• Anonym (Anony­mus)
    Äldre 21 Oct 14:17
    577 visningar
    6 svar
    6
    577

    Gift man..

    Jag träffade en man för ett år sedan. Han var mycket äldre än mig, 29 år för att vara exakt. Han kom till en middag och när vi fick syn på varandra så kunde våra blickar ej skiljas. Han flörtade med mig till och från sen när han hade åkt hem fick jag veta av en kollega att han var gift och hon tyckte att han betedde sig konstigt som satt och flörta med mig.
    Han såg oerhört bra ut för sin ålder och var otroligt charmig. Det gick ungefär 1 månad innan han tog kontakt med mig och jag blev väldigt skeptisk över det hela. Han tyckte att jag var så trevlig och ville ses över en fika, vilket jag gick med på efter många om och men. Han kom hem till mig och några timmar senare så hade vi hamnat i säng. Jag kände en sådan hemsk ångest efteråt att jag kräktes och svarade honom inte när han hörde av sig. Tillslut kunde jag inte motstå honom längre och vi inledde ett förhållande.
    Vi bodde i samma stad och sågs väldigt ofta, flera dagar i veckan och det var ingen som misstänkte något. Men med tiden blev han alltmer konstig mot mig, han blev svartsjuk och väldigt nyfiken när jag skulle ut med mina vänner.. Jag fick tillslut känslor för honom, jag insåg att jag var kär i honom och jag ville avsluta relationen då jag inte klarade av att vara i hans fälla längre. Jag började må psykiskt dåligt, började med sömntabletter för att få någon ro men han ville inte att vi skulle avsluta vår affär.
    Jag tänkte på hans fru allt mer och hotade med att berätta sanningen för henne om han inte skulle sluta och det var då han spelade på mina känslor och utnyttjade mig till max då när jag var som svagast.
    Tillslut orkade jag inte mer och bestämde mig för att berätta allt för hans fru. Skickade över alla sms och sa sanningen att detta hade pågått i ett år men hon förlät honom såklart. Nu är saken den att jag har precis fått veta att jag är gravid och är säker på att han är pappan till barnet.
    Men vågar inte höra av mig till honom om detta då jag vet att han skulle bli skogstokig om han fick veta.
    Jag har bestämt mig för att behålla barnet, inte för att jag vill hämnas honom eller något. Det är enbart för att det är mitt barn och jag älskar det oavsett vad. Är beredd att stå för konsekvenserna som kan bli..
    Vill bara varna alla tjejer där ute att om Ni har någon relation med en gift upptagen man så råder jag Er att bryta upp och fly för era liv. Man blir aldrig sig själv igen och varje gång du ser honom så gör det ont. Det är bara ni som förlorar på detta, inte mannen..

  • Svar på tråden Gift man..
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 21 Oct 14:20
    #1

    Och självklart har barnet rätt till sin pappa! Du är otroligt ego om du tar ifrån barnet den rätten.


    Stå nu för ditt misstag och berätta för mannen att han ska bli pappa.

  • Äldre 21 Oct 15:01
    #2

    Du behöver inte varna nån, vi andra tjejer fattar det ändå......

  • Anonym (Aless­andro)
    Äldre 22 Oct 08:24
    #3

    Jag vågar inte höra av mig till honom för att berätta att jag är gravid, men att berätta för frugan vågar du? Vad är det för logik?
    Jag skulle ha förstått om du berättat om för honom OCH för henne. Men det gjorde du inte. Vad ska hans fru göra åt saken nu? Är den kvinnan inte straffad nog? Visst borde hon veta hon också, men inte på det viset. Du har inte någon anledning att hämnas för du visste från första början att han är gift till skillnad från de som kom på att karln är gift mycket sent.
    Barnet behöver båda föräldrarna även om de inte längre är ett par. Med den aktionen har du visst inte precis bidragit till en bra föräldrarelationen i framtiden.

  • Äldre 22 Oct 08:44
    #4

    Tycker du ska fundera ut om du verkligen ska behålla barnet?

    Är det inte bättre att vänta tills du träffar någon som VILL vara med dig, bara med dig och då skaffa barn tillsammans ?!

  • Äldre 22 Oct 08:46
    #5
    smulpaj01 skrev 2014-10-22 08:44:29 följande:

    Tycker du ska fundera ut om du verkligen ska behålla barnet?

    Är det inte bättre att vänta tills du träffar någon som VILL vara med dig, bara med dig och då skaffa barn tillsammans ?!


    Tillägg: antar att du är ganska ung? I så fall har du all tid i världen!

    Och som någon annan sa, någon varning behöver du inte ge, de flesta tjejer förstår att man inte ska vara med gifta män!
  • Anonym (Aless­andro)
    Äldre 23 Oct 08:31
    #6
    smulpaj01 skrev 2014-10-22 08:46:42 följande:
    Tillägg: antar att du är ganska ung? I så fall har du all tid i världen!

    Och som någon annan sa, någon varning behöver du inte ge, de flesta tjejer förstår att man inte ska vara med gifta män!
Svar på tråden Gift man..