• habiti

    inbördeskrig mot sd

    hade sd gått vinnande eller fått storstryk?

    väpnad konflikt syftar jag på nu..

  • Svar på tråden inbördeskrig mot sd
  • lilly

    Tror de skulle få stryk då alla andra riksdagspartier vägrar samarbete med dem. Så de hsde varit underskott i sin armé iaf. Tror jag i alla fall.

  • RamboMannen
    lilly skrev 2014-10-20 23:56:41 följande:

    Tror de skulle få stryk då alla andra riksdagspartier vägrar samarbete med dem. Så de hsde varit underskott i sin armé iaf. Tror jag i alla fall.


    Ja det skulle definitivt hetta till när Annie Lööf och Jan Björklunds Nördpluton marscherar in i kriget....
  • habiti
    RamboMannen skrev 2014-10-20 23:59:22 följande:
    Ja det skulle definitivt hetta till när Annie Lööf och Jan Björklunds Nördpluton marscherar in i kriget....
    påstår du att sd har tuffa människor i sina led?
  • RamboMannen
    habiti skrev 2014-10-21 00:02:38 följande:
    påstår du att sd har tuffa människor i sina led?
    Majoriteten är nördar även där. Ett "inbördeskrig" i Sverige skulle kunna "vinnas" av en grupp på kanske 1500-2000 man med lite kampvilja.
  • Velouria
    habiti skrev 2014-10-21 00:02:38 följande:
    påstår du att sd har tuffa människor i sina led?
    De i SD har aluminiumrör i alla fall plus nätsvansen som just nu tuggar fradga. Det har inte de andra riksdagsmänniskorna.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • habiti
    RamboMannen skrev 2014-10-21 00:07:48 följande:
    Majoriteten är nördar även där. Ett "inbördeskrig" i Sverige skulle kunna "vinnas" av en grupp på kanske 1500-2000 man med lite kampvilja.
    nationalister känns lite tuffare än liberaler och vänsterfolk...


  • RamboMannen
    habiti skrev 2014-10-21 00:16:33 följande:
    nationalister känns lite tuffare än liberaler och vänsterfolk...
    Hmm ja jag vet inte. SD känns inte särskilt "tuffa" tycker jag. De som det handlar om vid något slags "inbördeskrig" (då tänker jag kanske i likhet med nordirland, konflikten mellan Lojalister och IRA) är väl snarare extremhöger (SMR) och extremvänster (RF) i sådana fall.

    Tror inte nån går "segrande" ur en sån konflikt utan att det blir just som det var i Nordirland under "the troubles" där folk mördas till höger och vänster och bomber sprängs här och där, med civila oskyldiga offer som följd.
  • habiti
    RamboMannen skrev 2014-10-21 00:23:35 följande:
    Hmm ja jag vet inte. SD känns inte särskilt "tuffa" tycker jag. De som det handlar om vid något slags "inbördeskrig" (då tänker jag kanske i likhet med nordirland, konflikten mellan Lojalister och IRA) är väl snarare extremhöger (SMR) och extremvänster (RF) i sådana fall.

    Tror inte nån går "segrande" ur en sån konflikt utan att det blir just som det var i Nordirland under "the troubles" där folk mördas till höger och vänster och bomber sprängs här och där, med civila oskyldiga offer som följd.
    rf hade åkt på råspö av smr.
  • Fjärilslarv

    Jag tycker att det är äckligt att an kör hetsjakt på partier, vilket det än är. Partierna som switter i riksdag och regering är demokratiskt framröstade av folket i det landet. Även om man inte håller med om deras värderingar, så ska det ändå respekteras.

    Jag anser att alla människors åsikter ska respekteras. 
    "men vaddå så du tycker det är okej att rasister springer omkring och slår ihäl folk?"
    Nej det gör jag inte, det jag vill påpeka är att: man har rätt att tycka vad man vill, men har inte rätt att agera hur man vill.
    Det är två helt olika saker, och när man börjar pilla i att folk inte får tycka vad man vill, så pillar man på en av demokratins grundstenar, och DET är farligt.

  • FiaMedFunkk

    Larvig tråd. Det skulle givetvis aldrig bli inbördeskrig mot SD. Var kommer all SD-hets ifrån? Är ni så bajsnödiga att ni måste starta helt onödiga trådar?

Svar på tråden inbördeskrig mot sd