• Äldre 22 Oct 22:58
    661 visningar
    4 svar
    4
    661

    Min 3,5åring har börjat kissa på sig, någon som vart med om liknande!?

    Hej alla där ute!

    Som sagt så har min 3,5åriga son börjat kissa på sig på dagarna, flera gånger! Idag bajsade han på sig oxå ????

    Han har varit torr dag och natt i över ett halv år, har gått riktigt bra måste jag säga. Men nu helt plötsligt så har det vänt. Han verkar inte direkt bry sig när det händer, säger bara till att han kissat på sig och vill ha nya byxor. Jag frågar honom varför det kommer i byxan, tex att han inte hann lr nått men ibland rycker han bara på axlarna och ibland vet han inte. Kanske är ett vanligt "problem" i den här åldern men vill gärna veta om det är någon mer som vart med om detta? Hur länge pågick det? Några tips lr idéer?

    Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Min 3,5åring har börjat kissa på sig, någon som vart med om liknande!?
  • Äldre 23 Oct 07:55
    #1

    Japp, samma här med båda barnen. Höll i sig några veckor men sen gick det över. Tror helt enkelt att dom har så mycket att göra/vill hinna med att dom prioriterar bort att gå och kissa. Mycket roligare att fortsätta leka eller vad dom för tillfället gör.

  • Äldre 23 Oct 08:03
    #2

    Inte alls ovanligt med lite bakslag, det går över gör ingen stor grej av det bara!

    Påminn om toaletten med jämna mellanrum istället.

  • Äldre 29 Oct 13:05
    #3

    Tusen tack för svar :)

    Nu har det förmodligen vänt, inget i varken byxan lr sängen på 3dagar nu!! Håller tummarna att de fortsätter så :)

    Men har förstått att de är mycket vanligt med bakslag.

  • Äldre 9 Nov 20:13
    #4

    Min son är 4 och har varit utan blöja i snart ett år. Men då och då händer det ändå att det kommer kiss i byxorna. Tror också att det helt enkelt beror på att han inte hinner känna att han är kissnödig för han har så kul med det han gör för stunden. Ibland misstänker jag också att han helt enkelt struntar i att gå på toa för han vill inte missa nåt roligt som han håller på med. Men det brukar aldrig komma mycket, är han ordentligt nödig så går han på toa. Om man frågar så brukar han hålla med om att han inte hann känna att var nödig, eller så vet han helt enkelt inte. Han tycker själv det är lite jobbigt när byxorna blir blöta, men vi brukar inte göra nån stor grej av de. Det är sånt som händer helt enkelt.

Svar på tråden Min 3,5åring har börjat kissa på sig, någon som vart med om liknande!?