• Äldre 20 Oct 19:34
    389 visningar
    6 svar
    6
    389

    Vad tycker ni om detta?

    Hej!

    Jag träffar en kille sedan några månader tillbaka. Jag har själv inte haft nåt förhållande på flera år, endast kortare tillfälliga som mer har handlat om sex. Han hade en relation som tog slut för ganska exakt ett år sen. Är inte helt klar över hur mycket kontakt dom haft efter det. Han säger inte så mycket om det, tror inte han är helt ärlig heller.

    Men iallafall så är dom vänner på facebook. Jag är sjukt nyfiken av mig så har varit inne och kollat lite på hennes sida. Hon är även egen företagare så snokat lite där med. Och killen jag dejtar gillar och kommenterar typ allt hon skriver och lägger upp. Jag tycker ändå att det är lite jobbigt, blir lite svartis och så. Vet inte om det är helt fel av mig? Dom känslor och tankar som dyker upp är ju om dom har mer kontakt som jag inte ser eller är han fortfarande intresserad av henne på nåt sätt? Uppenbarligen är han intresserad och uppmuntrar vad hon gör eftersom han är där hela tiden och gillar. (han är nog inte medveten om att jag snokat). Varför jag känner så är därför att hon var den som gjorde slut.

    Vad tycker ni, är det naturligt att han gillar och kommenterar eller kan det finnas nåt mer intresse där för henne?

    Överdriver jag? Jag tror faktiskt inte han hade gått in och gillat lika mycket om han visste att det fanns möjlighet att jag såg det.. men kanske har jag fel. Men det gör det mer irriterande iaf.

  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta?
  • Äldre 20 Oct 19:39
    #1

    Hur länge varade deras förhållande? Om de varit tillsammans länge är det naturligt att de fortfarande är vänner. Jag kan förstå att du är svartsjuk men du bör inte försöka förbjuda honom att ha kontakt med henne. Men sen är det ju beroende på vad han skriver med..

  • Äldre 20 Oct 19:39
    #2

    Oj, vad du överdriver, det är inte riktigt friskt att reagera som du.....

  • Äldre 20 Oct 20:30
    #3

    Dom var tillsammans lite drygt ett år. Så inte så länge.

    Ok,nej, jag inser ju att det jag känner är fel.. men har svårt att hantera såna känslor när dom kommer.

  • Äldre 20 Oct 20:36
    #4

    Jag hade nog blivit lite fundersam och frågat lite diskret om han har kommit över henne eller om de bara är kompisar. Vet ju att vissa som har ett förhållande upptäcker att de passar bättre som vänner och fortsätter att ha en vänskapsrelation istället för partners

  • Äldre 20 Oct 21:35
    #5

    Ok. Känns bara som jag tjatat lite för mycket om det. Har frågat om dom har någon kontakt nu osv. Utan att låta galen. :) Då har han sagt att nej det har vi inte. Men jag känner att det blir en jobbig grej att veta att han är intresserad och har koll på vad hon gör. Han känns ju intresserad av det liksom.

  • Äldre 21 Oct 12:05
    #6
    sina01 skrev 2014-10-20 21:35:23 följande:

    Ok. Känns bara som jag tjatat lite för mycket om det. Har frågat om dom har någon kontakt nu osv. Utan att låta galen. :) Då har han sagt att nej det har vi inte. Men jag känner att det blir en jobbig grej att veta att han är intresserad och har koll på vad hon gör. Han känns ju intresserad av det liksom.


    Har han sagt nej på den frågan så ljuger han ju uppenbarligen.... vill du satsa på ett nytt förhållande som börjar med lögner?
Svar på tråden Vad tycker ni om detta?