• Anonym (Mamman)

    Använda dermaroller på 10-åring? Kräm efteråt?

    Har en dotter på 10 år som har några gamla ärr efter vattkoppor hon hade när hon bara var några år. Har märkt på henne att ju äldre hon blir ju mer stör hon sig på dom och hon blir lätt ledsen om nån påpekar nåt om hennes "prickar". Hennes ärr består alltså av små gropar men har helt normal hudfärg. Hon skulle kunna gömma dom om hon ändrade frisyr, vilket jag tycker är en jätteenkel lösning, men hon vägrar ju ha annan frisyr än hellångt hår gärna uppsatt i tofs.

    Min fundering är om man ska testa att använda en dermaroller för att försöka hjälpa henne (om hon vill så klart). Tänkte i såna fall köra med bedövningssalva innan. Eftersom hon inte är så gammal så tycker jag att hennes cellförnyelse borde vara bättre än på en vuxen och hon borde få bättre resultat än om hon hinner bli äldre. Antar att det kanske också borde vara bra att smörja med nån vettig kräm efteråt. Nån som har något vettigt tips? Vore ju kanon om krämen var både lindrande plus på nåt sätt uppmuntrade cellförnyelse så att den inte bränner/sticker, men ändå hjälper till med läkningen.

    Vad tycker ni? Är det en jättedålig idé? Nån annan som har testat på nån yngre person? Finns det nåt annat vettigt alternativ?

  • Svar på tråden Använda dermaroller på 10-åring? Kräm efteråt?
  • Fantasilös

    Biooil är jättebra att använda efteråt. Lindrar vet jag inte om den gör men det är något i den som "tar bort" ärr. Vet många som använt den vid bristningar.

  • Anonym (Mamman)
    Fantasilös skrev 2014-10-22 10:08:58 följande:

    Biooil är jättebra att använda efteråt. Lindrar vet jag inte om den gör men det är något i den som "tar bort" ärr. Vet många som använt den vid bristningar.


    Nu har jag inte så jättebra koll på sånt här men är inte bristningar en helt annan typ av ärr dvs mer åt missfärgningshållet. Eller hjälper den även mot så att säga "gropiga" ärr?
  • Anonym (Mamman)

    Ingen annan som har några tips eller åsikter?

  • Fantasilös

    Nja, bristningar är väl ärr inifrån. Oavsett har det hjälpt på mina ärr på armarna. Har använt både dermaroller och biooil

Svar på tråden Använda dermaroller på 10-åring? Kräm efteråt?