• Anonym (kompi­sen)
    Äldre 20 Oct 22:12
    8868 visningar
    35 svar
    35
    8868

    Så jävla trött på min kompis

     Så helvettes trött på att alltid behöva höra på hennes tjat och gnäll. Hon ska konstant ha uppmärksamhet och jag känner mer och mer hur jag blir bara mer och mer trött på henne. Gud, vad ska jag börja?


    Vi har varit kompisar i snart 4 år. I början var det riktigt kul att vara med henne, vi hade så mycket kul tillsammans, hittade på saker och var riktigt nära varandra. Men med tiden har jag insätt hur fucked upp hon egentligen är. Alltid är det andras fel och hon drar på sig offerkoftan hela tiden. Så fort hon får chansen att trycka ner någon annan gör hon det. Sån här var hon inte förr.


    Nu vill jag bara bli av med henne. Hur ?gör man slut? med en kompis? Önskar hon bara kunde skita i mig.  

  • Svar på tråden Så jävla trött på min kompis
  • Anonym (Ärlig­het)
    Äldre 20 Oct 22:15
    #1

    Man säger rakt ut att man inte orkar/vill umgås längre eller också säger man nej varje gång personen vill ses så tröttnar dom. S.k vänner som drar energi istället för att ge är inget att ha.

  • Äldre 20 Oct 22:16
    #2

    Det ärligaste och absolut bästa du kan göra, är att berätta för henne hur du känner och upplysa henne om hennes beteende. Hon kanske inte själv inser hur hon håller på. Ibland behöver folk en väckarklocka.
    Ge henne en chans att ändra sig. Det vore väl dumt att mista en kompis som du egentligen tycker mycket om, pga hennes nya och lite dåliga beteende?
    Hon kanske är stressad? Orolig? Nedstämd? - Det finns säkert en anledning till hennes beteende; en anledning som säkert går att råda bot på.
    Var en schysst kompis och hjälp din vän tillbaka till den positiva sidan igen! Solig

  • Anonym (kompi­sen) Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 22:20
    #3
    Forgetit skrev 2014-10-20 22:16:36 följande:

    Det ärligaste och absolut bästa du kan göra, är att berätta för henne hur du känner och upplysa henne om hennes beteende. Hon kanske inte själv inser hur hon håller på. Ibland behöver folk en väckarklocka.
    Ge henne en chans att ändra sig. Det vore väl dumt att mista en kompis som du egentligen tycker mycket om, pga hennes nya och lite dåliga beteende?
    Hon kanske är stressad? Orolig? Nedstämd? - Det finns säkert en anledning till hennes beteende; en anledning som säkert går att råda bot på.
    Var en schysst kompis och hjälp din vän tillbaka till den positiva sidan igen! Solig


    Grejen är den att jag har hjälp henne mer än nog. Jag är inte en sån som quitar, men seriöst, gud vad mycket hjälp hon fått av mig. 

    Egentligen fattar jag det själv, att jag bör berätta för henne hur jag känner, men under mer än 1 års tid har jag bara känt att hon är ett dött lopp. Det kommer inte bli bättre, och jag har växt ifrån henne sedan länge.... 
  • Anonym (Ärlig­het)
    Äldre 20 Oct 22:22
    #4
    Anonym (kompisen) skrev 2014-10-20 22:20:29 följande:
    Grejen är den att jag har hjälp henne mer än nog. Jag är inte en sån som quitar, men seriöst, gud vad mycket hjälp hon fått av mig. 

    Egentligen fattar jag det själv, att jag bör berätta för henne hur jag känner, men under mer än 1 års tid har jag bara känt att hon är ett dött lopp. Det kommer inte bli bättre, och jag har växt ifrån henne sedan länge.... 

    Om det inte ger nånting längre utan du bara stör dig så skippa henne. Finns andra vänner att få,andra att umgås med. Jag skippade en jag känt i 25 år när hon slutade respektera mig och mina önskemål och bara såg sig själv jämt!
  • Anonym (uttrå­kadtje­j)
    Äldre 20 Oct 22:23
    #5

    Fast jag förstår att du tycker det är svårt. Man vill inte såra någon hur ego denna människa än är.

