• Anonym (ok?)

    kan någon hjälpa mig ang kvällsomsorg när man har sambo

    Hej. Är det någon som vet om jag har rätt till kvällsdagis till mina barn även om jag har en sambo ?

  • Svar på tråden kan någon hjälpa mig ang kvällsomsorg när man har sambo
  • Alexi

    Om din sambo inte är vårdnadshavare till barnen är den personen helt irrelevant för rätten till barnomsorg.

  • mamaleona
    Anonym (??) skrev 2014-10-19 22:10:19 följande:

    Varför får du inte hjälp av din sambo??


    Precis min tanke. Varför skulle barn vara på dagis om ni är sambos o han är hemma den tiden på kvällen när du jobbar? hänger inte med här....
  • Fanny b
    mamaleona skrev 2014-10-19 22:15:22 följande:
    Precis min tanke. Varför skulle barn vara på dagis om ni är sambos o han är hemma den tiden på kvällen när du jobbar? hänger inte med här....
    Jag vet inte hur det är i ts fall men det är inte alla bonusföräldrar som vill ta hand om sina bonusbarn, vilket jag tycker bör respekteras. Om man som ensamstående förälder vill ha en sambo tar hand om ens barn tycker jag det är upp dessa att själv ta upp detta på ett tidigt stadium i en ny relation, så deras partner kan välja om de vill ta hand om bonusbarnen eller inte.
  • missan75
    Anonym (ok?) skrev 2014-10-19 20:20:42 följande:

    Hej. Är det någon som vet om jag har rätt till kvällsdagis till mina barn även om jag har en sambo ?


    Har din sambo ett funktionshinder då han inte kan ta hand om barnen?
  • Stokke

    Vad är det för skillnad på kvällen mot morgonen? Ex: pappan börjar jobba kl 06;00. Bonus mamman börjar 09;00. Baren börjar i dagis, fritids kl 08:00. Pappan lämnar på dagis eller fritids kl 05:30.
    Ok eller inte ok?!

    Ex; 2. Bonus mamman är föräldraledig med det första gemensamma barnet. Pappan lämnar enligt tiderna ovan.
    Ok eller inte ok.

  • LaLola
    Fanny b skrev 2014-10-19 22:24:19 följande:
    Jag vet inte hur det är i ts fall men det är inte alla bonusföräldrar som vill ta hand om sina bonusbarn, vilket jag tycker bör respekteras. Om man som ensamstående förälder vill ha en sambo tar hand om ens barn tycker jag det är upp dessa att själv ta upp detta på ett tidigt stadium i en ny relation, så deras partner kan välja om de vill ta hand om bonusbarnen eller inte.
    Det är verkligen skitmärkligt att vissa inte vill leva som en familj....
  • lostcase
    missan75 skrev 2014-10-19 22:24:20 följande:
    Har din sambo ett funktionshinder då han inte kan ta hand om barnen?
    Han kanske har ett liv? Och egna intressen som prioriteras framför att sitta barnvakt åt andras barn 5 kvällar i veckan. Men du menar att om man träffar någon som arbetar kväll eller natt så är man skyldig att ta hand om dennes barn? Om det hade varit tvärtom, att det hade varit sambon som arbetat kväll/natt då skulle han alltså varit tvungen att ta hand om TS barn på dagtid istället för att sova för att inte anses vara funktionshindrad?
  • Fanny b
    LaLola skrev 2014-10-19 22:46:19 följande:
    Det är verkligen skitmärkligt att vissa inte vill leva som en familj....
    Man kan vara en familj på olika sätt.
  • LaLola
    Fanny b skrev 2014-10-20 06:59:39 följande:
    Man kan vara en familj på olika sätt.
    Jo men i en familj hjälps man åt. Jag kommer aldrig förstå mig på de människor som vill leva med nån som väljer bort ens barn.
Svar på tråden kan någon hjälpa mig ang kvällsomsorg när man har sambo