• Äldre 20 Oct 14:02
    39641 visningar
    844 svar
    844
    39641

    BIM november 2014

    Hej! Jag är 26 år gammal och bor i Stockholm. I februari 2013 fick vi vårt första barn, en liten pojke född i v.36. Nu är det äntligen dags att försöka med syskon, och vi kommer att börja i november.

    Jag har en cykel på ca 35 dagar och kommer att ha äl kring den 9:e november (BIM 23 november). Vore jätteroligt att följas åt om ni också skall börja försöka inom kort! Det spelar ingen roll om ni redan har barn eller om ni är förstagångsföräldrar!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-11 13:17
    Trådens aktiva medlemmar (frivilligt, säg till om ni vill att jag lägger till er):

    sthlmsmamma - 26 år från Stockholm. ÄL 7/11 och BIM 21/11. Andra barnet
    Lissing - 26 år. BIM 16/11. Tredje barnet

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-12 09:46

    UPDATE 12/11:

    Trådens aktiva medlemmar i BIM-ordning (frivilligt, säg till om ni vill att jag lägger till er):

    Vintermamman88 - 26 år från Örebro. ÄL ca 26/10, ?Gravid 1-2? på CB digital 10/11. Andra barnet. GRAVID!

    therr - 25 år från Stockholm. BIM 10/11 (skall göra gravtest 12/11). Första barnet.

    Lizzie09 - 22 år. BIM 14/11. Första barnet (tredje försöket).

    twosofar - 27 år från Hälsingland. ÄL 2/11 och BIM 16/11. Tredje barnet.

    Lissing - 26 år. BIM 16/11. Tredje barnet.

    sthlmsmamma - 26 år från Stockholm. ÄL 7/11 och BIM 21/11. Andra barnet (första försöket), har en son på 1,5 år.

    Marta2005 - Snart 32 år, bor utanför Gbg. ÄL ca 7-8/11 och BIM 21-22/11. Tredje barnet, har en dotter på 9 år och en son på 7år.

    born87 - 27 år från Dalarna. ÄL runt 11-12/11och BIM 27/11. Andra barnet, har en dotter på 2,5 år.

    Tigerlilja86 ? 28 år från Stockholm. ÄL 14/11 och BIM 28/11. Andra barnet.

    Micka! - 33 år från Gävle. ÄL 15/11 och BIM 29/11. Tredje barnet (sjunde försöket).

    cme86 - 30 år från Linköping. ÄL 22/11 och BIM 6/12. Andra barnet, har en dotter på 2,5 år.

    whattha ? 27 år från Hälsingland, men bor i England. Vet i skrivande stund inte datum för ÄL och BIM. Första barnet och första försöket.
  • Svar på tråden BIM november 2014
  • Äldre 20 Oct 14:23
    #1

    Hej! :) Har nyss haft ett MA som upptäcktes i v 11, jätte tråkigt men vi har bestämt att vi ska försöka igen direkt! Har varken koll på äl eller bim men jag hoppas och tror att de lär vara i november nån gång iaf :) 
    Gjorde "aborten" nu den 16e oktober så just nu väntar jag på att jag ska sluta blöda sen blir det att börja med äl testen :) Återkommer med bim datum när äl testen gett utslag (om de gör det)..
    Har en son på 15 månader :) 

  • Äldre 20 Oct 14:24
    #2

    Är 21 år förövrigt!

  • Äldre 22 Oct 16:24
    #3

    Ja, den här tråden tycker jag vi drar igång! :D Här kan vi alla med BIM i november -14 skriva av oss alla tankar, nervositet, nyfikenhet osv osv :P

    Berätta gärna vilka ni är, om ni har barn sedan tidigare eller varför inte om ni upptäckt några tidiga grav. tecken? :) Så kan vi alla följa varandra på väg mot våra efterlängtade plus! :D

    Själv har jag BIM den 11 november och ett barn sedan tidigare!

