• Anonym (Orolig)

    Vad händer om man åkt på LOB alltså hamnat i fyllecell 2 ggr inom ett år ?

    Jag är en 25 åring tjej som hamnat i fyllecell två ggr med 11 månaders mellanrum. Jag har körkort och tre barn. Undrar nu vad som kommer hända . Första gången jag hamna i fyllecell så blev jag och pappan kallad till soc möte det är tydligen rutin vid en LOB . Men det gick snabbt och inget dom gick vidare med ? Jag dricker såklart inte en droppe alkohol når jag har barnen utan dessa två lobar har hänt når barnen varit hos sin far . Vi har varann vecka .

    Men är lite orolig nu att det kan bli någon utredning eller så med barnen? Eftersom som det skett två ggr inom ett år ? Någon som vet säkert hur det ligger till? Sen händer det något med körkortet ?

    Jag har fast jobb och bor i en trea om det nu har någon betydelse . Jag dricker alkohol ca 5 tillfällen per år .

  • Svar på tråden Vad händer om man åkt på LOB alltså hamnat i fyllecell 2 ggr inom ett år ?
  • Anonym (ojojoj..)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-10-21 11:13:29 följande:

    Jag är en 25 åring tjej som hamnat i fyllecell två ggr med 11 månaders mellanrum. Jag har körkort och tre barn. Undrar nu vad som kommer hända . Första gången jag hamna i fyllecell så blev jag och pappan kallad till soc möte det är tydligen rutin vid en LOB . Men det gick snabbt och inget dom gick vidare med ? Jag dricker såklart inte en droppe alkohol når jag har barnen utan dessa två lobar har hänt når barnen varit hos sin far . Vi har varann vecka .

    Men är lite orolig nu att det kan bli någon utredning eller så med barnen? Eftersom som det skett två ggr inom ett år ? Någon som vet säkert hur det ligger till? Sen händer det något med körkortet ?

    Jag har fast jobb och bor i en trea om det nu har någon betydelse . Jag dricker alkohol ca 5 tillfällen per år .


    Dricker du så ansvarslöst ska du nog inte dricka alls.
    Skit samma om det är 5 eller 50 ggr/år du dricker när du blir så full att du inte klarar av att ta hand om dig själv.

    Ditt körkort kan dom nog inte ta ifrån dig, dina barn däremot kommer dom troligtvis att utreda om du är en lämplig förälder.

    Jag blir nyfiken på hur du egentligen tänker TS, det är ganska pinsamt av en vuxen människa att bli så full att du blir omhändertagen av polis. Hur blev det så? Kan du inte behärska dig när du dricker?
  • Anonym (Orolig)

    Ja det är otroligt pinsamt och jobbigt . Att jag inte kan dricka som ni andra utan att det lätt går överstyr :( jag kan sitta och dricka och allt känns bra sen inom 5 min kan jag vara helt borta . Detta händer kanske 1 av 20 ggr jag dricker så jag hoppas och tror varje gång att jag kan hantera alkoholen .

    Du verkar inte veta säkert det du skriver utan verkar bara vara vad du tror . För jag vet att man kan bli av med körkort av gångfyllor men vet inte efter hur många eller så.

    Sen jag är en väldigt bra förälder som älskar mina barn och har nolltolerans när det fäller alkohol i närheten av barnen. Skulle aldrig ens dricka ett glas vin till maten som jag vet många vuxna som gör.

    Sen att jag blir full och hamnar i fyllecell när jag inte har barnen har ju inget med mig som förälder att göra .

    Jag fråga om någon visste säkert vad som händer inte vad ni tror ?

  • Anonym (fråga auktoriteten)

    Det här skulle du naturligtvis ha frågat om när det hände. Dricker du så sällan som du säger är det nog ingen fara även om du blir utredd och körkortet kan de inte ta så länge du inte har kört bil onykter.

    Men kan du inte kontrollera ditt drickande bör du nog inte dricka alls. Eller be någon vän om hjälp att se till att du inte dricker för mycket. Jag kan på sätt och vis förstå dig, jag förlorar själv omdömet av alkohol och vet inte alltid när det blir för mycket, men tack och lov tål jag inte särskilt mycket, jag menar att jag kräks långt innan jag blir så full att någon skulle vilja ta hand om mig... Att du verkar ha hög alkoholtolerans är oroande.

  • Anonym (Orolig)

    Någon som vet vad som händer när soc får reda på det ? Alltså LOB två ggr inom ett år

  • Palestrina
    Anonym (Orolig) skrev 2014-10-21 11:35:06 följande:

    Att jag inte kan dricka som ni andra utan att det lätt går överstyr :( jag kan sitta och dricka och allt känns bra sen inom 5 min kan jag vara helt borta . Detta händer kanske 1 av 20 ggr jag dricker så jag hoppas och tror varje gång att jag kan hantera alkoholen .


    Enkel matematik säger att om du hamnat i fyllecell två gånger inom loppet av 11 månader, och enligt egen utsago dricker fem gånger om året, händer detta oftare än en av 20 ggr. Antingen händer det ca 2 av 5 ggr, eller också dricker du oftare än du säger och tror. Någonstans är du inte riktigt ärlig med dig själv om ditt drickande.
  • Anonym (tror oxå)

    Du får väl ringa polisen anonymt och fråga om du vill ha säkra svar....