    Som jag ser det har du två alternativ.

    1. Säg som det är i ett sms. Ja du behöver inte vara stenhård men få henne att förstå att det är "slut".

    2. Vänd på steken och låt henne göra "slut" med dig. :) Gör något du vet irriterar henne så hon tillslut tröttnar på dig.

    Om du berättar mer hur hon funkar kan jag ge dig konkreta tips.

    Mvh//uttråkad tjej

  • Äldre 20 Oct 22:29
    #6
    Anonym (kompisen) skrev 2014-10-20 22:20:29 följande:
    Grejen är den att jag har hjälp henne mer än nog. Jag är inte en sån som quitar, men seriöst, gud vad mycket hjälp hon fått av mig. 

    Egentligen fattar jag det själv, att jag bör berätta för henne hur jag känner, men under mer än 1 års tid har jag bara känt att hon är ett dött lopp. Det kommer inte bli bättre, och jag har växt ifrån henne sedan länge.... 
    Hon kanske går igenom en tuff period?
    Skillsmässa? Dödsfall? Missfall? Ensamstående? Arbetslös?

  • Anonym (kompi­sen) Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 22:29
    #7
    Anonym (Ärlighet) skrev 2014-10-20 22:22:57 följande:

    Om det inte ger nånting längre utan du bara stör dig så skippa henne. Finns andra vänner att få,andra att umgås med. Jag skippade en jag känt i 25 år när hon slutade respektera mig och mina önskemål och bara såg sig själv jämt!
    Hur gjorde du? Ignorerade du bara? Tycker det är så svårt att ignorera när man har 3 sms i inkorgen när man vaknar på morgonen. Jag fattar att jag inte har någon "skyldighet" att svara, men när hon sen frågar varför man inte svarar blir det svårt att berätta varför... Vad ska jag säga då? 
  • Anonym (Sätte­t)
    Äldre 20 Oct 22:30
    #8

    De fega sättet.

    Du kan ju börja med att inte svara alla gånger hon ringer, och om hon skickar meddelande via fb när du inte är online eller sms så kan du vänta med att öppna det. Börja också att boka upp dig med andra vänner så att när hon hör av sig och vill umgås så kan du berätta att du är upptagen utan att ljuga :) Gör det stegvis så att hon hinner hitta en ny och inte börjar fråga varför du undviker henne.
    ________________________

    De hårda sättet.

    Be henne att dra åt helvete och att du inte orkar med henne.
    ________________________

    De brutalt ärliga sättet.

    Säg att du tycker att hon är en energitjuv för att hon alltid drar på sig offerrocken och tycker att allt ska kretsa runt henne.

  • Anonym (kompi­sen) Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 22:32
    #9
    Forgetit skrev 2014-10-20 22:29:22 följande:
    Hon kanske går igenom en tuff period?
    Skillsmässa? Dödsfall? Missfall? Ensamstående? Arbetslös?
    Tbh så gör hon det - hela tiden. Alltid något nytt att vara upprörd över. Ärligt så känner jag att jag inte har någon skyldighet what so ever att stötta henne och vara där för henne när allt hon vill ha är fina ord och uppmärksamhet och inte gör något själv för att ta sig ur situationen... 
  • Anonym (uttrå­kadtje­j)
    Äldre 20 Oct 22:32
    #10
    Anonym (kompisen) skrev 2014-10-20 22:29:26 följande:

    Hur gjorde du? Ignorerade du bara? Tycker det är så svårt att ignorera när man har 3 sms i inkorgen när man vaknar på morgonen. Jag fattar att jag inte har någon "skyldighet" att svara, men när hon sen frågar varför man inte svarar blir det svårt att berätta varför... Vad ska jag säga då? 


    Fast det bästa är faktiskt att ta modet till dig och våga säga något. Ju längre du väntar desto större irritation byggs upp och helt plötsligt kan allt explodera till något mycket värre.

    Ja du säger ju att hon blivit värre? Varför tror du det?
Svar på tråden Så jävla trött på min kompis