• Anonym (E)

    Panik, tankar och funderingar

    Tjej som livet har haft drastiska ändringar för sista 2 månaderna. Gått från att vara sambo i över 2 år, till att det tog slut, bara nån vecka efter träffade jag en ny kille och blev pangkära.. Ytterst oplanerat! Sedan alla försök att få behålla mitt hus som jag älskar, vilket innebär ett ganska stort lån. Sedan har jag även under dom här 2 månaderna fått en fast anställning på jobbet, yeey! Och nu för nån dag sedan även fått reda på att jag är gravid. Hur mycket ska det mänskliga psyket klara inom loppet av 2 månader?!
    Jag har lite smått panik, gjort en abort 2010, och alltid sagt att jag aldrig kommer göra om detta då det var en väldigt jobbig tid för mig (fick göra dubbel abort)
    Men nytt förhållande, nytt lån själv på huset, djur, precis fått fast anställning, och lite annat.. Hur ska man resonera? Samtidigt älskar jag barn, alltid velat ha barn, har definitivt platsen, mognaden och kärleken för ett barn.. Men.. Ja ni förstår.. Nån som vart i liknande situation? Hur resonerade och gjorde ni?


  • Svar på tråden Panik, tankar och funderingar
  • Anonym (nope)

    Jag hade aldrig skaffat barn med nån jag inte känner, för ni kan omöjligt känna varandra på bara 2 månader.

  • Anonym (<3)

    Jag är splittrad inför att göra en abort men så pass tidigt i en relation (om ni inte haft kontakt innan) så hade jag nog trots allt gjort en abort för jag hade definitivt haft svårt att känna att jag känner partnern så pass tidigt i relationen och därmed kunna glädjas åt att ha ett barn tillsammans med honom. 

    Men jag förstår också din tvekan pga. ditt "bagage". 

Svar på tråden Panik, tankar och funderingar