• Anonym (Tjeje­n)
    Äldre 21 Oct 15:28
    1645 visningar
    12 svar
    12
    1645

    Han kallar mig omogen

    Hej! Jag är en 25-årig tjej som dejtar en kille som är fyra år yngre. Tycker att det funkade bra i början, men nu på sistone har han kallat mig omogen vid några tillfällen. Det känns inte alls kul att höra det från nån som är yngre.

    Vet att han tidigare varit ihop med en mogen kvinna, tror att hon var kanske 35 eller så... Nånstans mellan 30 och 40 var det iaf. Det är väl hans grej med tanter kanske. Jag tyckte att det var lite konstigt när jag fick höra det men nu har jag vant mig. Men förmodligen jämför han mig med henne och då tycker han att jag är barnslig. Jag vet däremot inte vad han baserar det på, för jag tycker inte alls att jag är det. Är det verkligen så stor skillnad på nån som är 25 som jag och nån som är typ 35 eller liknande? Alltså förutom att man lever lite olika liv då, om den ena har barn och den andra inte (vet inte om hon hade det).

  • Svar på tråden Han kallar mig omogen
  • Anonym (aniar­a)
    Äldre 21 Oct 15:32
    #1

    Varför frågar du inte vad/hur han menar? Ni går förmodligen båda två och tänker på detta.

  • Äldre 21 Oct 15:38
    #2

    Tanter på 30-40?!

  • Anonym (Tjeje­n) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 15:52
    #3
    Anonym (aniara) skrev 2014-10-21 15:32:14 följande:

    Varför frågar du inte vad/hur han menar? Ni går förmodligen båda två och tänker på detta.


    Enligt honom beror det på att jag är för oseriös med saker och har en sån attityd att jag inte direkt bryr mig. Sen att jag glömmer höra av mig till honom om jag är hos kompisar eller festar trots att jag sagt att jag ska göra det (glömmer för att jag har kul). Eller att jag kräver att han ska underhålla mig hela tiden annars blir jag less. Och att det är mycket drama säger han. Sen även att jag velat med mina känslor. Sen tycker han också att jag är ute efter bekräftelse hela tiden och gillar inte att jag har fullt med killar omkring mig som är kära i mig (jag gör inget med dem, använder dem bara till skjuts med mera, hehe). Och så tycker jag om att bo själv, vet inte om jag nånsin vill bo sambo för jag tycker inte om när andra är för nära 24/7.
  • Chrysa­belle
    Äldre 21 Oct 15:56
    #4
    Anonym (Tjejen) skrev 2014-10-21 15:52:51 följande:
    Enligt honom beror det på att jag är för oseriös med saker och har en sån attityd att jag inte direkt bryr mig. Sen att jag glömmer höra av mig till honom om jag är hos kompisar eller festar trots att jag sagt att jag ska göra det (glömmer för att jag har kul). Eller att jag kräver att han ska underhålla mig hela tiden annars blir jag less. Och att det är mycket drama säger han. Sen även att jag velat med mina känslor. Sen tycker han också att jag är ute efter bekräftelse hela tiden och gillar inte att jag har fullt med killar omkring mig som är kära i mig (jag gör inget med dem, använder dem bara till skjuts med mera, hehe). Och så tycker jag om att bo själv, vet inte om jag nånsin vill bo sambo för jag tycker inte om när andra är för nära 24/7.
    Ja, jag håller med honom. Du är omogen.
  • Snutte­n6
    Äldre 21 Oct 15:59
    #5
    LaLola skrev 2014-10-21 15:38:21 följande:

    Tanter på 30-40?!


    HEJA !!! Skrattande

    Tant börjar först vid 43 år, eller är det inte så.......
  • Äldre 21 Oct 16:03
    #6

    Du låter rätt omogen TS.

  • Äldre 21 Oct 16:42
    #7
    Snutten6 skrev 2014-10-21 15:59:57 följande:
    HEJA !!! Skrattande

    Tant börjar först vid 43 år, eller är det inte så.......
    Då klarar jag mig i 3 år till då!
  • Anonym (Ja.)
    Äldre 21 Oct 17:03
    #8
    Anonym (Tjejen) skrev 2014-10-21 15:52:51 följande:

    Enligt honom beror det på att jag är för oseriös med saker och har en sån attityd att jag inte direkt bryr mig. Sen att jag glömmer höra av mig till honom om jag är hos kompisar eller festar trots att jag sagt att jag ska göra det (glömmer för att jag har kul). Eller att jag kräver att han ska underhålla mig hela tiden annars blir jag less. Och att det är mycket drama säger han. Sen även att jag velat med mina känslor. Sen tycker han också att jag är ute efter bekräftelse hela tiden och gillar inte att jag har fullt med killar omkring mig som är kära i mig (jag gör inget med dem, använder dem bara till skjuts med mera, hehe). Och så tycker jag om att bo själv, vet inte om jag nånsin vill bo sambo för jag tycker inte om när andra är för nära 24/7.


    Om du är som du skriver där så låter du mer som 16-17 än 25.

    "använder killar som är kära i mig som skjuts" är ett tonårsbeteende, inte ett vuxenbeteende.
  • Anonym (aniar­a)
    Äldre 21 Oct 18:42
    #9

    Ja, jag kan nog bara hålla med honom om att ditt beteende är omoget. Många 25-åringar har för länge sedan börjat staka ut sitt "vuxenliv".

  • Kräk
    Äldre 21 Oct 18:45
    #10

    Ja, du låter extremt omogen för din ålder.

  • Anonym (Qwe)
    Äldre 21 Oct 19:54
    #11

    Ja, du är omogen!

  • Anonym (Ts galet omogeb­)
    Äldre 21 Oct 21:58
    #12

    Omogen och en aning avtänd över att du utnyttjar killar för att göra saker som du själv kan göra

Svar på tråden Han kallar mig omogen