• Anonym (Städmani)

    Städar bort mina energitjuvar, ngn som vill hänga på?

    Det är hög tid att städa hemma hos mig.


    I hörnen ligger en massa damtroll.


    På golvet en massa skit.


    I vasken en hel del som luktar ruttet.


     


    Någon mer som behöver städa bland alla sina energitjuvar?


    Vi kan väl hjälpas åt och hitta rätt rengöringsmetoder?


     


    Jag börjar:


    Tar fram kvasten och sopar ut gränslösa svärmor


    Damsuger upp egenkära syrran


    Negativa väninnan åker ut med skurvattnet


     


    OK, svärmor lär bli sur men det räcker att jag träffar henne en gång i månaden, det mår jag bättre av. Hon är från och med nu makens ansvar. Screening av telefonnummer startar nu!

    Syrran får begripa att det finns andra att prata om förutom henne annars lägger jag på luren, det är dags att hon frågar hur jag mår.



    Väninnan har aldrig under 25 år haft ngt positivt att säga så hon dumpas här och nu då jag mår dåligt av att umgås med henne och blir deppig i dagar efteråt.


     


    Är helt klart för gammal att ha det så här skitigt längre.


    Dags att ta tag i oredan och göra det fint för mig själv för en gångs skull utan att bry mig om vad alla damtussar och sura disktrasor tycker!


    Vad behöver ni städa undan hemma hos er?

  • Svar på tråden Städar bort mina energitjuvar, ngn som vill hänga på?
  • nozpa

    Jag har faktiskt redan städat bort energitjuvarna. Finns någon kollega kvar dock, och det är ju svårt att städa bort honom. Men kan välja att inte lyssna så noga när han pratar.

    Kände också att "nej, jag är för gammal för att behöva stå ut med detta". Och så var det en process på 1 år eller så innan man hade städat klart. Jätteskönt!

  • Anonym (Jenny)

    Haha jag önskar också att min egenkära syster någon gång frågar mig hur jag mår. Negativa väninnan gjorde jag av med för flera år sen och känsliga svärmodern som tar allt som sägs som personliga attacker är det redan sambon som sköter kontakten med.

  • Anonym (Dom har inte en chans!)

    Såna personer släpper jag inte nära mig från första början.

  • Anonym (Städmani)
    nozpa skrev 2014-10-22 13:53:51 följande:

    Jag har faktiskt redan städat bort energitjuvarna. Finns någon kollega kvar dock, och det är ju svårt att städa bort honom. Men kan välja att inte lyssna så noga när han pratar.

    Kände också att "nej, jag är för gammal för att behöva stå ut med detta". Och så var det en process på 1 år eller så innan man hade städat klart. Jätteskönt!


    Grattis, måste kännas skönt! Borde ha gjort det för längesen.


    Ja det lär nog ta ett tag, har ju mörka fuktiga källarutrymmen att städa ur och vinden är full av gammalt bråte.


    Jag börjar dock med det mest synbara i huset där det är mest behövligt med en storstädning!

  • Anonym (Städmani)
    Anonym (Jenny) skrev 2014-10-22 14:00:05 följande:

    Haha jag önskar också att min egenkära syster någon gång frågar mig hur jag mår. Negativa väninnan gjorde jag av med för flera år sen och känsliga svärmodern som tar allt som sägs som personliga attacker är det redan sambon som sköter kontakten med.


    Underbart!
    Har du någon plan för egenkära syrror också?
  • Anonym (Mia)

    Jag har en stor energitjuv i mitt liv, och jag önskar att jag kunde få bort henne, men jag vet inte hur man gör! Vi är grannar och hon är som en igel. Det spelar ingen roll hur många gånger jag säger "nej tack" till hennes inbjudningar, hon bara fortsätter.

    Sedan så ska hon ha ALLT. Pengar, hundmat, kaffe, cigg, ägg, toapapper. . . . HELA tiden.

    Hur blir man av med en sådan?

  • Anonym (Städmani)
    Anonym (Mia) skrev 2014-10-22 14:22:30 följande:

    Jag har en stor energitjuv i mitt liv, och jag önskar att jag kunde få bort henne, men jag vet inte hur man gör! Vi är grannar och hon är som en igel. Det spelar ingen roll hur många gånger jag säger "nej tack" till hennes inbjudningar, hon bara fortsätter.

    Sedan så ska hon ha ALLT. Pengar, hundmat, kaffe, cigg, ägg, toapapper. . . . HELA tiden.

    Hur blir man av med en sådan?


    Hmm, här får vi nog ta till med ngt starkare, klorin kanske?


    Iglar gillar INTE starkt frätande medel.


    Häll på en ordentlig skvätt, låt verka och skura rent med en svamp!


     


    Skriv ner allt hon har fått och gå sen över till henne med listan och säg att du vill nu ha tillbaka det hon lånat., NU! För som du ser det var det ju lån.


    Lär förhoppningsvis dröja innan hon tittar in till dig igen


     

  • mumsigmuffin

    Sopade bort min narcissist-mamma för ett par månader sedan, och även om det är tråkigt att mista den kontakten så mår jag bättre ändå. Och faktum är att hon inte en enda gång försökt återuppta kontakten, så jag antar att jag gjorde helt rätt som äntligen satte ner foten!

    Övriga energibovar har jag inte mer kontakt med än nödvändigt, som vid högtider/födelsedagar. Tråkigt att man tappar kontakten med vissa, men till slut måste man helt enkelt tänka på sitt eget och sin familjs välmående...

  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Städmani) skrev 2014-10-22 14:19:33 följande:
    Underbart!
    Har du någon plan för egenkära syrror också?
    Nej jag har inte det för i slutändan vill jag ju ha min syster nära men jag går nog bara och hoppas/tror att hon en dag ska förändras.. Men som det är nu så tar jag inga fler initiativ till att umgås, hon slutade göra det för länge sen när hon lärde känna lite nytt folk så man är ju rätt bortprioriterad..
Svar på tråden Städar bort mina energitjuvar, ngn som vill hänga på?