• Asse77

    Afterwork

    Är väldigt kluven, min mens är tre dagar sen och gjorde nu gravtest och det visade

    Negativt. Kan jag dricka alkohol på afterworken?

    Vill inte avslöja att vi försöker o ville inte ändra planer om det inte behövs...

    Vad skulle ni göra? Kanske löser sig självt om jag får mens innan men tänk om jag

    Inte får ? Jag är som en klocka med mens aldrig sen

  • Svar på tråden Afterwork
  • Whitetrash86

    Eftersom om du skulle vara gravid så är det så tidigt att alkohol inte skulle ta skada av det...
    Men MÅSTE du dricka? Vare sig du får eller inte..

  • Asse77

    Nä jag måste inte dricka. Men är jag o en vän o dricker jag inte kommer hon fråga.

    Men kanske får avboka eller berätta om jag inte dricker...

    Jag hade gärna hoppat att dricka men då får jag ändra planerna..

  • Lilla räven

    Det avgör ju du själv i slutänden. Men du har ju fått ett negativt test efter bim så jag hade utgått från det att du inte är gravid.

    Skulle du ändå vara gravid är embryot kopplat till gulsäcken och har sitt eget system än så länge. Vad jag har förstått påverkas då inte embryot av vad du stoppar i dig.

    Annars kanske du kan köra alkoholfri öl/alkoholfria drinkar om du är mest bekväm med det.

    Jag förstår dina tankar. Är själv gravid och har avstyrt några situationer med alkohol inblandat mest pga illamående och trötthet...

  • Asse77

    Ja det är skönt att veta att det inte når embryot m eftersom vi försökt ett tag o kanske

    Ska börja utredning är jag rädd att göra minsta lilla fel o jag får missfall pga det????

  • Whitetrash86
    Asse77 skrev 2014-10-21 20:12:20 följande:

    Nä jag måste inte dricka. Men är jag o en vän o dricker jag inte kommer hon fråga.

    Men kanske får avboka eller berätta om jag inte dricker...

    Jag hade gärna hoppat att dricka men då får jag ändra planerna..


    Så varför inte bara säga att du just idag inte känner för att dricka?
    Eller varför inte säga att du försöker bli gravid och vill du inte stoppa i dig sådant som kan förstöra chanserna?

    Annars som sagt, du kan utan problem dricka eftersom det ev. fostret lever genom gulasäcken och är inte kopplad till din kropp överhuvudtaget.
  • Asse77

    Jo alternativet var att berätta men vill inte att någon skulle veta att vi försöker. Blir

    Stress moment om någon undrar hela tiden. Men kan nog prata m henne. Tack för era

    Tankar????

  • MissMf

    När jag blev gravid så testade jag på lördagen och det var negativt. Testade sen på söndag morgonen, bakis, o de va positivt. När det e så tidigt att testet inte visar påverkas inte barnet. Ta nått glas bara o hoppas på ett plus. :)

  • Asse77
    MissMf skrev 2014-10-22 06:17:51 följande:

    När jag blev gravid så testade jag på lördagen och det var negativt. Testade sen på söndag morgonen, bakis, o de va positivt. När det e så tidigt att testet inte visar påverkas inte barnet. Ta nått glas bara o hoppas på ett plus. :)


    Ja jag får göra det???? man blir ju koko annars. Testade i morse igen o negativt. Hmmm

    Fattar ingenting faktiskt. Har mensvärk o ömma bröst men ingen mens o 3-4 dgr över tiden
  • MissMf
    Asse77 skrev 2014-10-22 09:17:05 följande:
    Ja jag får göra det???? man blir ju koko annars. Testade i morse igen o negativt. Hmmm

    Fattar ingenting faktiskt. Har mensvärk o ömma bröst men ingen mens o 3-4 dgr över tiden
    Jo jag vet :p jag va en sån som fick tidigt plus så vet tyvärr inget om att gå över tiden. Hade väldigt ömma bröst minns jag. Va dock lite mer än ett år sedan jag jagade plusset så min lilla e snart 5 månader. Hoppas du får en trevlig aw och sen ett fint plus! :)
Svar på tråden Afterwork