• Äldre 21 Oct 15:24
    883 visningar
    16 svar
    16
    883

    någon mer hypokondriker

    Hej är de någon mer än ja som har ångest och panikångest och är hypokondriker?

  • Svar på tråden någon mer hypokondriker
  • Äldre 21 Oct 19:24
    #1

    Ingen?

  • Anonym (2)
    Äldre 21 Oct 23:44
    #2

    Nä du är inte ensam :) jag har alla de 3 grejerna jag med! Skit jobbigt

  • Äldre 22 Oct 02:48
    #3

    Här är en till......

  • Anonym (3barn­smor)
    Äldre 22 Oct 06:49
    #4

    En till! Hypokondri är jävligt jobbigt.

  • Äldre 22 Oct 09:43
    #5

    Jo just nu tror jag att ja har fel på halsen... är väldigt torr i munnen eftersom de är en biverkning av citalopram och då får ja för mig att halsen är bedövad... ja fastnar helt i sakerna och tänker bara på de.. först va de hjärtat sen tungan och nu halsen..

  • Anonym (plutt­)
    Äldre 22 Oct 12:57
    #6
    sandy861 skrev 2014-10-22 09:43:11 följande:

    Jo just nu tror jag att ja har fel på halsen... är väldigt torr i munnen eftersom de är en biverkning av citalopram och då får ja för mig att halsen är bedövad... ja fastnar helt i sakerna och tänker bara på de.. först va de hjärtat sen tungan och nu halsen..


    Samma här
  • Anonym (Söta jag)
    Äldre 22 Oct 14:36
    #7

    Japp här är en till som har rubbet. Sedan en månad tillbaka tror jag att jag har hjärntumör, har haft huvudvärk från och till och lite yr. För ett halvår sedan var jag säker på att jag hade HIV, blev jättesjuk med feber och halsont, satt uppe hela natten och googlade, och visst stämde alla symptom jag hade in på HIV.

    Har trott att jag haft cancer i lymfkörtlarna.

    Sedan panikångest på det, vilket gör det mycket värre.

  • Äldre 22 Oct 15:22
    #8

    Jo sånt är riktigt jobbigt.. har gått igenom mycket och nu sist så va de en man på jobbet som föll ihop och dog... I min pappas ålder efter detta så har allt börjat.. då först hjärtat men har kollat och nej inga problem där.. då fick ja komma på nåt nytt och då va de ansikte och tunga nu hals.. men problemet är att ja knappt har nåt saliv då ja har munterhet av min medicin...

  • Anonym (plutt­)
    Äldre 22 Oct 15:25
    #9

    Jag har hela tiden en klump i halsen o nu har det förflyttat sig till halsgropen vad nu de betyder

  • Äldre 22 Oct 15:35
    #10

    Här är en till....:( just nu tror jag att jag har hjärntumör. Skall göra en DT på fredag. Är så rädd för samtalet efter, att jag knappt kan existera, vill bara sova fram till fredag.

  • Äldre 22 Oct 15:36
    #11

    Har också väldigt mycket ångest.

  • Äldre 24 Oct 23:19
    #12
    Lillkossan skrev 2014-10-22 15:35:38 följande:

    Här är en till....:( just nu tror jag att jag har hjärntumör. Skall göra en DT på fredag. Är så rädd för samtalet efter, att jag knappt kan existera, vill bara sova fram till fredag.


    Vad har du för symtom?
  • Äldre 25 Oct 03:25
    #13

    Usch idag har jag haft cancer i halsen hela dagen vilket har lett till panikångest har läst massor om det men blir inte riktigt klok av det ger bara mer ångest tyvärr

  • Äldre 25 Oct 09:56
    #14

    Jag har haft mkt hypokondriska tankar i perioder genom alla år. Ex: en hudförändring; cancer, ont i huvudet; tumör, ont i kroppen; det går aldrig över etc. Lång period då jag trodde hjärtat skulle sluta slå, fick hjärtklappning av oron. Läkarbesök lugnar för stunden bara. Det jag märkt är att mina hypokondriska perioder kommer när jag är nedstämd. Då kommer oron som ett brev på posten,. Så ett tips är att behandla en lindrig depression, så kan ångesten släppa. Tänk på hypokondrin som ett resultat av att du/ni är nedstämda, just nu. En lindrig depression behöver inte medicineras (dåligt eftersom man tror man får alla biverkningar) så behandla den via ex promenader och aktivitet. Jag har varit fri från hypokondriska tankar länge nu! Och, vet ni, jag fick ta några EKG pga en medicin jag äter, och läkaren ringde i veckan och meddelade att det visar att jag har ngt fel på hjärtat men de vet inte vad det är så en kardiolog ska undersöka det. Och jag är inte orolig alls! Det är som det är! För nu har jag ingen depression i botten, och då reagerar man inte lika starkt oavsett vad. Så: bota depressionen, sluta med säkerhetsbeteenden/ försäkringar (stå ut med ovisshet, sluta googla, älta, så släpper ångesten) och tvinga er att fokusera på annat. Och inse: livet har inga garantier!

  • Äldre 26 Oct 15:34
    #15

    Hoppar era symtomet ränder och försvinner de andra ni har känt när något nytt kommer?

  • Äldre 29 Oct 18:46
    #16

    Hoppar era symtomer runt eller de är samma hela tiden?? Har ni någon medecin

Svar på tråden någon mer hypokondriker