• Zanna77

    Vilka kliniker är bra vid äggdonation?

    Jag och min sambo är 37 år gamla och har försökt att få barn i ca 6 år nu, har gjort 3 ivf men har inte blivit gravid. Är nu inne på äggdonation. Behöver gärna tips på bra kliniker.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-27 18:08
    Vi har tre kliniker som vi velar emellan
    1 Swedishmedcare Riga
    2 Elite Kliinik Tartu
    3 Ivf Riga

    Är det någon som har varit på någon av dem?

  • Svar på tråden Vilka kliniker är bra vid äggdonation?
  • Forgetit

    Beror på...

    Är det din mans sperma som ska användas, eller är det "adopterade" ägg OCH spermier?

  • Jag är bara jag

    Det är nog ingen större skillnad vad gäller resultat,däremot himmelsvid skillnad på pris. Lyhördhet kan också skilja sig,av den anledningen har vi bytt klinik. Vi går i Tjeckien och gör ED med både donerade ägg och spermier. S.k överblivna embryon som adopteras bort vet jag ingen som har längre.

  • swede

    Jag kan rekommendera samma klinik som Bengalen. Den har precis bytt namn till IVF Riga (www.ivfriga.se).

    På den här sidan (www.fertilitetsguiden.com/behandlingar/aggdonation.php) kan du hitta information om olika kliniker. Vissa länder har känd donator, medan andra länder har okänd donator. Om man jobbar i Sverige kan man söka ersättning från Försäkringskassan (www.forsakringskassan.se/privatpers/utomlands/om_du_planerar_vard_utomlands/ersattning_vid_planerad_sjukvard), men då måste det vara en känd/öppen donator.

    Vissa kliniker har kö andra inte. Det är massor med frågor att ställa sig inför val av klinik. Vad är det som är viktigt för er? Här på Familjeliv finns mycket information om olika kliniker, trådar som skrivs av oss som går där. Där finner du mycket information.

    Vi valde IVF Riga först och främst för att de inte har någon kö och för att kliniken är lätt att ta sig till. Vi bor i södra Sverige och från Kastrup går det flyg direkt t Riga ca gånger//dag. Kliniken har också samarbete med kliniker både i Stockholm och Linköping, vilket kändes bra.

    Lycka till med ert sökande av klinik. Skriv om du har fler frågor.

    Kram

  • swede
    Redan47 skrev 2014-10-21 10:54:38 följande:

    Swede inboxa mig vilken klinik som Riga samarbetar med i Linköping.


    U got mail!
  • Bengalen
    swede skrev 2014-10-21 08:58:48 följande:
    Jag kan rekommendera samma klinik som Bengalen. Den har precis bytt namn till IVF Riga (www.ivfriga.se). 

    Detta är dock inte samma klinik som jag rekommenderade i Riga utan IVF Riga är en nystartad klinik. AVA Clinic är ursprungskliniken som fortfarande finns kvar och som i mitt tycke har blivit ännu bättre sedan en del av den gamla personalen flyttade över till den nya kliniken.

    http://www.avaclinic.lv/se/
  • swede

    Ah Bengalen, förlåt, jag läste lite för fort. Ser du skrivit Ava Clinic, och inte Ava Riga.

  • inell

    Hej Zanna77 ! jag ska göra i Tallinn våren 2015 VITA NOVA de sammarbetar med Tartu kliniken men det ä långt att åka dit+hotell och annat.Häng med i år 2015.

  • Missne

    Hej! Jag håller precis på och börjar ta reda på vilken klinik vi vill göra äggdonation på. Mycket talar för Riga men jag är lite förvirrad när det gäller nya respektive gamla AVA. Vilken erfarenhet har ni av dessa kliniker? Eller har ni erfarenhet från andra kliniker också tas det gärna emot

  • Redan47

    Ivf Riga eller ava clinic spelar säkert ingen roll. Men det verkar som ava clinic har bättre kundservice... De svarar bättre på mail vilket är skönt när det är distans allting ich när du har frågor sim dyker upp.

  • Redan47

    Skulle inte välja Finland, i så fall Helsingfors. Vill du hålla dig till öst, skulle jag välja Riga, och där ava clinic eller ivf riga. Övertygad de har bättre teknik och resultat. Samt ingen donator kö. Kolla upp vilka skörder de har från donator, garantier, statistik, överlevnad till blactocyt odling, resultat embryo att klara upptinng dvs överlevnad, och vad du betalar för ET resp FET och förvaring. 

Svar på tråden Vilka kliniker är bra vid äggdonation?