• fruerika

    Graviditetstest, hur tidigt?

    Hej!
    Jag och min man känner att vi börjar längta efter ett syskon till vår son.
    Jag slutade med p-pillren i juli. Jag har haft tre menstruationer efter det, de två senaste med exakt 30 dagar emellan.
    Jag har inte fått mens denna gången men är bara två dagar över (bim+2).
    Jag har tagit grav.test ett par ggr förra veckan, igår samt idag men alla har varit negativa.

    Förra graviditeten så kollade jag inte mig förrän bim+5, det visade då positivt på tre (????) grav.test.
    Den gången hade jag mensvärk i flera dagar men fick ingen mens och blev då fundersam och testade och det visade sig då att jag var gravid. ???????? Då hade jag slutat med p-piller ca 4 månader tidigare.
    Nu har jag haft svag mensvärk, molande värk nere i magen, sedan ca 4 dagar tillbaka.
    Är rädd att jag "inbillar" mig och känner efter för mycket.

    Jag undrar nu när ni tagit första positiva grav.testet och hur har ni mått då? Hur tidigt kan man få symptom?
    Jag hade en väldigt bra graviditet första gången o hade inte ens illamående så jag vet inte riktigt vad man kan vänta sig så här tidigt, om jag nu ens skulle vara gravid förstås...????

    Är så tacksam för lite åsikter.?

  • Svar på tråden Graviditetstest, hur tidigt?
  • fruerika

    Oj mina symboler blev bara frågetecken...

    Tänker på hur länge ni fått negativt test trots att ni varit gravida.

  • smultronoga

    1 grav slutade i Mf men då plussade jag BIM -5. Trött, gick som en dvala och mensvörk 2 dgr efter äl som höll i sig. 2 grav kände jag bara hunger och extremt känsliga bröstvårtor . Då plussa jag 2 dgr innan bim men det sluta i v 10.

  • fruerika
    smultronoga skrev 2014-10-20 21:00:14 följande:

    1 grav slutade i Mf men då plussade jag BIM -5. Trött, gick som en dvala och mensvörk 2 dgr efter äl som höll i sig. 2 grav kände jag bara hunger och extremt känsliga bröstvårtor . Då plussa jag 2 dgr innan bim men det sluta i v 10.


    Tack för svar!:)

    Så tråkigt att det inte gick bra första gången. Hur blev det andra gången?
  • smultronoga

    Gick inte den gången heller men hade mindre symtom då än första gången

  • JECJ

    Jag plussade jättetydligt på alla test jag tog ( fem olika ) på kvällsurin 7 dagar innan förväntad mens. Enligt min bm så är det inte alls ovanligt. Jag hade inga symtom alls innan vecka 6- 7. Allt kändes bara som inför en vanlig mens.

    Graviditeten var problemfri o normal.

  • fruerika
    JECJ skrev 2014-10-21 07:17:51 följande:

    Jag plussade jättetydligt på alla test jag tog ( fem olika ) på kvällsurin 7 dagar innan förväntad mens. Enligt min bm så är det inte alls ovanligt. Jag hade inga symtom alls innan vecka 6- 7. Allt kändes bara som inför en vanlig mens.

    Graviditeten var problemfri o normal.


    Ok. Skönt med en problemfri graviditet. Hoppas själv på att min nästa graviditet blir som den förra, också problemfri.

    Fick mensen några dagar efter detta inlägg skrevs. :(
Svar på tråden Graviditetstest, hur tidigt?