• Gossegumman

    Stjärnfamilj!

    Vill bara berätta om hur bra det kan vara i en stjärnfamilj mitt i alla tråkiga trådar om bonusar som hatar bio och tvärtom, och om bonusar som inte älskar och accepterar barnen i förhållandet med mera. 

    Jag, min sambo, hans ex och hennes "nya" har precis bokat in en resa till Liseberg Jul i vinter med alla inkluderade barn. Det är alltså min sambos och exets barn, men även hennes "nya" killes barn. Jag och min sambo har inga barn än men har ett på väg :) 


    Vi har minsann haft våra duster och vi älskar inte varandra i alla lägen men vi har kommit till ett läge där vi faktiskt kan umgås då och då och faktiskt ha trevligt. Jag ser verkligen fram emot vistelsen med tågresa, hotell och Liseberg med allihop. Det kan faktiskt vara bra i en stjärnfamilj också och alla bonusar hatar inte och är inte hemska heller. Det var till och med mitt förslag. Jag hoppas att vi även i framtiden kan försöka göra liknande saker även efter vi har fått vårt eller våra barn. 

    Heja alla som kämpar på där ute, det kan faktiskt komma en vändpunkt. Och alla ni som bara hatar, försök se det från en annan sida någon gång! Bonusar, bry er om era bonusbarn. Ni måste inte vara föräldrar eller ta särskilt stort ansvar men visa att ni kan acceptera läget. Bioföräldrar, försök att lägga er svartsjuka på hyllan och se det från den ljusa sidan. Ett barn mår inte dåligt av att ha flera som älskar det och gör allt för att de ska må bra.

     

  • Svar på tråden Stjärnfamilj!
  • lilly

    Tycker jag låter jättekul, kul att höra! Bra från föräldrarnas sida också att kunna umgås med sina barn tillsammans. Det allra tråkigaste för ett skilsmässobarn är när en styvförälder smutskastas av den biologiska föräldern pga svartsjuka och barnet inte riktigt vet vad han eller hon ska tro på. Ha det så kul på Liseberg! 

  • Gossegumman
    lilly skrev 2014-10-20 23:29:59 följande:

    Tycker jag låter jättekul, kul att höra! Bra från föräldrarnas sida också att kunna umgås med sina barn tillsammans. Det allra tråkigaste för ett skilsmässobarn är när en styvförälder smutskastas av den biologiska föräldern pga svartsjuka och barnet inte riktigt vet vad han eller hon ska tro på. Ha det så kul på Liseberg! 


    Tack! :) det ska bli superkul! 

    Synd bara att ingen uppmärksamma solskenshistorierna även om de efterlyses så många gånger för att det inte är lika roligt att kommentera att något är bra som att smutskasta och snacka skit.
    Är glad att du tog dig tid att svara!! :) 
Svar på tråden Stjärnfamilj!