• Anonym (Kaffedraken)

    jag har ett problem

    För ett år sen så drack jag en pulver som man blandar med vatten o drack,de pulvret gör så du blir lös i magen tänkte att ja skulle gå ner i vikt av den, ja drack 2 flaskor mådde illa efter men aja ja drack 2 flaskor på en dag fast man bara får blanda en sked med vatten per dag iallafall efter ja drack de 2 flaskorna kunde ja inte komma ut från toan de va galet men efter den dagen tillexempel dagen efter och ett år senare har ja inte kunnat gå på toa utan laxeringsmedel förresten så är pulvret också en slags laxeringsmedel. Vissa säger att ja har gjort mina tarmar lata men ja gymmar varje dag en timme eller mer dricker 2 och en halv liter vatten varje dag och ändå så kan ja inte göra nummer 2 i toaletten va ska ja ta mig till är jätte rädd ja har testat äta torkade plommon och ja har testat de mesta gick till doktorn o doktorn gav mig tabletter ja skulle andvända han sa till mig minst 3 månader ska du använda de så ska du se att du ser förändring men efter 10 dagar kommer du se skillnad sa han de har gått över 10 dagar ser ingen skillnad snälla hjälp och så tränar ja också vill gå ner i vikt kan ja iallafall gå ner i vikt fast ja inte gör nummer 2. Tacksam för svar

    Oj då de blev mkt nu

  • Svar på tråden jag har ett problem
  • Anonym (Kaffedraken)

    För det första så är laxering INTE en lösning på att gå ned i vikt. Hur mycket övervikt har du?

    Att äta rätt mat för sin kropp är det bästa. Jag kan mycket väl tänka mig att dina tarmar har blivit förstörda på något sätt för att du missbrukat laxermedel.

    Hur ser din kost ut i övrigt?

    För mig funkar mycket fett och protein/grönsaker bäst. Min mage håller sig i form och jag går på toa regelbundet utan problem. Jag håller mig borta från socker av alla slag och undviker kolhydrater/ stärkelse i maten så som bröd, pasta, ris, potatis. Då mår jag som bäst.

    Så länge du äter regelbundet och äter rätt saker för dig så borde förhoppningsvis din tarm fixa sig själv, annars får du göra återbesök till läkaren.

    lycka till.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag väger 61 kg men vägde 46 innan ja åkte utomlans ja är 176 cm, jag fick ångest när jag gick upp i vikt så jag lura mig sj med att ja kan gå ner i vikt av laxeringsmedel och drack lixom 2 flaskor på en dag efter de tror ja ja har pajat mina tarmar... Tror du jag kommer bli normal igen??? Och kan jag ändå gå ner i vikt om ja äter ett ägg om dan och en god sallad om dagen och frukt mitt mål är att väga 55 kg

    Är tacksam för svar..

  • Anonym (Kaffedraken)

    tycker det låter som du hade behövt någon att prata med. 61 kg på 176cm låter helt normalt.. Har du fixering vid vikt i siffror så skulle jag vara orolig om du har någon skev kroppsbild. I så fall kan du kanske prata med någon terapeut eller så.

    Att vara 176, väga 60 kg och tycka att det är för mycket, låter inte normalt i mina öron. Jag är själv 165 cm och hade sett underviktig ut om jag vägt 60 kg, å då är du ändå längre än mig?

    Tränar du mycket så får du också tänka på att du bygger muskler, muskler väger mer än fett. Lyssna på din kropp istället för att granska dig själv i spegeln och tycka att du väger för mycket. Låt din kropp ha en åsikt! Ät balanserat, ät så du blir mätt, så du har energi, känner dig pigg och alert, glad och nöjd å skit i resten!
    Träna för att du tycker det känns bra och är roligt.

    Enligt bmi med dina värden så är du på gränsen till underviktig, å det är det jag menar, du har inget behov av att gå ned i vikt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Stardust88 skrev 2014-10-22 19:15:51 följande:

    tycker det låter som du hade behövt någon att prata med. 61 kg på 176cm låter helt normalt.. Har du fixering vid vikt i siffror så skulle jag vara orolig om du har någon skev kroppsbild. I så fall kan du kanske prata med någon terapeut eller så.

    Att vara 176, väga 60 kg och tycka att det är för mycket, låter inte normalt i mina öron. Jag är själv 165 cm och hade sett underviktig ut om jag vägt 60 kg, å då är du ändå längre än mig?

    Tränar du mycket så får du också tänka på att du bygger muskler, muskler väger mer än fett. Lyssna på din kropp istället för att granska dig själv i spegeln och tycka att du väger för mycket. Låt din kropp ha en åsikt! Ät balanserat, ät så du blir mätt, så du har energi, känner dig pigg och alert, glad och nöjd å skit i resten!

    Träna för att du tycker det känns bra och är roligt.

    Enligt bmi med dina värden så är du på gränsen till underviktig, å det är det jag menar, du har inget behov av att gå ned i vikt.


    Alla har olika kroppar min överkropp tycker ja ser tjockare ut än under ja har mage o allt men de me vikten är inte så viktigt Beyonce väger 59 och hon har den finaste kroppen för hon har rumpa lår o muskler inget av de har jag men aja inte så viktigt de viktiga är om mina tarmar kommer fungera igen brukar de fungera om man pajat sina tarmar snälla kan ja få ett svar på den frågan tack...
  • Anonym (Kaffedraken)
    shuu skrev 2014-10-24 17:40:48 följande:
    Alla har olika kroppar min överkropp tycker ja ser tjockare ut än under ja har mage o allt men de me vikten är inte så viktigt Beyonce väger 59 och hon har den finaste kroppen för hon har rumpa lår o muskler inget av de har jag men aja inte så viktigt de viktiga är om mina tarmar kommer fungera igen brukar de fungera om man pajat sina tarmar snälla kan ja få ett svar på den frågan tack...
    Det kan jag inte svara på, jag är inte läkare, just den frågan får du ställa till någon som är utbildad.
Svar på tråden jag har ett problem