• Anonym (Kaffedraken)

    Asså män.....

    Hur är era män? Era sambos(män)? Eller era killar?

    Ställer de verkligen upp där hemma? Eller kan du känna ibland att han är slarvig, stökig eller inte gör det han ska göra där hemma?

    Jag har haft flera förhållande och jag har tröttnat varje gång på män som är mansgrisar och förväntar sig att tjejen ska göra det mesta i hemmet. Gud. Snacka om att ha en dålig uppfostran! Hur fan orkar man med sånna typer?

    Vilka dåliga vanor har din man/sambo/kille?

  • Svar på tråden Asså män.....
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min sambo tar hand om barnen lagar mat städar bakar jobbar ja allt! Vi delar på allt. Jag jobbar kvällar nätter helger så han får ta ett större ansvar ofta än mig. Inga problem, inget gnäll mm. Han gör det för att han vill!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min man är hopplös när det kommer till att städa och därför har vi städhjälp som kommer varje vecka. Tvättmaskinen är han förbjuden att röra efter att han krympte tre dyra kashmirtröjor för länge sedan. Däremot är han mycket duktig på att laga mat när han väl kommer hem i lagom tid från jobbet. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag blir så trött på såna kvinnor som du. Klagar o klagar o klagar. Vad har du emot män? Hade en man skrivit denna tråd hade alla rabiata kvinnor här kritiserat mannen och sagt att hon har all rätt att vila eller börjat ifrågasätta denne man i huruvida han verkligen tillfredsställer hennes behov. So what om din man ligger och vilar i soffan. Stör det dig att plocka upp en extra strumpa? Hade jag varit en man skulle jag aldrig orka med en kvinna som håller på och tjatar om "dela exakt lika".... snälla du..ta och skriv ett avtal istället eller nått Kräks!


    Hade min man fortfarande varit vid liv, ja...jag skulle aldrig klaga... oavsett om han gör 30 % och jag 70 %... so what??


     

  • Anonym (Kaffedraken)
    korvinella1 skrev 2014-10-21 21:39:50 följande:

    Jag blir så trött på såna kvinnor som du. Klagar o klagar o klagar. Vad har du emot män? Hade en man skrivit denna tråd hade alla rabiata kvinnor här kritiserat mannen och sagt att hon har all rätt att vila eller börjat ifrågasätta denne man i huruvida han verkligen tillfredsställer hennes behov. So what om din man ligger och vilar i soffan. Stör det dig att plocka upp en extra strumpa? Hade jag varit en man skulle jag aldrig orka med en kvinna som håller på och tjatar om "dela exakt lika".... snälla du..ta och skriv ett avtal istället eller nått Kräks!


    Hade min man fortfarande varit vid liv, ja...jag skulle aldrig klaga... oavsett om han gör 30 % och jag 70 %... so what??


     


    Annars klagar väl ts bara på DÅLIGA män så vad är problemet?

    Frågan är snarare varför du försvarar dåliga män
  • Anonym (Kaffedraken)
    korvinella1 skrev 2014-10-21 21:39:50 följande:

    Jag blir så trött på såna kvinnor som du. Klagar o klagar o klagar. Vad har du emot män? Hade en man skrivit denna tråd hade alla rabiata kvinnor här kritiserat mannen och sagt att hon har all rätt att vila eller börjat ifrågasätta denne man i huruvida han verkligen tillfredsställer hennes behov. So what om din man ligger och vilar i soffan. Stör det dig att plocka upp en extra strumpa? Hade jag varit en man skulle jag aldrig orka med en kvinna som håller på och tjatar om "dela exakt lika".... snälla du..ta och skriv ett avtal istället eller nått !

    Hade min man fortfarande varit vid liv, ja...jag skulle aldrig klaga... oavsett om han gör 30 % och jag 70 %... so what??

     


    Det är väl inte so what, jag jobbar heltid och har ingen lust att fortsätta jobba med all skötsel av hemmet när jag kommer hem. Förväntar mig att min man, en vuxen karl, ska vara kompetent nog att klara av att sköta sin del av ett hem. Fruktansvärt oattraktivt med en vuxen människa (av båda kön) som måste servas på hemmaplan.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (-) skrev 2014-10-21 21:47:33 följande:
    Annars klagar väl ts bara på DÅLIGA män så vad är problemet?

