• Anonym (trött80)

    En partner som snarkar!!! Hjälp mig...kroniskt trött!

    Min partner snarkar högt och ljudligt hela nätterna. Det började för 6 månader sen när h*n bytte jobb. Just nu vaknar jag av de höga ljuden minst en gång i timmen, och jag kan inte alltid somna om! Detta gör mig trött, grinig, nedstämd.... Hur i all sin dar gör ni andra?? Sömnbristenhåller på att förstöra hälsan, och ger fler konflikter... Jag har inte samvete att väcka h*n varje gång det snarkas pga vi båda måste sköta våra jobb ju....

    Fler med samma problem??

    Hur löser ni det?

    Vad har hjälpt er och vilken hjälp finns att få? Och var?

    Tack

  • Svar på tråden En partner som snarkar!!! Hjälp mig...kroniskt trött!
  • Julia1245

    Skaffa öronproppar och sluta sova tillsammans. Så kan sambon även uppsöka vården för att få hjälp med sitt snarkande.

  • Catti41

    För det första är det ju inte ditt problem utan snarkarens problem. Så snarkaren bör såklart gå till vårdcentralen för att få detta undersökt (märkligt att börja snarka av att byta jobb, det bör inte ha något samband) och tills det blir bättre bör snarkaren sova i ett annat rum så du inte störs.

  • Anonym (Mia)

    Sov i olika rum om ni har utrymme, det är inget misslyckande att som par sova i olika rum. Det kan tom. göra förhållandet bättre!

  • Gnuggarn

    Vet precis vad du snackar om, har en sambo som gnisslar tänder plus en son som kommer in och väcker mig, och som inte det var nog gnisslar han oxså tänder! 

    Som du skriver blir du sjuk och grinig! Läs på om Maslovs beohstrappa och visa din man om han inte fattar. 

Svar på tråden En partner som snarkar!!! Hjälp mig...kroniskt trött!