• Äldre 22 Oct 10:00
    4463 visningar
    22 svar
    -4 +14
    22
    4463

    Nytt i forumet: Tummen upp eller ner!



    Nytt i forumet!
    Nu kan du gilla eller ogilla ett inlägg.
    Vid varje inlägg finns en ikon- "tumme upp eller ner" och du kan enkelt visa vad du tycker om ett inlägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 10:08
    Du kan bara gilla eller ogilla varje inlägg en gång och du är givetvis anonym!
  • Svar på tråden Nytt i forumet: Tummen upp eller ner!
  • jaghar­enkatt
    Äldre 22 Oct 10:07
    #1
    +3

    Går det via mobilen? Och kan man se vilka som gillat? Går det att gilla anonymt? :)

  • Äldre 22 Oct 10:17
    #2
    +4
    jagharenkatt skrev 2014-10-22 10:07:13 följande:

    Går det via mobilen? Och kan man se vilka som gillat? Går det att gilla anonymt? :)


    Hej hej!

    Jag gjorde en snabbkoll via mobilen och vad jag kan se så är det inte implementerat på mobilsajten ännu. Jag antar att det bara är en tidsfråga innan det fungerar där också
    Om du gillar eller ogillar ett inlägg så är du anonym. Det går inte att se användarnamnet utan man ser bara antalet som gillat.

    Ps. Mejlar teknik och hör när det kommer att fungera via mobilen också.
  • jaghar­enkatt
    Äldre 22 Oct 10:19
    #3
    +1

    Ok, tack för svar! :)

  • Äldre 22 Oct 10:21
    #4
    +5

    Mobilen är på g


    // Jens, utvecklingschef
  • Påven Johann­a
    Äldre 22 Oct 10:25
    #5
    +4

    Nu råkade jag gilla ett inlägg som jag själv skrivit. Penibelt. Som att skratta åt sina egna skämt. 

  • Äldre 22 Oct 10:33
    #6
    +1
    Påven Johanna skrev 2014-10-22 10:25:54 följande:

    Nu råkade jag gilla ett inlägg som jag själv skrivit. Penibelt. Som att skratta åt sina egna skämt. 


    Själv är bäste dräng vet du väl Solig
    Och har du skrivit något klokt så ska du ju självfallet gilla det.
  • Common sense
    Äldre 22 Oct 12:02
    #7
    +5

    Kul funktion! Glad

    En fråga... kommer någonsin en redigerafunktion till forumet så man kan redigera eventuella slarvskrivningar och liknande?

    Förstår att ni inte vill att man ska kunna förändra grundinlägget helt men det är ju lätt ordnat med en knapp där man kan se hur inlägget såg ut innan det redigerades. (Samma funktion som finns i Facebook-inlägg).

    Jag tror FL är det enda forum jag någonsin varit på utan redigerafunktion, och jag har varit på många forum i mitt liv!

  • Äldre 22 Oct 12:36
    #8
    -1 +1

    Jag tycker att det ska finnas möjlighet att radera eget inlägg.

    Till exempel gravidtrådar där folk lägger ut ultraljudsbilder där personnummer syns och upptäcker det när det redan är postat.

  • Äldre 22 Oct 13:16
    #9
    +3

    JAg är väldigt.... "nervös".... inför den funktionen. Jag kan lätt tänka mig att det blir person-popularitetsröstning i en del forum. Folk som inte läser vad det står i inlägget utan röstar bara för att de gillar/ogillar skribenten. 

    Sen undrar jag vad syftet är? Jag menar, får det några konsekvenser att ha många röster, varesig det är röstat på bra/dåligt? För har det inga konsekvenser så är det just bara popularitetstävling, och det ser jag inget positivt med......


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • nozpa
    Äldre 22 Oct 13:29
    #10
    +1
    Aniiee skrev 2014-10-22 13:16:40 följande:

    JAg är väldigt.... "nervös".... inför den funktionen. Jag kan lätt tänka mig att det blir person-popularitetsröstning i en del forum. Folk som inte läser vad det står i inlägget utan röstar bara för att de gillar/ogillar skribenten. 

    Sen undrar jag vad syftet är? Jag menar, får det några konsekvenser att ha många röster, varesig det är röstat på bra/dåligt? För har det inga konsekvenser så är det just bara popularitetstävling, och det ser jag inget positivt med......


    Kanske är smidigare än att citera och göra tumme upp bara. Mindre menlösa inlägg i en tråd typ.
Svar på tråden Nytt i forumet: Tummen upp eller ner!