• Äldre 21 Oct 08:11
    514 visningar
    7 svar
    7
    514

    Hur gör jag nu?

    Vi har försökt bli gravida utan att lyckas sedan i våras.. Mensen har varit oregelbunden. Kände mig konstig förra veckan och tog ett test på torsdag, visade negativt. Men sedan kom ett till streck efter en timme.

    På fredagen (bim, kanske) tog ett till test och nu kom ett svagare streck efter en timme. På lördagen hade vi middag här hemma och jag drack ca 6 glas vin eftersom jag var bombsäker på att det inte lyckats nu heller och att det bara visats spökstreck. Imorse vaknade jag med otrolig mensvärk, men ingen mens så tog ett test till och det kom ett plus inom 5 min. Jag sku ju vilja skrika av glädje, men dethär betyder ju att jag druckit vin i vecka 5+1:(:( Hur gör jag nu?

  • Svar på tråden Hur gör jag nu?
  • Äldre 21 Oct 08:13
    #1

    Tar det lugnt! Det finns ingen koppling mellan ditt och embryots blodomlopp förrän i vecka nio, så det är ingen fara. Grattis!

  • Äldre 21 Oct 08:21
    #2

    Grattis! Ett glas vin är inte jätteallvarligt någon gång i graviditeten, många dricker ett glas vin då och då under hela grav. Så det är ingen fara, njut istället, ring och boka tid för inskrivning hos bm (brukar vara kring v 12)

  • Äldre 21 Oct 08:21
    #3

    Du kan inte vara i v.5+ om du hade BIM i fredags, du är snarare 4+.

    Hur som helst så är det ingen fara men låt bli alkohol from nu.

    Grattis

  • Äldre 21 Oct 08:23
    #4

    Grattis härligt att höra, själv vet jag inte riktigt, om det påverkar fostret ännu? men enligt ovanstående personer verkar det inte vara någon fara kul för er:)
    julenstid.blogg.se


  • Äldre 21 Oct 08:47
    #5

    Ajoo 4+4 är jag idag så det var 4+1 i lördags. Tack ska ni ha:) Jag hoppas så innerligt att det inte blir någo fel! Jag har sån otrolig mensvärk nu hela tiden, men det händer väl bara saker;)

  • Äldre 21 Oct 08:51
    #6

    Ja, mensvärk kan man ha rejält i början när det växer så det knakar

Svar på tråden Hur gör jag nu?