• Anonym (LESS)
    Äldre 21 Oct 01:50
    711 visningar
    3 svar
    3
    711

    För ofta och för riklig mens.

    Hej, vet inte riktigt om detta är rätt ställe att lägga min fråga men nu är jag less.
    Vi har försökt länge med att pricka in min ägglossning men det börjar bli omöjligt då min mens är så pass oregelbunden att det är omöjligt att ens chansa sig till när ägglossningen kommer ske.

    I flera månader, mer än ett halvår, har min mens blivit tightare och tightare. Det kan gå bara 1-2 veckor mellan två menstruationer medans det ibland tar en månad. OFTAST nu för tiden går det inte ens en hel månad. Varje gång en menstruation börjar har jag väldigt små blödningar i flera dagar tills det sedan blir riktigt rikligt med mens. En hel menstruation kan för mig pågå i upp till tio dagar om den så vill. Vanligt är mellan 7-10 dagar. Sen kan det gå två veckor och så är jag där igen..

    Jag har ingen mensvärk eller andra problem under mina menstruationer.

    Är det något fel på mig? Varför har den blivit så ofta och varför är den så långdragen när den väl kommit? Hur ska man räkna ut ägglossning? Blir galen på detta! Snälla hjälp..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-21 01:50
    Edit: Jag är 23 år med ett barn på 4 år.

  • Svar på tråden För ofta och för riklig mens.
  • Äldre 21 Oct 20:27
    #1

    Hur länge har ni försökt?

  • Anonym (LESS) Trådstartaren
    Äldre 2 Nov 06:10
    #2

    I två års tid har vi sagt som så att blir det så blir det. Vi har alltså inte använt skydd. I drygt ett år har vi verkligen försökt.

  • Äldre 3 Nov 16:23
    #3

    Hej. Jag tycker att du ska boka tid för en undersökning hos en gynekolog. Lycka till

Svar på tråden För ofta och för riklig mens.