• Gladiator

    Vet inte vad jag ska göra, bråttom

    Jag gick för nåt år sen hos psykiatrin fast dom är helt värdelösa sen de blev privat ägt. Får min medicin därifrån nu endast. Gick till Habiliteringen för att få bättre hjälp även för att bli utred för ADD, för ett halvår sedan. Alltså i julas ungefär.

    Jag fick ADD och träffade en psykolog där fram till somaruppehållet. Då gick även psykologens anställning ut. Och jag skulle tillbacks till psykiatrin. Innan psykologen slutade skickade då hon en remis till psykiatrin, det var alltså innan somaruppehållet. Nu idag har jag ännu inte hört nåt från dom.

    Har haft det jobbigt på jobbet och inte trivas så slutar jobbet i början på sommaren. Min A-kassa blir aldrig nöjd med informationen jag skickar in. Just nu vill dom ha ett läkarintyg som visar att jag sa upp mig på grund av psykiska problem.  

    Har haft kontakt med läkaren på vårdcentralen som sjukskrev mig i våras ett tag innan jag sa upp mig. Men hon ringde upp mig senare och sa att det skulle dom på psykiatrin skriva. Så hon ringde till dom och bad om en tid till mig, då jag nämnde för henne att jag ännu inte blivit kallad till dom på psykiatrin. Nu skulle jag få en tid. 

     En tid fick jag utskickat i torsdags, men ända problemet är att den är den 17 november. Jag har liksom inte fåt nå pengar från förra månaden och snart ska hyran och allt annat vara inne igen. 

     
    Jag måste be om hjälp nån stans men frågan är vart?

      

  • Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra, bråttom
  • Gladiator

    Jag gick till arbetsförmedlingen idag men enligt den personen jag träffa får jag vänta till den 17 november. Hur kan det ta så lång tid? Till vårdcentralen gick jag direkt och fick prata med läkaren jag sökte redan samma dag. Jag är glad att jag inte mår sämre psykiskt än jag gör.

Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra, bråttom