• Brattman

    Erfarenhet av svartsjuk tjej

    Vilka erfarenheter har ni av svartsjuka tjejer, och vad anser ni är bästa lösningen om man råkar ut för en sådan?

    Själv träffade jag en tjej för några år sedan, och det visade sig att hon var extremt svartsjuk. Hon ville hålla koll på allt som jag gjorde, och snokade i min telefon. I början tyckte jag inte det var någon stor grej, för jag hade inget emot att hon använde min telefon. Men det blev mer och mer regelbundet; ibland kunde jag upptäcka att min telefon var borta, fast jag visste vart jag hade lagt den. Sedan låg den tillbakalagd på sin plats igen, när hon hade snokat färdigt i den.

    Det blev värre och värre, hon misstänkte att jag träffade andra. Vid ett tillfälle när hon satt och bläddrade i galleriet på sin egen telefon, upptäckte jag att hon hade fotograferat samtalslistan i min telefonbok för att kunna kolla upp vilka som jag hade ringt till.

    Till slut kom vi fram till att vi inte kunde fortsätta träffas, och nu har vi inte längre någon kontakt med varandra. Men jag har funderat på hur jag ska göra om jag kommer i samma situation igen och träffar en tjej som är svartsjuk. Det som jag har kommit fram till är att det kan aldrig fungera i längden att ha någon form av relation med en svartsjuk tjej. För om hon börjar att visa svartsjuka, så kommer det bara att bli värre och värre.

    Därför har jag bestämt mig för att om jag skulle träffa en ny tjej och upptäcker att hon snokar i min telefon, då är den bästa lösningen att lämna henne omedelbart och inte fortsätta dejta med henne. Visst skulle det kunna kännas svårt att lämna någon som man tycker om, men om svartsjuka tendenser börjar visa sig så kommer det bara att bli värre och värre med tiden. Då är det bäst att bryta direkt, för ju längre man väntar desto svårare blir det.

    Så vad jag har kommit fram till är att om jag upptäcker att tjejen snokar i min telefon, då är det bästa alternativet att att avsluta relationen och lämna henne. Direkt och utan någon tvekan. Det är det enda rätta, för alla andra försök blir bara värre.

    Håller ni med om detta resonemang, och hur skulle ni själv göra i motsvarande situation?

  • Svar på tråden Erfarenhet av svartsjuk tjej
  • Anonym (Ee)

    Hej! Är tjej på 21.

    Kan skriva min version om detta, det kanske inte hjälper eller är ett bra svar på din fråga men..

    Jag var EXTREMT svartsjuk när jag var 17,18,19.

    Min första pojkvän hade jag i 15-16årsålder & han var otrogen mot mig de första 7månaderna vi var tillsammans med massa olika tjejer & jag fick inte reda på detta förens långt efter. Detta gjorde mig sjukt misstänksam då jag blev så sårad, de var ju min första kärlek & jag fattade inte att jag varit så dum & inte märkt något.

    Efter detta förhållande så kunde jag knappt ha en förhållanderelation till killar då jag trodde att de var otrogna, ville ha någon annan, så fort personen inte svarade så trodde jag att denne låg med någon osv. Helt sjukt extremt.

    Höll på sådär tills jag bestämde mig för att jag inte kan hålla på såhär. Går inte leva normalt med någon & min svartsjuka är så gott som borta :)

    Nu är det så att jag är tillsammans med en kille som var sjukt svartsjuk då han också varit med om otrohet osv.

    Jag förklarade läget att jag också varit sådär, pratade om de & sa att det inte är okej utan Att han ska berätta så fort han tror något om någon eller liknande.

    Han är fortfarande svartsjuk men kan prata om det & inget som förstör våran relation på något sätt.

    Så hantera jag det då han verkligen är underbar på alla sätt förutom svartsjukan i början men jag kunde sätta mig in i det & jag gav det en chans & det var verkligen värt det!

Svar på tråden Erfarenhet av svartsjuk tjej