• Paulin­a P P
    Äldre 22 Oct 07:48
    943 visningar
    6 svar
    6
    943

    Kan jag spara de SMS och kontakter som finns i min gamla osmarta telefon?

    Jag ska köpa en smart mobil. I min gamla mobil (en sån med knappar och inget internet) finns en massa SMS och kontakter jag gärna vill spara. Jag har en kabel som jag använt för att föra över bilder till datorn, men jag hittar ingen möjlighet att föra över annat på det sättet. Någon som vet om det går att spara detta och hur man gör?

  • Svar på tråden Kan jag spara de SMS och kontakter som finns i min gamla osmarta telefon?
  • Äldre 22 Oct 08:41
    #1

    Tyvärr..men du kan fota dom :)

  • Äldre 22 Oct 21:11
    #2

    Gå in på mobiltelefontillverkarens hemsida och ladda ner synkroniseringsprogrammet, sedan synkar du telefonen med datorn. Detta funkar med iaf både Nokia- och (Sony)Ericssontelefoner.

  • Paulin­a P P
    Äldre 23 Oct 08:33
    #3
    Demmpa skrev 2014-10-22 21:11:32 följande:

    Gå in på mobiltelefontillverkarens hemsida och ladda ner synkroniseringsprogrammet, sedan synkar du telefonen med datorn. Detta funkar med iaf både Nokia- och (Sony)Ericssontelefoner.


    Funkar det även med äldre telefoner som inte är smartphones?
  • Äldre 23 Oct 11:39
    #4
    Paulina P P skrev 2014-10-23 08:33:11 följande:
    Funkar det även med äldre telefoner som inte är smartphones?
    Vad är det för telefon du har?

    Jag kunde spara sms från min gamla Sony Ericsson telefon via deras programvara för några år sedan i alla fall. Den hette då Sony Ericsson PC Suite. SMS spardes då som textfiler som man kan läsa via t ex Anteckningar. Vill man däremot se mer info om dem, t ex datum och tid måste man använda programvaran för att titta på det.

    Om man googlar på Sony Ericsson PC Suite kommer detta upp som första träff så det verkar som att man kan använda det fortfarande.
    www.sonymobile.com/se/tools/sony-ericsson-pc-suite-16/
  • Paulin­a P P
    Äldre 23 Oct 19:40
    #5
    inze skrev 2014-10-23 11:39:07 följande:
    Vad är det för telefon du har?

    Jag kunde spara sms från min gamla Sony Ericsson telefon via deras programvara för några år sedan i alla fall. Den hette då Sony Ericsson PC Suite. SMS spardes då som textfiler som man kan läsa via t ex Anteckningar. Vill man däremot se mer info om dem, t ex datum och tid måste man använda programvaran för att titta på det.

    Om man googlar på Sony Ericsson PC Suite kommer detta upp som första träff så det verkar som att man kan använda det fortfarande.
    www.sonymobile.com/se/tools/sony-ericsson-pc-suite-16/
    Jag har en Sony Erikson Cybershot.Försökte med PC Suite oven, men programmet hittade inte min telefon.
  • Paulin­a P P
    Äldre 24 Oct 07:59
    #6

    Jag hittade ett annat program, PC Companion (?). Funkade perfekt! Nu har jag alla mina inkommande och skickade SMS i två textfiler på datorn med information om när de skickades. Nu kan jag pussla ihop mina och pojkvännens kärleks-SMS

Svar på tråden Kan jag spara de SMS och kontakter som finns i min gamla osmarta telefon?