    Det är säkert svårt att ge eftersom straff bygger på en individuell bedömning. Risken med att du hamnar i fyllecell gång på gång är att någon tar det vidare till soc för att göra en missbruksutredning på dig. Visar det sig att du har missbruksproblem och länsstyrelsen får reda på det via soc eller polis, kan ditt körkort omprövas och du får det indraget. Självklart kan det oxå göra att soc får upp ögonen på dig och hur det står till med förmågan att ta hand om dina barn.

    Man behöver inte begå trafikbrott för att bli av med körkortet, många dömda för andra allvarliga brott blir av med körkortet oxå eftersom man inte anses lämplig att framföra fordon (iaf var det så för 5-7 år sedan då jag jobbade inom kriminalvården).

    Mitt råd till dig är att inte dricka alls, alternativt kontakta beroendevården där du bor för att få hjälp med att kontrollera ditt drickande. Naltrexon och Campral är läkemedel som gör att du inte blir lika påverkad och heller inte får samma sug att "spåra ur" längre. Det kan din husläkare skriva ut om du inte vill gå till beroendevården.

  • sextiotalist

    Det första du bör ta kontakt med är någon form av beroendeklinik, inte för att du är beroende på det sättet, men om man hamnar i fyllecell två ggr under ett år, då är det varningstecken.
    Du är 25 år, är trebarnsmamma och kan inte hantera alkohol, så mitt tips, drick inte alkohol alls.
    Och en fråga till, har du obegränsat med tillgång till alkohol, för det krävs rätt stora mängder för att bli så full.

  • Anonym (Orolig)

    Nej har inte obegränsad tillgång till alkohol. Krävs inte mycket för mig för att bli helt borta . Därför väljer jag som oftast att endast dricka 3,5 or . Denna gång när jag blev helt borta och hamnade i fyllecell så hade jag under loppet av 4 timmar druckit 3 st 33 cl öl 5,6or två glas vin och en drink . .


    sextiotalist skrev 2014-10-21 11:45:55 följande:

    Det första du bör ta kontakt med är någon form av beroendeklinik, inte för att du är beroende på det sättet, men om man hamnar i fyllecell två ggr under ett år, då är det varningstecken.

    Du är 25 år, är trebarnsmamma och kan inte hantera alkohol, så mitt tips, drick inte alkohol alls.

    Och en fråga till, har du obegränsat med tillgång till alkohol, för det krävs rätt stora mängder för att bli så full.


  • Anonym (fråga auktoriteten)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-10-21 12:11:02 följande:

    Nej har inte obegränsad tillgång till alkohol. Krävs inte mycket för mig för att bli helt borta . Därför väljer jag som oftast att endast dricka 3,5 or . Denna gång när jag blev helt borta och hamnade i fyllecell så hade jag under loppet av 4 timmar druckit 3 st 33 cl öl 5,6or två glas vin och en drink . .


    Säker på att ingen hade spetsat din drink med någonting, eller att du minns fel?? Kanske var det ett glas med ren sprit? För det låter inte som tillräckligt mycket för att bli asplakat på 4 timmar. Kanske på fastande mage. Men du ska nog hålla dig till 3,5:or...
  • Anonym (S)
    Anonym (fråga auktoriteten) skrev 2014-10-21 12:16:30 följande:
    Säker på att ingen hade spetsat din drink med någonting, eller att du minns fel?? Kanske var det ett glas med ren sprit? För det låter inte som tillräckligt mycket för att bli asplakat på 4 timmar. Kanske på fastande mage. Men du ska nog hålla dig till 3,5:or...
    5 st 6:or är väl snaps/shot?
  • Anonym (fråga auktoriteten)
    Anonym (S) skrev 2014-10-21 12:24:25 följande:
    5 st 6:or är väl snaps/shot?
    Aha, jag tolkade det som alkoholhalten på 33:orna... ifall det är flera shots på det så hamnar saken i ett helt annat ljus.
  • Anonym (S)
    Anonym (fråga auktoriteten) skrev 2014-10-21 12:28:19 följande:
    Aha, jag tolkade det som alkoholhalten på 33:orna... ifall det är flera shots på det så hamnar saken i ett helt annat ljus.
    Kanske jag som tolkat fel.
  • sextiotalist
    Anonym (Orolig) skrev 2014-10-21 12:11:02 följande:

    Nej har inte obegränsad tillgång till alkohol. Krävs inte mycket för mig för att bli helt borta . Därför väljer jag som oftast att endast dricka 3,5 or . Denna gång när jag blev helt borta och hamnade i fyllecell så hade jag under loppet av 4 timmar druckit 3 st 33 cl öl 5,6or två glas vin och en drink . .


    När jag var som mest festaktiv, under min studenttid, så hade jag gränsen 2 snaps (5 cl) en punch (5 cl) och en öl, servades det vin så blev det bara en snaps.
    Efter detta så var det bara alkoholfritt, så om jag tolkar allt rätt, så har du druckit väldigt mycket
  • nej11

    Har man hamnat i fyllecell TRE gånger på 1 år kan körkortet dras. Så håll dig hemma och tänk på hur du dricker nästa gång. 

  • Anonym (...)

    nja, möjligen att de kommer kräva att du går på beroende mottagning och lämnar prover för att de vill se att du inte har alkoholproblem.

Svar på tråden Vad händer om man åkt på LOB alltså hamnat i fyllecell 2 ggr inom ett år ?