• laady1991

    Ungmamma med en tantkropp! Mår dåligt...SE HIT :(

    Hej!
    Skrev ett långt inlägg men den försvann :( typiskt!
    Tar det kort:
    Tjej,23 år. Fick vår dotter för 1,5 år men det har inte hänt ett enda förändring med min kropp,är det fel på mina hormoner? Kvinnor bara faller ned i vikt mina står still ( hemskt)
    Innan ja blev gravid va ja normal och snygg nu är jag inne på hemsidor och letar efter breda kläder flera timmar pgd av magen,vill operera bort den men inte råd med sånt,knappt råd med "vanliga livet" så operation kanske om 5-6 år men jag mår psykiskt dåligt,tänk att en tjej som hade 56kg nu har 86kg,innan förlossning 92.

    Innebär att bara 6-8 kilo på 1,5 år.
    Känns också som att mina magmuskler är helt körda då det inte bara är hängbuk utan gravidmage,mår dåligt! :( hjälp och trösta mig,någon mer???
    BIFOGA GÄRNA BILD,här kommer min.

    Bristningar kan ja leva med men kolla min mage :( alltid haft platt ,varför blir det så???? Inte många som får sånt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 23:34
    www.ladda-upp.se/bilder/ebhjtfhlfdetl/

  • Svar på tråden Ungmamma med en tantkropp! Mår dåligt...SE HIT :(
  • mikipiki

    Kunde tyvärr inte se någon bild, men jag har också haft väldiga komplex för min kropp sen jag fick barn (som 17-åring). För mig hjälpte det dock att gå ner i vikt, ser fortfarande förfärlig ut naken, men med kläder ser jag helt ok ut. Har fått kämpa jättehårt för att gå ner i vikt, så det är det enda tipset jag kan ge dig :(

  • enmamma

    Nu är jag ingen ungmamma men ditt bekymmer 
    har nog inte så mycket med ålder att göra.
    Efter mitt första barn gick det bra att komma iform, eftersom jag stoppade ungen i vagnen och gick varje dag. nuförtiden tar jag bilen och äter för mycket.
    Börja imorgon ge dig ut i höstrusket på raska promenader tills du fått upp kondisen, sedan kanske gymmet.

  • michimichi
    laady1991 skrev 2014-10-20 20:59:22 följande:

    Skickade med en länk där uppe kan den inte öppnas???


    jo men det går inte att se själva bilden
  • LillaJag06
    laady1991 skrev 2014-10-20 23:33:43 följande:

    Ber om ursäkt det går visst inte att ladda upp från mobil på forum,fixade en länk istället.

    Någon mer med samma mage??? Finns det chans att minska iallafall 50%???? Ser gravid utan och häng hud.... Allt på samma gång :(

    Min bild

    www.ladda-upp.se/bilder/ebhjtfhlfdetl/


    Jag tror att om du går ner i vikt så går det få magen att dra ihop sig.

    Har du pratat med någon på ett gym? Du kan ju alltid ringa och kolla.

    Om huden sen efter det skulle hänga då kanske du skulle kunna fundera på en operation men jag tror faktiskt inte att det behövs TS.

    Vet dock inte hur lång tid det tar innan magen drar ihop sig med hjälp av träning.
  • Mee

    Hej!

    Jag är i en liknande sits som dig.

    Fick min son för 16 månader sedan och jag står still med min vikt. Rasade i vikt när jag ammade honom, sedan satte latheten in. Jag vet att jag äter mer än vad jag gör av med, slarvar för mycket med maten och tränar på tok för lite jämfört med va jag borde.

    Fick också ett akut ks samt att de var tvungen att vända honom till sätes innan de kunde plocka ut honom. Allt det gjorde att jag hade extremt ont länge så jag kom inte igång med träning eller promenader som jag hade velat på en gång.

    Så jag tror att du behöver tänka igenom hur och vad du äter och hur mycket du rör på dig. Jag kommer själv göra det (måste det nu ^^) start imorgon, då ska jag och sambon på gymmet och försöka lägga om våran kost. Om du vill kan vi hjälpa varandra! :) Det är bara att skicka ett meddelande om du vill! :)

  • Fiaaliaa

    Finns en kille som är personlig tränare och kostrådgivare som finns på fb med helt otroligt resultat från sina klienter. Han är visserligen väldigt uppbokad lång tid framöver men kontakta han för att lyckas gå ner de kilon du vill. Känner inte han personligen men har flera vänner som gått ner allt från 10-50 kg med hans upplägg och vet de e super nöjda. www.facebook.com/nico.prohorenko där har du länk till hans fb. 

  • K grrl

    Säger som ovanstående (styrketräning). Men att då ordning på kosten är a och o. Viktnedgång är 80% kost - minst.

  • mikipiki

    Hur jag brukade se ut och hur jag ser ut nu. Har gått ner 33kg och tränat som om det inte fanns någon morgondag. Huden på magen gick inte att få bort helt så den är lite rynkig, men nu har den sugit ihop sig såpass att man kan gömma den under troskanten utan att den syns och bristningarna har bleknat. Så det ÄR möjligt, bara man lägger ner tid och arbete på det. För mig tog det två år ungefär.

  • LillaJag06
    mikipiki skrev 2014-10-22 12:23:41 följande:

    Hur jag brukade se ut och hur jag ser ut nu. Har gått ner 33kg och tränat som om det inte fanns någon morgondag. Huden på magen gick inte att få bort helt så den är lite rynkig, men nu har den sugit ihop sig såpass att man kan gömma den under troskanten utan att den syns och bristningarna har bleknat. Så det ÄR möjligt, bara man lägger ner tid och arbete på det. För mig tog det två år ungefär. phpT5cfYa44551.jpg


    Wow! Imponerande!

    Hur tränade du?
  • laady1991
    mikipiki skrev 2014-10-22 12:23:41 följande:

    Hur jag brukade se ut och hur jag ser ut nu. Har gått ner 33kg och tränat som om det inte fanns någon morgondag. Huden på magen gick inte att få bort helt så den är lite rynkig, men nu har den sugit ihop sig såpass att man kan gömma den under troskanten utan att den syns och bristningarna har bleknat. Så det ÄR möjligt, bara man lägger ner tid och arbete på det. För mig tog det två år ungefär.


    Wooooooow!!!!!

    Är det verkligen möjligt? Får tårar när jag ser bilden,så ser jag ut nu....hemskt jobbigt att dra upp leggingsen över magen så det inte hänger över kanten.... Jobbigt att inte kunna ha annat än breda kläder ,inköpt allt i storlek L, haft XS och s förut....

    Hur tränar du??? Hemma??? Gym?

    Har precis beställt hem olga boken,inte mycket tid då min man jobbar varje dag,får väl ta lite på kvällarna och helgen.

    Berätta!!! Vill komma till 60kg från nuvarande...80+....
Svar på tråden Ungmamma med en tantkropp! Mår dåligt...SE HIT :(