• Anonym (!!)

    Nu har min son ställt till det i skolan

    Nu har skolan ringt och sagt att min son har tjuvat sig in i skolköket och tagit en massa strömming vilka han placerat i ventilationsstemet. Han går i gymnasiet. Nu måste jag åka och ta den här diskussionen och jag orkar inte skämmas. Jag menar, vem gör sånt? Vad ska jag säga? Det här är inte första gången han håller på så.

  • Svar på tråden Nu har min son ställt till det i skolan
  • Anonym (En vän)

    Tja jag vet inte.

    Men jag ville bara inflika att när jag gick i gymnasiet så idkade jag skadegörelse på en overhead-duk (sån där man drar ner från taket för att bilden ska syns bättre). Jag skrev "BAJS!" på den med tjock, svart spritpenna.

    Idag är jag gift, har barn och högskoleutbildning. Så man måste inte nödvändigtvis bli kriminell ligist för att man busat lite i gymnasiet.

  • Anonym (----)

    Du kopplar in de sociala och/eller psykologer och ser till att hans uppförande åtgärdas

    man kan inte kalla de 'pojkstreck' osv då det handlar om inbrott och stöld i grunden, det 'är dags att han får lära sig at ta ansvar

  • Anonym (----)

    och självklart ska han betala och ersätta för den strömming han stal, det säger sig själv

    det är dags att man slutar curla och skylla på bus, han är ingen 5-åring, man får ta konsekvenser för sitt tramsande, få se hur coolt det är att använda studiebidraget till strömming istället för mobil och bio med polarna och såna saker

  • Anonym (...)
    Anonym (En vän) skrev 2014-10-22 10:48:34 följande:

    Tja jag vet inte.

    Men jag ville bara inflika att när jag gick i gymnasiet så idkade jag skadegörelse på en overhead-duk (sån där man drar ner från taket för att bilden ska syns bättre). Jag skrev "BAJS!" på den med tjock, svart spritpenna.

    Idag är jag gift, har barn och högskoleutbildning. Så man måste inte nödvändigtvis bli kriminell ligist för att man busat lite i gymnasiet.


    hahaha.."jag skrev BAJS! på den med tjock svart spritpenna" ...din gangster Glad
  • lostinspace

    Du får väl säga till honom att det inte är ok och så får han väl stå för saneringen själv... Svårare än så är det knappast?

  • Anonym (Hoppsan)
    Anonym (!!) skrev 2014-10-22 10:29:57 följande:

    Nu har skolan ringt och sagt att min son har tjuvat sig in i skolköket och tagit en massa strömming vilka han placerat i ventilationsstemet. Han går i gymnasiet. Nu måste jag åka och ta den här diskussionen och jag orkar inte skämmas. Jag menar, vem gör sånt? Vad ska jag säga? Det här är inte första gången han håller på så.


    "Vem gör sånt". Ja det låter lite omoget för en gymnasist. Möjligen gör något busfrö det i mellanstadiet eller i 7:an.
  • Anonym (Hoppsan)
    lostinspace skrev 2014-10-22 11:14:34 följande:

    Du får väl säga till honom att det inte är ok och så får han väl stå för saneringen själv... Svårare än så är det knappast?


    Precis. Man kan bara lära sig genom att ta konsekvenserna för det man ställt till med.
  • Anonym (----)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2014-10-22 11:18:35 följande:
    Precis. Man kan bara lära sig genom att ta konsekvenserna för det man ställt till med.
    Alldeles rätt
  • Anonym (----)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2014-10-22 11:17:33 följande:
    "Vem gör sånt". Ja det låter lite omoget för en gymnasist. Möjligen gör något busfrö det i mellanstadiet eller i 7:an.
    ja lite som att klottra ordet BAJS i gymnasiet, känns onekligen lite omoget,
    skadegöresle är det oavsett
  • Anonym (!!)

    Med vilka pengar tänkte ni att han ska stå för saneringen. Han är 16 år så det blir jag och hans pappa som betalar.

Svar på tråden Nu har min son ställt till det i skolan