• ticcer

    15-25 år som väntar första barnet i Juni

    Tänkte att vi lite yngre kunde samlas här och diskutera och prata :)

    Här kan vi dela både glädje och oro och allt annat :)

    Alla är välkomna så länge det hålls en god och trevlig ton :D

  • Svar på tråden 15-25 år som väntar första barnet i Juni
  • mayamelissa

    21 år, första graviditeten, beräknad förlossning 30 juni Är i vecka 4+1 nu. 

    Så himla rädd för att något ska gå snett med lilla ärtan ! 

  • ticcer

    Välkommen hit :)

    Oron är stor här hemma just nu då jag idag fått blodblandade flytningar :( men vi håller tummarna att det inte blir värre :)

  • mayamelissa
    ticcer skrev 2014-10-22 22:07:59 följande:

    Välkommen hit :)

    Oron är stor här hemma just nu då jag idag fått blodblandade flytningar :( men vi håller tummarna att det inte blir värre :)


    Åh förstår din oro!! Hur går det??? Vilken vecka är du i nu? Håller tummarna för att det är något normalt :))
  • ticcer
    mayamelissa skrev 2014-10-23 08:27:26 följande:

    Åh förstår din oro!! Hur går det??? Vilken vecka är du i nu? Håller tummarna för att det är något normalt :))


    Inte kommit något på över 12 timmar nu och inte ont i magen så just nu känns det rätt lugnt :) jag går in i vecka 7 idag :)
  • ticcer
    Theresetesstessan skrev 2014-10-23 07:00:48 följande:

    Hej! Är 25 år och BF 21 juni. Första ggn jag är gravid så är både spännande och läskigt. :)


    Välkommen hit :)
  • mayamelissa
    ticcer skrev 2014-10-23 09:22:41 följande:

    Inte kommit något på över 12 timmar nu och inte ont i magen så just nu känns det rätt lugnt :) jag går in i vecka 7 idag :)


    Åh vad skönt! Hoppas det fortsätter så! :) hur är det med era symptom??? Jag brukade må illa men nu är det ganska frånvarande. Var på gymmet idag, tog de lugnt men jäklar bad anfådd jag blir haha :) det är de jag märker av mest & blodtrycksfall!

    Tränar ni?
  • Lavendla

    Hej hoppas det är okej att jag hänger med er här, har nyss plussat, fyller 19 lite senare i år och har ett mf med i bagaget.

    Just nu är jag småförkyld, supertrött och det känns som jag kan bo på toan för jag kissar så ofta


  • ticcer
    mayamelissa skrev 2014-10-23 12:04:37 följande:
    Åh vad skönt! Hoppas det fortsätter så! :) hur är det med era symptom??? Jag brukade må illa men nu är det ganska frånvarande. Var på gymmet idag, tog de lugnt men jäklar bad anfådd jag blir haha :) det är de jag märker av mest & blodtrycksfall!

    Tränar ni?
    Lugnet börjar lägga sig, endast lite blod imorse sen ingenting mer idag :)
    Jag är trött hela tiden typ och blir jätte lätt yr och även fått tydligare blodådror på brösten :)

    Tränar inget så men jag och sambon är ute och cyklar nästan varje dag :)
  • ticcer
    Lavendla skrev 2014-10-23 18:16:03 följande:

    Hej hoppas det är okej att jag hänger med er här, har nyss plussat, fyller 19 lite senare i år och har ett mf med i bagaget.

    Just nu är jag småförkyld, supertrött och det känns som jag kan bo på toan för jag kissar så ofta


    Välkommen hit :) När har du bf? :) Jobbigt med ett mf, får hoppas det går vägen denna gången :)
  • mayamelissa
    ticcer skrev 2014-10-23 20:24:54 följande:
    Lugnet börjar lägga sig, endast lite blod imorse sen ingenting mer idag :)
    Jag är trött hela tiden typ och blir jätte lätt yr och även fått tydligare blodådror på brösten :)

    Tränar inget så men jag och sambon är ute och cyklar nästan varje dag :)
    Vad skönt! Jag läser på som en tok om allt och lite till, läst om tjejer som blödit flera veckor och nu har en bebba så blod verkar inte alltid vara något negativt.. 

    Graviditeter är väldigt underliga har jag förstått. Panikat hela dagen för att jag inte mått illa något alls, läst om att det är tecken på mf, men också läst om att det är helt normalt att symptom kommer och går... Ja man blir ju tokig och knäpp av att läsa om allt haha Tyst

    Hoppas mitt illamående är tillbaka imorgon så jag kan lugna mig lite, min sambo köpte test som visar antalet veckor bara för jag nojjar så mycket, och testet stämde fint så Skrattande

    Vet inte riktigt hur mycket man ska träna som gravid men det är väl alltid bra att vara ute lite och hålla igång så jag tar de lite lugnare på gymmet och promenerar med hundarna, blir kanske lättare att föda sen om man har lite kondis Solig
  • Lavendla
    ticcer skrev 2014-10-23 20:26:24 följande:

    Välkommen hit :) När har du bf? :) Jobbigt med ett mf, får hoppas det går vägen denna gången :)


    Om uträknaren stämmer så är bf 2/7 men det kan ju komma att flyttas senare.

    Ang träning så sa min bm då när jag fick mf att man kan träna så länge man orkar men tar det emot el gör ont skall man inte göra just det momentet.
    mayamelissa skrev 2014-10-23 20:40:21 följande:

    Vad skönt! Jag läser på som en tok om allt och lite till, läst om tjejer som blödit flera veckor och nu har en bebba så blod verkar inte alltid vara något negativt.. 

    Graviditeter är väldigt underliga har jag förstått. Panikat hela dagen för att jag inte mått illa något alls, läst om att det är tecken på mf, men också läst om att det är helt normalt att symptom kommer och går... Ja man blir ju tokig och knäpp av att läsa om allt haha 

    Hoppas mitt illamående är tillbaka imorgon så jag kan lugna mig lite, min sambo köpte test som visar antalet veckor bara för jag nojjar så mycket, och testet stämde fint så 

    Vet inte riktigt hur mycket man ska träna som gravid men det är väl alltid bra att vara ute lite och hålla igång så jag tar de lite lugnare på gymmet och promenerar med hundarna, blir kanske lättare att föda sen om man har lite kondis 


    Läs sånt som inte ger oro istället känns så destruktivt att läsa och bli orolig tycker jag
    Gravidblogg --> lavendla.wordpress.com
  • Fjorgyn

    Förresten en j*vlig start på graviditeten, redan foglossning (ovanligt men det händer!), konstant illamående och redan mage :( Har starka misstankar om att det kan vara 2 stycken som gömmer sig därinne dock!

  • Lavendla
    Fjorgyn skrev 2014-10-23 21:33:50 följande:

    Förresten en j*vlig start på graviditeten, redan foglossning (ovanligt men det händer!), konstant illamående och redan mage :( Har starka misstankar om att det kan vara 2 stycken som gömmer sig därinne dock!


    Magen beror väl på tarmarna? Har ni twins i släkten?
    Gravidblogg --> lavendla.wordpress.com
  • Fjorgyn

    Japp precis, om en vecka eller två får jag nog skaffa på mig större byxor, större jacka och redan nu behöver jag större bh. Känns som jag är bra mycket längre gången :P Ja min mormor var tvilling och min mamma har haft både trillingar och tvillingar men fått missfall med de graviditeterna.

Svar på tråden 15-25 år som väntar första barnet i Juni