• Gert

    Är Pia Sundhage rasist?

    Lesbiska feministen Pia Sundhage vill se gräns för antalet utländska spelare i damallsvenskan.

    www.svt.se/sport/fotboll/sundhage-vill-se-farre-utlandska-spelare-i-sverige

    Om en sverigedemokrat hade sagt detta hade rasistkortet kommit fram. Jag är faktiskt förvånad över Sundhages utspel.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Är Pia Sundhage rasist?
  • Sensitiveguy

    Förvånad? Vi har ju yttrandefrihet, vill hon säga så så står det henne fritt.

    Vad har du fått att hon är feminist ifrån förresten?

  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-10-20 17:41:37 följande:

    Förvånad? Vi har ju yttrandefrihet, vill hon säga så så står det henne fritt.

    Vad har du fått att hon är feminist ifrån förresten?


    Ja, vi har yttrandefrihet, men det kanske inte gäller alla i det här landet? För om en sverigedemokrat hade resonerat som Pia Sundhage hade rasistkortet kommit upp.

    Har för mig att hon stödjer Gudrun Schyman och Fi.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-20 17:43:26 följande:

    Ja, vi har yttrandefrihet, men det kanske inte gäller alla i det här landet? För om en sverigedemokrat hade resonerat som Pia Sundhage hade rasistkortet kommit upp.

    Har för mig att hon stödjer Gudrun Schyman och Fi.


    Har för mig? Bara för att hon är flata så är hon per automatik inte feminist, du får länka vid sådana påståenden.

    Yttrandefrihet innebär också att du får säga "rasist", eller "svartskalle" om du så vill. Så är det bara.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-10-20 17:53:30 följande:
    Har för mig? Bara för att hon är flata så är hon per automatik inte feminist, du får länka vid sådana påståenden.

    Yttrandefrihet innebär också att du får säga "rasist", eller "svartskalle" om du så vill. Så är det bara.
    Jag är i alla fall ganska säker på att hon röstar rött och eftersom alla de röda partierna (S+MP+VPK) är uttalade feminister, utgår jag ifrån att hon är feminist. 

    Nu skulle inte tråden handla om yttrandefrihet, utan om Pia Sundhage är rasist.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

    När Pia Sundhage och Erik Hamrén fotades med SDU blev det ramiskri i medierna. Bland annat fick Svenska Fotbollsförbundet gå ut med ett klargörande.

    Hur skiljer sig Svenska Fotbollsförbundets värderingar från Sverigedemokraternas? - Vi skiljer oss på en rad olika sätt. Svensk fotboll är välkomnande, står för gemenskap och integration - något som SD inte står för.

    Ändå vill nu Pia Sundhage begränsa invandringen till fotbollen.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-20 18:01:47 följande:

    Jag är i alla fall ganska säker på att hon röstar rött och eftersom alla de röda partierna (S+MP+VPK) är uttalade feminister, utgår jag ifrån att hon är feminist. 

    Nu skulle inte tråden handla om yttrandefrihet, utan om Pia Sundhage är rasist.


    Hon är förmodligen sosse av det äldre slaget, dvs inte nödvändigtvis feminist. Men när man påstår så i trådstarten får man räkna med kommentarer om densamma.

    Pia Sundhage är inte rasist.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-10-20 18:10:34 följande:
    Hon är förmodligen sosse av det äldre slaget, dvs inte nödvändigtvis feminist. Men när man påstår så i trådstarten får man räkna med kommentarer om densamma.

    Pia Sundhage är inte rasist.
    Men hon vill ju begränsa invandringen till damallsvenskan på grund av spelarnas etnicitet. Det låter som rasism, enligt mig.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-20 18:01:47 följande:

    De röda partierna (S+MP+VPK) är uttalade feminister.


    Förresten är inte MP ett rött parti, mig veterligen.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-20 18:05:02 följande:

    När Pia Sundhage och Erik Hamrén fotades med SDU blev det ramiskri i medierna. Bland annat fick Svenska Fotbollsförbundet gå ut med ett klargörande.

    Hur skiljer sig Svenska Fotbollsförbundets värderingar från Sverigedemokraternas? - Vi skiljer oss på en rad olika sätt. Svensk fotboll är välkomnande, står för gemenskap och integration - något som SD inte står för.

    Ändå vill nu Pia Sundhage begränsa invandringen till fotbollen.


    Pia Sundhage tycker som hon vill, du baserar en hel tråd på vad hon en gång sagt. Jag ser inte hur det kan vara ett underlag för en diskussion om att hela fotbollssverige nu plötsligt kanske är rasister eller något.
Svar på tråden Är Pia Sundhage rasist?