och han är beredd att sälja det och jag får dessa pengar. Jag ursäktade mig och sa att jag var tvungen att åka hem. Jag fick inte fram något annat.

    Jag vet inte vad, dom har blivit knäppa. Detta är väl inte klokt, för man kan väl inte be någon annan om detta..? Min killes mamma ringde även mig och frågade om jag var okej då jag bara gått från middagen. Jag sa att jag blev väldigt chockad och sa att detta är ju inget jag för allt i världen kan gå med på eftersom det är sjukt! Hon sa då att dom aldrig kan få ett barn tillsammans och det är mig dom kan tänka sig. Låter precis som om jag borde vara tacksam! Även en gemensam vän till mig och systern, var hennes vän från början, har sagt att det inte är hela världen, det blir ju mitt barn biologiskt sätt men såhär gör ju folk hela tiden och att 2 miljoner är oerhört mycket pengar. Har alla blivit dumma i huvudet på riktigt? Jag har inte tagit upp detta med min kille då han som sagt är bortrest men har tänkt säga det imorgon när han kommer hem.

    Vad tycker ni om detta? Jag kommer aldrig någonsin göra det såklart, inte för alla pengar i världen. I början tyckte jag mest det var skrattretande hur dom ens kan fråga men nu blir jag fan mer och mer arg. Tycker det är äckligt hur dom tror att dom kan ''köpa ett barn'' av mig nästan.. Jag ville mest skriva av mig och ''försäkra'' mig om att jag inte det enda som tycker detta är fel?

  • Svar på tråden Dom ger mig 2 miljoner om jag föder deras barn..
  • Anonym (lagligt?)

    Är det ens lagligt med surrogatmödraskap? Hur har de tänkt fixa allt praktiskt?

  • eslah

    2 mille lät ju väldigt lockande.

    Nej har svårt och se hur man skulle kunna lämna ifrån sig en hybrid man gått runt och burit på i 9 månader heller, helt rätt beslut av dig.

  • Anonym (Skeptisk)

    Finns inget som stämmer här! Man ber inte om surrogatmamma när man endast försökt få barn ett år! Ett år är helt normalt,runt den tid man börjar fundera på utredning. Innan utredning och hjälp och många andra försök med det som finns att få barn tänker man inte ens på surrogatmamma. Tro mig,vi är inte där än fast vi kämpat i över 8 år.  Man kan inte ens säga att man har svårt när de gått bara ett år. Lite trögare än majoriteten,men likafullt räknas man inte ens som ofrivilligt barnlös förrän det gått två år. Utöver det är surrogat förbjudet i Sverige.

  • Anonym (anonym)

    Ett år är inte lång tid att försöka bli gravid och det verkar inte ens som de varit till någon läkare för att kolla om det är något fel.
    Surrogatmödraskap fungerar inte i Sverige utan det skulle i så fall röra sig om en adoption och är paret inte över en viss ålder så kommer de inte att godkännas för adoption.

  • Anonym (Seriöst!)

    Jag skulle önska att någon ville be mig om det. Jag skulle göra det utan att blinka. Tyvärr vill nog ingen ha ett barn som ser ut som jag :p 

  • Anonym (Tjej)

    Jag har absolut ingen aning om vad som gäller kring det! Absolut inte! Vet inte ens om man får göra så eller hur dom tänkt sig! Jag brydde mig inte om att fråga ens för jag blev så ställt, jag tycker allt är så konstigt, hur dom ens kan fundera på det! Jag tror dom menar att jag skulle vara surrogatmamma, så uppfattade jag det. Jag vet inte om dom gått någon utredning, men dom sa att det var henne det var fel på. Jag vet som sagt inte vad som gäller eller inte. Jag har ingen koll på detta alls. Jag tänker att dom kanske vill att jag och hennes kille skaffar barn och sedan adopterar dom det? Kräks

    Detta är inget jag hittat på, utan dom frågade detta. För mig låter detta helt sjukt..

  • Anonym (Skeptisk)

    Man kan omöjligt veta att nåt är så fel att man inte kan få barn själv när man endast försökt ett år! För det krävs ingen livmoder typ. Saknar man ägg får man äggdonation nämligen,saknas spermier får man spermiedonation. Alla fel utöver det erbjuds man IVF. De allra flesta har inte fullbordat en utredning vid ett år,kanske bara funderat och ytterst,ytterst få har hunnit göra IVF (kanske ingen) och före IVF vet man inte alls ens chanser via hjälp.

    Extremt få hopppar över all hjälp som finns här och utomlands och funderar på surrogat det första de gör. Jag har vart med i svängen många år och aldrig stött på nån sån. Surrogat kräver jättemycket eftersom det bara inte går göra så där lättvindligt i Sverige.

Svar på tråden Dom ger mig 2 miljoner om jag föder deras barn..