• Sensitiveguy

    Vilken är din favorit när det gäller tidlösa kärlekslåtar

    Min är "You" - Ten Sharp.

  • Svar på tråden Vilken är din favorit när det gäller tidlösa kärlekslåtar
  • Anonym (...)

    John Denver - Annies song

    Nationalteatern - Bara om min älskade väntar

  • Kereza

    Vem avgör om de är tidlösa?

    Jag tror ju helt klart på Another State of Mind - Social Distortion i alla fall :) 



  • Alexandre Nayle
    Kereza skrev 2014-10-22 13:26:43 följande:

    Vem avgör om de är tidlösa?

    Jag tror ju helt klart på Another State of Mind - Social Distortion i alla fall :) 


    Tiden brukar avgöra det :)
  • Aniiee

    Finns det tidlösa kärlekslåtar? Det var nästan något nytt. Speciellt kärlekslåtar brukar ju vara hopplöst förankrade i sina tidsåldrar. 

    Med det sagt, så länkar jag väl till en som är hopplöst förankrad i 2000-talet.




    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Sensitiveguy
    Kereza skrev 2014-10-22 13:26:43 följande:

    Vem avgör om de är tidlösa?


    Det kan ju tolkas individuellt, men jag menade nog mer att de på något sätt är ihågkomna av en större skara människor. "Hits" - som det så vackert heter.

    Men kan även avse låtar just DU tycker fastnar i tankarna naturligtvis.
  • Anonym (b)

    Du är den ende med Lill Lindfors tycker jag om. Iofs skrevs den med Jesus i åtanke, men det visste inte ens sångerskan när hon spelade in den.

  • Sensitiveguy
    Anonym (b) skrev 2014-10-22 13:49:48 följande:

    Du är den ende med Lill Lindfors tycker jag om. Iofs skrevs den med Jesus i åtanke, men det visste inte ens sångerskan när hon spelade in den.


    Vad har det för betydelse? Bara but "honom" mot någon DU tycker om.
  • Anonym (b)
    Sensitiveguy skrev 2014-10-22 13:55:03 följande:
    Vad har det för betydelse? Bara but "honom" mot någon DU tycker om.
    Varför så otrevlig ton?

    Eftersom den skrevs till Jesus så är det kanske inte en kärlekssång i den betydelsen man vanligtvis menar. Men jag skrev ju att inte ens sångerskan tolkat det som annat än en kärlekssång, och jag skrev att jag gillar den. Jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg.
  • Sensitiveguy
    Anonym (b) skrev 2014-10-22 14:00:18 följande:

    Varför så otrevlig ton?

    Eftersom den skrevs till Jesus så är det kanske inte en kärlekssång i den betydelsen man vanligtvis menar. Men jag skrev ju att inte ens sångerskan tolkat det som annat än en kärlekssång, och jag skrev att jag gillar den. Jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg.


    Att den var skriven till Jesus är ingen big deal - byt ut Jesus mot någon annan. Det var allt jag sade.
Svar på tråden Vilken är din favorit när det gäller tidlösa kärlekslåtar