• Anonym (25)

    Vad gör vi killar?

    Jag har endast ett par närmare vänner som jag umgås med.

    Och eftersom jag inte riktigt vet vad man som killkompisar kan hitta på så möts vi främst någon gång i veckan och tar några öl.
    Thats it!

    Det känns bara så tomt. Hur ofta hänger ni med vänner efter jobb tex?
    Och vad kan man göra utöver sitta och dricka??

  • Svar på tråden Vad gör vi killar?
  • Sensitiveguy

    Bowla, gå på fotboll, gymma och en massa annat. Kolla in tjejer.

  • Anonym (tjej)

    Jag är visserligen tjej, men jag tänker att det behöver väl inte vara så annorlunda för killar jämfört med för tjejer? Vi träffas också och tar en öl eller dricker kaffe och pratar. Det känns väl bara tomt om man inte har någonting att prata om?

    Förutom det kan man väl umgås över något gemensamt intresse? Så umgås i alla fall min sambo och hans kompisar.

  • Sensitiveguy
    Anonym (tjej) skrev 2014-10-20 22:36:36 följande:

    Jag är visserligen tjej, men jag tänker att det behöver väl inte vara så annorlunda för killar jämfört med för tjejer? Vi träffas också och tar en öl eller dricker kaffe och pratar. Det känns väl bara tomt om man inte har någonting att prata om?

    Förutom det kan man väl umgås över något gemensamt intresse? Så umgås i alla fall min sambo och hans kompisar.


    Ni tjejer har ju kläder och förehavanden med killar att prata om, t ex. Vore kul som kille att prata med killar om tjejer, rätt svårt i mitt fall dock.
  • Anonym (gubbjävel)
    Anonym (25) skrev 2014-10-20 22:29:28 följande:

    Jag har endast ett par närmare vänner som jag umgås med.

    Och eftersom jag inte riktigt vet vad man som killkompisar kan hitta på så möts vi främst någon gång i veckan och tar några öl.
    Thats it!

    Det känns bara så tomt. Hur ofta hänger ni med vänner efter jobb tex?
    Och vad kan man göra utöver sitta och dricka??


    Kaffe hemma hos någon
    Herr middag och laga krubb tillsammans
    Kolla på alla de där grabbfilmerna som tanterna bara hatar
    åka på grabb saker, som skjuta lerduva.. någon bilutställning...
    löpning
    gym eller träna boxning..
    nån sprit provar kurs
    sitta o skryta över vem som bestämmer hemma och gå hem och vara kuvad för att få sex... (skämt)
    gå på fotboll eller hockey eller handboll..
    På sommaren... tända en stor jäkla brasa på stranden o grilla
    åk iväg till en annan stad o handla något med hem till tanten, garanterat sex(också skämt)
    poker kväll
    travet
    osv osv...

    är 40+ o en gång om året åker vi iväg för att gräva ett dike som ska avskilja Skåne från övriga Sverige.. Vet de är trams.. men det är campandet som är grejjen o tända en brasa...

    Men mest tillbringar vi i löpspåret som gerillalöpare och på skytteklubben..
  • Anonym (tjej)
    Sensitiveguy skrev 2014-10-20 22:44:05 följande:
    Ni tjejer har ju kläder och förehavanden med killar att prata om, t ex. Vore kul som kille att prata med killar om tjejer, rätt svårt i mitt fall dock.
    What?? Finner inte kläder särskilt intressanta som samtalsämnen och har inte pratat killar särskilt ofta heller. Ifall du menar att du inte har någon tjej så har jag vart i din situation, fast på andra sidan, och alla mina vänner har inte heller haft killar alltid. Fast relationer i allmänhet funkar ju som samtalsämne. Liksom filmer, böcker, politik, filosofi, etc, you name it. Men det borde inte ha särskilt mycket med kön att göra?
  • Alexandre Nayle

    Jag skulle inte basera det på vad "vi killar gör", utan snarare på dina intressen. Vad tycker du om att göra? Vad tycker dina kamrater om att göra? Jag tycker om livemusik så jag brukar besöka konserter, festivaler och sånt med mina vänner. Ibland går vi på museum, ibland spelar vi fotboll. Du förstår - intressen.

    Och så ölar vi typ hela tiden.

