• Svar på tråden Ultraljudsbilder vi med BF MARS 2015
  • planerattförsökabligravid

    Nu gick det :) dedär är ifrån V.18 imorgon ska vi på ultraljud igen för att vi har en livlig bebis som inte ville visa hjärtats alla delar.. :) Får vi med oss bild imorgon också så kommer även den läggas upp :)

  • Pojkmamma01

    Btw.. Bm tog två stillbilder under Ul och sa att hon inte kunde säga nåt med 100% säkerhet vilket de aldrig kan men hon hittade ingen pille och pung..

  • FrauCasio

    Tydligen har socialstyrelsen beslutat att ta bort TUL, tillväxtultraljudet man får eller fick runt vecka 33. Nu får man alltså enart ett ultraljud. RUL, den runt vecka 18. Vill man göra Kubb testet blir det ju två för dem som väljer det.

  • FresnoKiwi95
    FrauCasio skrev 2014-12-27 13:46:10 följande:

    Tydligen har socialstyrelsen beslutat att ta bort TUL, tillväxtultraljudet man får eller fick runt vecka 33. Nu får man alltså enart ett ultraljud. RUL, den runt vecka 18. Vill man göra Kubb testet blir det ju två för dem som väljer det.


    Har inte skrivit i tråden förut men jag fick ett TUL den 19/12, så i vecka 30-31. Fick en kallelse från SöS. Men det var min bm som sagt att dom ville göra ett extra.

    (Bor i stockholm)
  • FrauCasio
    FresnoKiwi95 skrev 2014-12-27 18:35:14 följande:

    Har inte skrivit i tråden förut men jag fick ett TUL den 19/12, så i vecka 30-31. Fick en kallelse från SöS. Men det var min bm som sagt att dom ville göra ett extra.

    (Bor i stockholm)


    Ja som du skriver ett extra. Tydligen sker inte TUL per automatik. Utan om något är feleller pga oro ellerliknande kan bm skicka dig ändå, men den ingår inte längre som standard för alla så sa min bm förra veckan.
Svar på tråden Ultraljudsbilder vi med BF MARS 2015