• Anonym (Rätt skall vara rätt)

    Tillåta era döttrar att ha muslimska pojkvänner?

    Då muslimer i princip inte tillåter sina döttrar att ha svenska eller andra icke muslimska pojkvänner medans det är fritt fram för deras söner att rumla runt med svenska och andra icke muslimska tjejer och ha dem som flickvänner undrar jag nu om ni skulle vilja/tillåta att era döttrar skulle ha muslimska pojkvänner? varför och varför inte? 

  • Svar på tråden Tillåta era döttrar att ha muslimska pojkvänner?
  • Anonym (en mamma)

    Jag hade helt ärligt blivit väldigt nervös, men jag vill försöka se och lära känna varje person för sig och inte bunta ihop alla i ett fack.

    Jag hade velat träffa föräldrarna ganska snabbt för att få en uppfattning om hur familjen interagerar med varandra, vilket utrymme kvinnorna har i den familjen och hur de ser på relationen. Så jag hade nog bjudit hem dem.

  • Anonym (Mamma)

    Mina barn hade fått vara tillsammans med vem som helst, oavsett religion. Så länge han hade behandlat min dotter bra hade jag inte brytt mig. Men hade hon Börjat bära slöja hade jag sagt till då det (enligt mig) är det mest löjliga och kvinnoförnedrande som finns. Även om många påstår att det är egen vilja tvivlar jag på att så är fallet.

  • Anonym (Rätt skall vara rätt)

    Man ska vara medveten om att muslimska män uppmuntras till att ta sig ickemuslimska kvinnor från bokens folk dvs kristna och judiska kvinnor, då islam praktiserar månggifte och enkel logik säger att det då skapas ett stort överskott av unga män som aldrig kan hitta en partner. Då uppmuntras de att skaffa sig kvinnor från ovanstående grupper som då ses som "erövrade" till islam. Kvinnorna själva behöver inte konvertera även om det är önskvärt, men dock ingen absolut krav..MEN barnen som föds i dessa relationer blir ALLTID muslimer..på detta vis sprids islam.

  • Whitetrash86

    Ja, då jag själv haft en muslimsk pojkvän.

    Förhoppningsvis kommer jag ha lyckats fostra min dotter till att vara stark och självständig kvinna som inte kommer förtryckas av någon, oavsett religion eller personliga tycken.
    Och göra det som känns rätt för henne oavsett vad det är.. (men det betyder inte att jag skulle ignorera om hon kommer hem som 16åring med slöja)

  • Anonym (en mamma)
    Anonym (Rätt skall vara rätt) skrev 2014-10-21 20:13:47 följande:

    Man ska vara medveten om att muslimska män uppmuntras till att ta sig ickemuslimska kvinnor från bokens folk dvs kristna och judiska kvinnor, då islam praktiserar månggifte och enkel logik säger att det då skapas ett stort överskott av unga män som aldrig kan hitta en partner. Då uppmuntras de att skaffa sig kvinnor från ovanstående grupper som då ses som "erövrade" till islam. Kvinnorna själva behöver inte konvertera även om det är önskvärt, men dock ingen absolut krav..MEN barnen som föds i dessa relationer blir ALLTID muslimer..på detta vis sprids islam.


    Jag är faktiskt bekant med mer än en muslimsk man som bor i Sverige just för att de inte vill vara så värst religiösa, och deras barn är det inte heller. Möjligen upprätthåller man fasaden inför åldrande föräldrar.
  • Tengel

    Ja jag skulle aldrig lägga mig i vem min dotter är tillsammans med så länge det inte är en destruktiv och skadlig relation.

  • Gestalten

    Jag vill att min dotter stadgar sig med en hel och ren herre av skandinavisk börd. Något annat vore en besvikelse. Jag skulle inte förbjuda att hon hade en arabisk pojkvän men jag skulle inte uppmuntra det

  • Ingram
    Anonym (Rätt skall vara rätt) skrev 2014-10-21 19:54:30 följande:

    Då muslimer i princip inte tillåter sina döttrar att ha svenska eller andra icke muslimska pojkvänner medans det är fritt fram för deras söner att rumla runt med svenska och andra icke muslimska tjejer och ha dem som flickvänner undrar jag nu om ni skulle vilja/tillåta att era döttrar skulle ha muslimska pojkvänner? varför och varför inte? 


    Nu finns det inget som säger att muslimer inte får ha svenska pojkvänner och så ovanligt är det trots allt inte.
    Ja, jag skulle om jag hade en dotter tillåta att hon hade en relation med en muslim, jude, katolik eller vad det nu vill vara.
    Frågan är snarare, varför skulle jag inte tillåta det?
  • Anonym (Rätt skall vara rätt)
    Ingram skrev 2014-10-22 23:11:32 följande:
    Nu finns det inget som säger att muslimer inte får ha svenska pojkvänner och så ovanligt är det trots allt inte.
    Ja, jag skulle om jag hade en dotter tillåta att hon hade en relation med en muslim, jude, katolik eller vad det nu vill vara.
    Frågan är snarare, varför skulle jag inte tillåta det?
    Jodå, det finns det verkligen något som säger..nämligen Koranen. Varför du inte skulle tillåta det? tja..kanske för de ofta har en kvinnosyn som för svenska förhållanden inte är särskilt trevlig, dessutom kräver muslimer att barnen i dessa förhållanden skall vara muslimska med allt det innebär,
  • Ingram
    Anonym (Rätt skall vara rätt) skrev 2014-10-22 23:15:54 följande:
    Jodå, det finns det verkligen något som säger..nämligen Koranen. Varför du inte skulle tillåta det? tja..kanske för de ofta har en kvinnosyn som för svenska förhållanden inte är särskilt trevlig, dessutom kräver muslimer att barnen i dessa förhållanden skall vara muslimska med allt det innebär,
    Jag har inte märkt att kvinnosynen är speciellt annorlunda hos muslimer än hos kristnad faktiskt och jag har en del muslimer i min närhet och deras värderingar stämmer ganska väl med mina.
    Sedan finns det ju grader på hur troende man är, precis som i alla religioner och många gånger kan tro vara kulturellt betingat mer än religiöst.
    En av mina bättre vänner är gift med en muslim ifrån Jordanien, deras relation är inte annorlunda mot för min.
Svar på tråden Tillåta era döttrar att ha muslimska pojkvänner?