    Frågan är snarare varför du försvarar dåliga män
    Jag försvarar inte dåliga män. Jag strider mot kvinnor som håller på att hacka på män hela tiden. Jösses, kvinnor har förstört alla män i dagens samhälle. Klagomål hit och klagomål dit. Så fort en man säger något så är det fel...kvinnan ska ha fel! Jag är så trött på det!
  • Anonym (Kaffedraken)
    korvinella1 skrev 2014-10-21 21:51:48 följande:
    Jag försvarar inte dåliga män. Jag strider mot kvinnor som håller på att hacka på män hela tiden. Jösses, kvinnor har förstört alla män i dagens samhälle. Klagomål hit och klagomål dit. Så fort en man säger något så är det fel...kvinnan ska ha fel! Jag är så trött på det!
    Jag tycker mest man ser dig i trådar klagandes på andra så kanske du borde ta åt dig av dina egna ord

    Slarviga män och kvinnor förtjänar lite verbala kängor, vanliga män och kvinnor som är i majoritet förtjänar det naturligtvis inte.
    Att försvara skötsamma män i all ära är en sak men att gå till överdrift och ifrågasätta varför det som inte sköter sig får kritik förstör mer än det hjälper

    och du det är inte kvinnor som förstör män, vuxna män har ett eget ansvar för sitt handlande vare sig det är bra eller dåligt beteende.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gahh) skrev 2014-10-21 21:28:07 följande:

    Hur är era män? Era sambos(män)? Eller era killar?

    Ställer de verkligen upp där hemma? Eller kan du känna ibland att han är slarvig, stökig eller inte gör det han ska göra där hemma?

    Jag har haft flera förhållande och jag har tröttnat varje gång på män som är mansgrisar och förväntar sig att tjejen ska göra det mesta i hemmet. Gud. Snacka om att ha en dålig uppfostran! Hur fan orkar man med sånna typer?

    Vilka dåliga vanor har din man/sambo/kille?


    De måste haft riktigt usla mammor som lärde dem vara såna svin.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (asså) skrev 2014-10-21 22:02:48 följande:

    De måste haft riktigt usla mammor som lärde dem vara såna svin.


    Eller pappor? Föräldrar?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ställer upp? Konstigt ordval trycker jag. Man gör sin del. Min man gör lika samma saker som mig. Vi har inget uttalat schema eller så. Man gör det som behövs och är nödvändigt för stunden. Han bor ju också här och ja ungarna har vi ju tillsammans.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mia) skrev 2014-10-21 22:30:40 följande:

    Eller pappor? Föräldrar?


    Du är alldeles för nyanserad för den här tråden

    Låt oss istället dra alla över en kam
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (asså) skrev 2014-10-21 22:02:48 följande:
    De måste haft riktigt usla mammor som lärde dem vara såna svin.
    Anonym (asså) skrev 2014-10-21 22:50:40 följande:
    Du är alldeles för nyanserad för den här tråden

    Låt oss istället dra alla över en kam
    Tyvärr är det nog så att vi upprepar välkända mönster lite till mans. Jag (kvinna) och min sambo delar på allt fast vi är båda ganska slarviga och håller städningen på en irriterande låg nivå. Vi kommer båda från hem där mamman har gjort allt hushållsarbete, och hela tiden som min sambo är irriterad på att det är dåligt städat känner jag det som att han anklagar mig för det, och inombords anklagar jag också mig själv. Fastän ingenting sägs uttryckligen mellan oss, så jag vet inte om det är mina egna påhitt eller om det är en korrekt tolkning från min sida.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gahh) skrev 2014-10-21 21:28:07 följande:

    Jag har haft flera förhållande och jag har tröttnat varje gång på män som är mansgrisar och förväntar sig att tjejen ska göra det mesta i hemmet. Gud. Snacka om att ha en dålig uppfostran! Hur fan orkar man med sånna typer?


    Ja, det måste vara nåt fel på kvinnor som gillar sådana män...

    Varför gifter sej kvinnor med mansgrisar? Säger det nåt särskilt om dessa kvinnorna?
Svar på tråden Asså män.....