• Bel
    Äldre 20 Oct 10:38
    1184 visningar
    2 svar
    2
    1184

    P-piller utan uppehåll

    Hej alla!

    Har mild endometrios och nu efter två barn så känner jag att jag måste ha en mer långvarig "plan" gällande mens och ägglossning Innan åt jag neovletta, och det funkade bra, blev i princip smärtfri. Men ibland så fick jag ägglossning ändå utav någon konstig anledning!

    Jag har dock funderat på att börja äta Neovletta igen. Fast utan uppehåll. Dvs äta tre månader, blödning, äta tre måndaer till. Är det någon som gör så här och är det något man rekomenderar?

    Har också funderat på hormonspiral, men många utav mina vänner har haft ett himla bekymmer med det.

    Vad rekomenderar ni?

  • Svar på tråden P-piller utan uppehåll
  • MalinA­87
    Äldre 21 Oct 10:38
    #1

    Är tanken att du inte vill ha fler barn?
    Jag opererades för endometrios 2004 och efter det började jag med p-sprutor (Depoprovera). Tog en spruta var 3e månad och det funkade klockrent för mig! Alla symptom och smärtor försvann..
    Nu är jag gravid med vårt första barn och vill också troligen ha två barn.. men efter det kommer jag att gå tillbaka till sprutorna direkt

  • Bel
    Äldre 21 Oct 22:00
    #2

    Tack för ditt svar!
    Nej, det blir nog inte fler barn...
    Jag gick på Depoprovera som en slags nedreglering inför IVF när jag började med det, men jag fick sådana fruktansvärda biverkningar! Riktiga klimakteriebesvär alltså. Svettningar, vallningar och dåligt humör, därför vill jag inte ge mig på det igen.

    Mina smärtor och besvär har i princip försvunnit efter mina två graviditeter, men jag vill såklart inte att Endometriosen ska få en chans att blossa upp. Och därför skulle jag vilja undvika mensblödningar i den mån det går, varav min tanke på att man kanske kunde äta p-piller som jag beskriver ovan.

Svar på tråden P-piller utan uppehåll