  • Anonym (Engla­nd)
    Äldre 22 Oct 17:09
    #4

    Jag har BIM den 15e november preliminärt, har slutat med p-piller och avslutade min pillermens för två dagar sedan, jag har börjat äta en medicin som ska göra min cykel mer regelbunden då jag har PCO och insulinresistans. Jag hoppas dock på en cykel på ungefär 30 dagar :) 


    Har aldrig varit gravid tidigare, bor i England med min sambo. 

  • Äldre 23 Oct 19:56
    #5

    Hej! Jag hoppar gärna in här om det är okej. :) Jag är 31 år och bor i mellersta norrland med min man och min son på 1,5 år.

    Detta  är vårt andra försök till ett syskon, men jag har ingen aning om när min nästa mens kommer eller när bim blir. Min cykel har varit mkt regelbunden efter första graviditeten (30 dagar), men nu har det hänt nåt. Inget plus, men ingen mens heller.

    Låter kanske konstigt, men det är som att vi "störde" ägglossningen då den skulle ha varit i början av oktober och så kom den mycket senare istället. Fick nämligen såna ÄL-flytningar förra fredagen men jag trodde då att det kunde vara ett tecken på att jag blivit gravid, men som sagt inget plus nu när jag testade..

    Så vi får hoppas på att jag hinner med bim i november istället! Glad

  • Äldre 23 Oct 20:19
    #6

    Hej, vad roligt att fler vill följas åt :D

    Vad trist att ha oregelbunden ÄL Lundan, det blir ju väldigt mycket svårare att pricka den då. Men å andra sidan blir det kanske extra mycket mys istället ;)


    Vi har inte ens försökt än, jag slutade med P-ring för några månader sedan, men vi har skyddat oss med kondom/säkra perioder. Men nu har vi precis enats om att det skulle vara ett bra läge för ett litet syskon, så nu är jag kanske lite väl optimistisk som tror att det ska gå på första försöket men.. Det gick på en gång med sonen så det kan ju lika gärna bli samma sak igen :)

    Vilket datum har ni BIM?

  • Äldre 24 Oct 20:08
    #7
    Vintermamman88 skrev 2014-10-23 20:19:55 följande:

    Hej, vad roligt att fler vill följas åt :D

    Vad trist att ha oregelbunden ÄL Lundan, det blir ju väldigt mycket svårare att pricka den då. Men å andra sidan blir det kanske extra mycket mys istället ;)


    Vi har inte ens försökt än, jag slutade med P-ring för några månader sedan, men vi har skyddat oss med kondom/säkra perioder. Men nu har vi precis enats om att det skulle vara ett bra läge för ett litet syskon, så nu är jag kanske lite väl optimistisk som tror att det ska gå på första försöket men.. Det gick på en gång med sonen så det kan ju lika gärna bli samma sak igen :)

    Vilket datum har ni BIM?


    Googlade runt och hittade info om att antiinflammatoriska mediciner kan störa ägglossningen, och jag avslutade en kur med kortisontabletter nyligen, så det kanske har nåt med saken att göra..

    Tycker att vissa som skriver på olika "vill bli gravid"-trådar är så ambitiösa som ligger VARJE dag. Tungan ute Det orkar då inte jag.. hehe.. Får försöka hålla utkik efter ÄL-tecken istället och spara på krutet.

    Hoppas ni har turen med er och lyckas på första gången denna gång också! Håller tummarna. Glad
  • Äldre 24 Oct 20:24
    #8

    Hej alla, vill egentligen inte börja med ett deppigt inlägg men nu är det så det set ut. Var till gynakuten och det visar sig att jag fick ett missfall för två veckor sedan. Har väl vetat om det men inte kollar förrän idag! Så nu har vi deppat ihop och nu är det nya tag. Så jag hoppar med härom det är ok. Vet inte när BIM är efter missfallet, men det visar sig.

  • Äldre 24 Oct 20:39
    #9

    Är 25 år från Skåne, första barnet och ska ha BIM 5 nov. Hoppas verkligen att det har tagit sig! :)

  • Äldre 24 Oct 22:30
    #10

    Hej! Jag är 25 år och bor i Skåne. Detta blir fjärde försöket med första barnet, har bim 14 november.

Svar på tråden BIM november 2014