• Anonym (Anonym)

    Rädd att inte bli gravid igen

    Jag är så rädd att efter en medecinsk abort inte ska kunna skaffa barn senare.
    Hur mycket ökar riskerna för missfall. Är det ngn som gjort abort och senare skaffat barn.

  • Svar på tråden Rädd att inte bli gravid igen
  • Anonym (Jodå)

    Varför skulle du inte kunna bli gravid igen? Klart du kommer! :) två av mina vänner har gjort abort och har nu vars två barn. De blev dessutom gravida jätte snabbt när de väl planerade barn.

  • Anonym (Gravid.)

    Jag gjorde en abort när jag var 16, blev gravid igen när jag var 18 (är 19 nu), men det blev tidigt missfall. Trodde inte jag skulle kunna bli gravid efter missfallet+aborten så när jag missade två mini-piller någon månad efter missfallet så använde min sambo o jag inte kondom...... I vecka 22 nu :) Så det går!

  • Anonym (Gravid.)

    Jag gjorde en abort när jag var 16, blev gravid igen när jag var 18 (är 19 nu), men det blev tidigt missfall. Trodde inte jag skulle kunna bli gravid efter missfallet+aborten så när jag missade två mini-piller någon månad efter missfallet så använde min sambo o jag inte kondom...... I vecka 22 nu :) Så det går!

  • barajag01

    Klart det går! Jag var ca 15-16 när jag gjorde en medicinsk abort. Förra året fick jag ett tidigt missfall och är nu gravid i v.28 (19år)

Svar på tråden Rädd att inte bli gravid igen