• Anonym (olalia)

    hur gör man abort i en bra relation?

    jag har 3 fantastiska småbarn. men dom är 3, och fortfarande små! ett barn till just nu skulle slita mitt samvete i stycken! räcker knappt till som det är, vi jobbar hårt i vår familj men vi är trygga och kärleksfulla...

    jag drar som mamma det stora lasset hemma då mannen jobbar en del på bortaplan. men när vi är hemma så delar vi på allt och vi gör verkligen allt för våra barn.

    MEN vi är ju slitna. sömnen är knapp och blir en del kiv och jag är trött och blir ofta sur för småsaker. tålamodet ska räcka till trots nattvak och en högenergisk 4-åring, en bebis och en skolpojke. det går helt enkelt inte. 

    så hur ska jag kunna välja något annat än abort? hur valde ni andra som trots allt inte hade något egentligt "problem" att skylla på?

  • Svar på tråden hur gör man abort i en bra relation?
  • Anonym (Lätt)

    Det räcker med att du inte vill ha ett till barn som skäl. Det räckte gott och väl för mig.

  • Anonym (Kondom?)

    Varför inte använda preventiv medel?? Eller om ni inte vill ha fler, kapa ledningarna så att säga?

  • Anonym (olalia)

    jo det här med skydd är en bra fråga... hade faktiskt spiral men som gled ur vid mens och nu har jag varit oskyddad. Kondom har använts alla gånger utom EN, givetvis.

    Det här med skäl... när man har en fin trygg familj och egentligen plats för fler och är barnkära osv så känns det fel att göra abort. det är fel "timeat", alltså väldigt för tidigt!

    men med de 3 fantastiska resultat vi lever med så känns det inte så lätt. ?

  • fluu

    Du behöver inte skylla på något. Du behöver bara veta att du vill göra abort. Om det känns bättre för dig så kan du ju tänka att du gör abort för dina tre barns skull, de skulle troligen få stå tillbaka och/eller få en sämre mamma om det kom en bebis till.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (.-.-.-.-.)

    Sterilisera er, antingen en eller båda för att vara ännu säkrare

    Abort är inte ett preventivmedel

    Det finns ju chans att ni hamnar i denna situation igen så sterilisera er om ni vill ta ansvar.

  • Anonym (behåll!)
    Anonym (olalia) skrev 2014-10-21 11:11:11 följande:

    jo det här med skydd är en bra fråga... hade faktiskt spiral men som gled ur vid mens och nu har jag varit oskyddad. Kondom har använts alla gånger utom EN, givetvis.

    Det här med skäl... när man har en fin trygg familj och egentligen plats för fler och är barnkära osv så känns det fel att göra abort. det är fel "timeat", alltså väldigt för tidigt!

    men med de 3 fantastiska resultat vi lever med så känns det inte så lätt. ?


    Personligen skulle jag behållit.


    Jag har en jätte fin relation med min make och med 2 barn sen innan. Sen vart jag oplanerat gravid och eftersom jag själv inte mådde så bra vid den tidpunkten (deprimerad) Så valde vi abort. Jag har ångrat mig sen den dagen.. Vi försökte sen bli gravida långt över ett år och sen när jag väl blev gravid då fick jag mitt första missfall.. Karma.. Jag har undrat många gånger varför vi inte behöll?. Jag vet jag var deprimerad men på bättringsvägen.. Jag skulle ju antagligen mått bättre när barnet skulle födas osv..  Men ångra mig kommer jag alltid göra. Barn är det bästa man kan skaffa!


    Om jag vore du skulle jag satsa på att bli en cool 4 barnsmamma med massa kärlek till alla dom underbara barnen.

  • Anonym (Julia)
    Anonym (behåll!) skrev 2014-10-22 15:47:34 följande:

    Personligen skulle jag behållit.


    Jag har en jätte fin relation med min make och med 2 barn sen innan. Sen vart jag oplanerat gravid och eftersom jag själv inte mådde så bra vid den tidpunkten (deprimerad) Så valde vi abort. Jag har ångrat mig sen den dagen.. Vi försökte sen bli gravida långt över ett år och sen när jag väl blev gravid då fick jag mitt första missfall.. Karma.. Jag har undrat många gånger varför vi inte behöll?. Jag vet jag var deprimerad men på bättringsvägen.. Jag skulle ju antagligen mått bättre när barnet skulle födas osv..  Men ångra mig kommer jag alltid göra. Barn är det bästa man kan skaffa!


    Om jag vore du skulle jag satsa på att bli en cool 4 barnsmamma med massa kärlek till alla dom underbara barnen.


    Håller med, behåll!
    Ni vet att ni hade oskyddat sex och då kan ni inte ha varit speciellt rädda för att bli gravida. Vill man inte ha barn så ska man ju skydda sig, inget fusk.

    4 barnsmamma, det låter inte så tokigt Min bästa kompis har 3 barn och ett fjärde på gång, den minsta är bara 14 månader.

    Kram

Svar på tråden hur gör man abort i en bra relation?