  • Anonym (Ture)
    Sensitiveguy skrev 2014-10-20 22:44:05 följande:
    Ni tjejer har ju kläder och förehavanden med killar att prata om, t ex. Vore kul som kille att prata med killar om tjejer, rätt svårt i mitt fall dock.
    Vad är det för tjejer du känner?? Kläder, så fruktansvärt ointressant. Sitta och prata relationer kan vara trevligt, men inte alltid.
    Jag kollar fotboll, tippar, bastar, åker på resor, går på bio eller kollar film hemma hos någon, provar öl, går på konserter, dricker kaffe eller drinkar, tränar och mycket annat med mina vänner.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Ture) skrev 2014-10-20 22:59:08 följande:
    Vad är det för tjejer du känner??
    Han känner kanske inte så många tjejer. Just a thought...
  • Anonym (Anonym)

    Är helt inne på dina tankar.


    Och känner likadant.


    Mitt problem är lite att jag inte har några vänner.


    Så jag har försökt intala mig själv att det inte gör något.


    Att jag har kul själv och att jag kan lägga fokus på det jag gillar.


    Funker lite sådär faktiskt.

  • Baktakt
    Sensitiveguy skrev 2014-10-20 22:44:05 följande:
    Ni tjejer har ju kläder och förehavanden med killar att prata om, t ex. Vore kul som kille att prata med killar om tjejer, rätt svårt i mitt fall dock.
    Gör vi? Jag pratar teknik, medicin, psykologi, aktuella världshändelser, historia etc. med mina tjejkompisar. Tror du verkligen att tjejer är så enkelspåriga att vi bara kan prata om killar och förhållanden (med killar) när vi är "ensamma"? Du får nog vidga ditt umgänge en aning isf. Låter ju som om det du har är skittrist.
  • Sensitiveguy
    Anonym (tjej) skrev 2014-10-20 22:49:26 följande:

    What?? Finner inte kläder särskilt intressanta som samtalsämnen och har inte pratat killar särskilt ofta heller. Ifall du menar att du inte har någon tjej så har jag vart i din situation, fast på andra sidan, och alla mina vänner har inte heller haft killar alltid. Fast relationer i allmänhet funkar ju som samtalsämne. Liksom filmer, böcker, politik, filosofi, etc, you name it. Men det borde inte ha särskilt mycket med kön att göra?


    Inte så jag menade. Jag menade att tjejer, generellt, tycks tendera att kunna tala om "mjuka" grejer med varann i större utsträckning än vad män gör.
  • Sensitiveguy
    Anonym (tjej) skrev 2014-10-20 23:02:42 följande:

    Han känner kanske inte så många tjejer. Just a thought...


    Inte jättemånga, därav baserar jag mina påståenden på generella iaktagelser, inte personliga erfarenheter.
  • Anonym (tjej)
    Sensitiveguy skrev 2014-10-21 02:44:47 följande:
    Inte jättemånga, därav baserar jag mina påståenden på generella iaktagelser, inte personliga erfarenheter.
    Låter mer som fördomar än iakttagelser tycker jag. Tjejer generellt är inte mer intresserade av att prata om kläder än killar är.
  • Sensitiveguy
    Anonym (tjej) skrev 2014-10-21 06:31:33 följande:

    Låter mer som fördomar än iakttagelser tycker jag. Tjejer generellt är inte mer intresserade av att prata om kläder än killar är.


    Nej, men känslor.
  • Anonym (tjej)
    Sensitiveguy skrev 2014-10-21 16:52:40 följande:
    Nej, men känslor.
    Är du säker på det och hur vet du det?
  • Sensitiveguy
    Anonym (tjej) skrev 2014-10-21 17:13:12 följande:

    Är du säker på det och hur vet du det?


    Det är en teori att det inte är lika socialt accepterar för män att tala ut om sitt känsloliv inför andra män. Individuella undantag kan emellertid förekomma.
  • Anonym (gubbjävel)
    Sensitiveguy skrev 2014-10-22 01:55:52 följande:
    Det är en teori att det inte är lika socialt accepterar för män att tala ut om sitt känsloliv inför andra män. Individuella undantag kan emellertid förekomma.
    Nu har jag inga vetenskaliga belägg för detta
    Dock tror jag att det är en generationsfråga!

    Med risk att hänga ut hakan så om jag höftar lite.. 40+ och uppåt pratar sällan känslor med andra killar(asso män till män) medans exempelvis 20-30 gör säkert det på ett helt annat sätt. Så befinner man sig mellan 30-40 så kanske dessa står med två ben i varsin generation.

    Om man nu ska kasta ur sig några fasta exempel på siffror.. Så ungefär tror jag det funkar, o den yngre generationen är betydligt bättre.. när det gäller.. asso prata känslor killar emellan.

    Är som sagt själv 40+, men har barn runt 20.. och upplever stor skillnad på hur det själv var och hur ens barn agerar... Oavsett så är det en positiv utveckling.

    Fast allt detta är bara personliga teorier och behöver inte alls vara några sanningar. Fakta är det dock inte!!
Svar på tråden Vad gör vi killar?