• Anonym (?)

    Är det farligt att jag gör detta? Orolig?!? Snabbt svar

    Jag äter antidepressiva och även benzo (medicin mot ångest). Jag ska göra en laser hårborttagning snart. Min fråga är om det är farligt att göra laser hårborttagning när man äter sådan medicin som jag gör?

  • Svar på tråden Är det farligt att jag gör detta? Orolig?!? Snabbt svar
  • Anonym (?)

    Inte vet jag. Kanske att lasern kommer i kontakt med medicinen i blodet och gör att jag kanske får hjärtstopp eller vad som helst

  • Långbenopluto
    Anonym (?) skrev 2014-10-21 15:25:58 följande:

    Inte vet jag. Kanske att lasern kommer i kontakt med medicinen i blodet och gör att jag kanske får hjärtstopp eller vad som helst


    Du kan vara lugn! Det är ingen fara!
  • Anonym (?)
    Tines skrev 2014-10-21 15:30:28 följande:

    Du kan vara lugn! Det är ingen fara!


    Är du säker?
  • liji77

    Håret sitter flera lager hud och fett från kärlen. Man kan operera sig utan problem med lugnade medel i kroppen och du är inte i närheten av en operation. Så NEJ. De olika behandlingarna påverkar inte varandra.

  • Anonym (?)
    liji77 skrev 2014-10-21 15:40:57 följande:

    Håret sitter flera lager hud och fett från kärlen. Man kan operera sig utan problem med lugnade medel i kroppen och du är inte i närheten av en operation. Så NEJ. De olika behandlingarna påverkar inte varandra.


    Jag hoppas det.. Men du är säker på att det inte är farligt va? Jag är bara sjukt nojig
  • Anonym (:-))

    Nu är det nog din ångest som har tagit över, har själv samma problem periodvis. Om du känner oro så kan du ringa och berätta vilka mediciner du äter till de som utför behandlingen så kan du vara helt lugn sen, och jag tippar på att du egentligen är mer nervös för själva behandlingen vilket resulterar till att du blir orolig över onödiga saker. Och tänk på att om det hade blivit såna reaktioner med mediciner så hade det funnits varningstexter på deras hemsidor och på dina mediciner + så skulle dom kontrollera innan behandlingen att du inte åt sånt

Svar på tråden Är det farligt att jag gör detta? Orolig?!? Snabbt svar