• Anonym (Hur?)
    Äldre 20 Oct 15:28
    2512 visningar
    51 svar
    51
    2512

    Hur kunde Plymothbröderna få starta en friskola?

    Plymothbröderna är en sekt. Hur kunde de få tillstånd att starta en friskola?

    www.dn.se/kultur-noje/kronikor/maria-schottenius-en-skola-i-plymouthbrodernas-regi-ar-en-skola-mot-kunskap/

  • Svar på tråden Hur kunde Plymothbröderna få starta en friskola?
  • Anonym (Nära)
    Äldre 20 Oct 15:57
    #1

    För att nästan alla får det! Tusen miljoner gånger hellre dom än muslimerna...

  • Äldre 20 Oct 17:00
    #2

    Varfor inte? Det är bara att de åtgärdar bristerna som framkommit.

  • Äldre 20 Oct 17:10
    #3
    Anonym (Hur?) skrev 2014-10-20 15:28:45 följande:

    Plymothbröderna är en sekt. Hur kunde de få tillstånd att starta en friskola?

    www.dn.se/kultur-noje/kronikor/maria-schottenius-en-skola-i-plymouthbrodernas-regi-ar-en-skola-mot-kunskap/


    Jag fattar inte det heller... Sekter med programmerande undervisning är skadligt för barnen.
  • Äldre 20 Oct 17:13
    #4
    Ogago skrev 2014-10-20 17:10:30 följande:
    Jag fattar inte det heller... Sekter med programmerande undervisning är skadligt för barnen.
    Vilken 'programmerande undervisning' har de bedrivit/ bedriver de?
  • Anonym (trött­)
    Äldre 20 Oct 17:18
    #5
    Anonym (Nära) skrev 2014-10-20 15:57:19 följande:

    För att nästan alla får det! Tusen miljoner gånger hellre dom än muslimerna...


    Om de helknäppa kvinnofientliga Plymouthbröderna får starta skola så är det klart muslimerna också ska få. Alla som vill ska tydligen få förtrycka sina barn.
  • Äldre 20 Oct 18:04
    #6
    Anonym (trött) skrev 2014-10-20 17:18:10 följande:
    Om de helknäppa kvinnofientliga Plymouthbröderna får starta skola så är det klart muslimerna också ska få. Alla som vill ska tydligen få förtrycka sina barn.
    Hur har Laboraskolan och foräldrarna till eleverna där fortryckt dem i skolan?
  • Anonym (trött­)
    Äldre 20 Oct 21:02
    #7
    Tow2Mater skrev 2014-10-20 18:04:10 följande:
    Hur har Laboraskolan och foräldrarna till eleverna där fortryckt dem i skolan?
    De anser att kvinnan alltid skall vara underordnad mannen, och det går igenom i undervisningen i skolan. Det har till och med skolverket fattat. Naturligtvis är detta inte något de tänker ändra på, eftersom huvudanledningen till att de vill ha en egen skola är att de vill isolera och indoktrinera sina barn. Det har i alla fall inte nåogot med att ge dem en bra utbildning att göra, eftersom de är negativa till utbildning och lärarna saknar lärarutbildning.

    Det är helt sjukt att svenska skattemedel går till att låsa in barn i en förtryckarsekt.
  • Anonym (Nära)
    Äldre 20 Oct 21:04
    #8
    Anonym (trött) skrev 2014-10-20 21:02:15 följande:
    De anser att kvinnan alltid skall vara underordnad mannen, och det går igenom i undervisningen i skolan. Det har till och med skolverket fattat. Naturligtvis är detta inte något de tänker ändra på, eftersom huvudanledningen till att de vill ha en egen skola är att de vill isolera och indoktrinera sina barn. Det har i alla fall inte nåogot med att ge dem en bra utbildning att göra, eftersom de är negativa till utbildning och lärarna saknar lärarutbildning.

    Det är helt sjukt att svenska skattemedel går till att låsa in barn i en förtryckarsekt.
    Det finns massor jag anser mycket värre som jag önskar att mina pengar via skatten inte ska gå till.  Så länge jag inte besökt skolan vill jag inte döma ut den.
  • Äldre 20 Oct 21:20
    #9
    Anonym (trött) skrev 2014-10-20 21:02:15 följande:
    De anser att kvinnan alltid skall vara underordnad mannen, och det går igenom i undervisningen i skolan. Det har till och med skolverket fattat.
    Vad i deras undervisning visar att de lär barnen att kvinnan alltid skall vara underordnad mannen? Att de inte 'arbetar aktivt för att motverka traditionella könsroller' betyder ju inte alls det.

    De ville ha en egen skola pga foräldrars vision var att en mindre skola med små klasser säkerställer god ordning, effektiv inlärning i en lugn arbetsmiljö samt goda möjligheter att på ett tidigt stadium motverka våld, mobbning, droger, m m.(se deras hemsida). Vem vill inte det for sina barn? Fler foräldrar borde starta egna skolor!
  • Äldre 20 Oct 22:41
    #10
    Tow2Mater skrev 2014-10-20 17:13:21 följande:
    Vilken 'programmerande undervisning' har de bedrivit/ bedriver de?
    Plymouthbröderna är en sekt. Du får googla om du vill veta.
Svar på tråden Hur kunde Plymothbröderna få starta en friskola?