• Anonym (Dagis?)

    Hur länge föräldraledigt innan man sätter barnet på dagis och börjar jobba?

    Hej!
    Jag funderar på hur länge man brukar vara föräldraledig (mammaledig) från sitt arbete? Alltså från barnet är fött tills hur länge? När började du jobba igen? Och började du ha ditt barn på dagis då? Från vilken ålder började du ha barnet på dagis?
    Har själv bf 28/10 och började fundera på hur länge folk har sina barn hemma :) Förstår att de är olika,men vill ändå höra hur majoriteten gör :)

  • Svar på tråden Hur länge föräldraledigt innan man sätter barnet på dagis och börjar jobba?
  • rere88

    Födde min son 23/4-2011.. jag var hemma till 1/5-2012 och sen var min sambo hemma 5mån och hade hand om inskolningen på dagis oktober

  • Anonym (v)

    Dottern föddesi slutet på maj, och började dagis efter nästa sommar, dvs vid ca 15 månaders ålder. Gick då korta dagar till 13:30 ca 3 dagar i veckan. Hon är nöjd.

  • ursula

    Barnläkaren lars Gustavsson tycker ett år då de har lätt att ta till sig nya miljöer,

  • pigglet

    Barnen har börjat 15 timmar/vecka när de varit ca 4 år.
    Under 8 år var någon av oss hemma hela tiden. Vi fick 3 barn.

    Vill man vara hemma länge så tar man ut så få dagar som möjligt under barnets första år. Vi tog inga dagar alls.
    Sedan 5 dagar/vecka för att skydda sin SGI.

  • Vickan I

    Båda våra har varit närmare 20 månader. Jag var hemma i ca 13 mån och maken strax över 6 mån.

  • emmisss

    Barn 1: jag 1 år, min man 6månader, sen jag igen 6 månader, dagis vid 2 år. 15 timmar i veckan
    Barn 2: jag 1.5 år, dagis vid 2 år 15 timmar i veckan

    Barn 3: jag och mannen 8 månader tillsammans, sen jag 6 månader, sen mannen 6 månader igen, dagis vid 1.5 år

Svar på tråden Hur länge föräldraledigt innan man sätter barnet på dagis och börjar jobba?