• Danni 83

    Kan jag vara gravid igen?!?

    Åh jag känner mig dum, mamma till tre killar, jag vet ju att inget är idiotsäkert.. Men ändå.. Vi har kört säkra perioder mycket jag och sambon, och det har alltid funkat. Minsta killen är nu 5 månader och jag fick tillbaka min mens runt den 20/9, när han var fyra månader. Sen tänkte jag att nu är ju cykeln igång igen så den 17/10 borde ju vara en säker period, när jag och mannen fick till det. Han frågade flera gånger.. Är det säkert? Är du säker? Utifrån hur min cykel fungerar normalt så JA. Jag var säker... Men nu är jag inne på dag fem efter sex och ingen mens.. Hallå... Kan cykeln vara rubbad och försjuten i början? Kan vi ha lyckats pricka in Äl?

    Känns ju sådär.. Jag vill gärna ha fler barn, mannen tvekar. Att vara gravid nu skulle ju vara som att jag har lurat honom... Jag har alltid tyckt att vill man absolut inte ha barn sånskyddar man sig, sen kan ju saker hända men har man sex ett par dagar innan beräknad mens så är det ju säkert! Jag blev lite förvånad när min bm på efterkontroll sa att sålänge jag ammar någorlunda jämnt över dygnet så är jag skyddad. Det är man ju iallafall inte, jag helammar fortfarande och har ju uppenbarligen haft iallafall en Äl eftersom jag fått tillbaka min mens. Har någon erfarenhet om detta med cykeln när man ammar ?


    Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • Svar på tråden Kan jag vara gravid igen?!?
  • Lena74

    Joda min mens kom tillbaka efter nio mnd och va 4 veckor mellan, jag ammade fortfarande oxå. Tills en mnd så var det helt plötsligt längre emellan o jag blev gravid :-S s visst kan det va så.

  • Danni 83

    Ah shit... Då är det bara att vänta och se.. Jag vet inte vad jag ska känna. Glad, förvirrad, ångest över att berätta det hemma. Frågan om att behålla kommer ju absolut uppåt huvvet.. Att skaffa barn ska man ju vara två om,, hur kommer han att ta detta om det är så.. Jag måste vänta till efter helgen med ett test iallafall om inte mensen dyker upp


    Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • lightfish

    Sen finns det något som kallas spontan ägglossning som det inte pratas så högt om, det gör att det här med säkra perioder inte är säkra....

  • Anonym (v)

    Gjorde ett vul en månad efter förlossningen pga komplikationer. Ett moget ägg sågs och mensen kom sen som ett brev på posten. Tror inte ett dugg på att ammning är skydd mot graviditet. Vill ni inte ha fler barn så skicka killen o knippsa. Helt underbart kan jag säga.

  • Danni 83

    Spontan ägglossning? Vad är det?

    Jag funderar på spiral eller faktisk att sterilisera mig, men att han skulle kunna göra det är ju absolut en tanke.

  • lightfish

    Jag är steriliserad just pga spontan ägglossning. Jag är kvinna. När jag pratade med läkaren om sterilisering så sa läkaren att det alltid är bättre om kvinnan gör det än mannen för en hel del män får problem med potensen efter en sterilisering.

Svar på tråden Kan jag vara gravid igen?!?