• Anonym (aj)
    Äldre 23 Oct 06:32
    2877 visningar
    11 svar
    11
    2877

    Smärtsamma sår insida lår

    Det spelar ingen roll vilka byxor jag har, Får det ändå. Brukar använda taighta träningsbyxor. hur blir jag av med detta?

  • Svar på tråden Smärtsamma sår insida lår
  • Äldre 23 Oct 07:36
    #1

    Mindre tajta och mjukare byxor, inga sömmar på insidan. Det är skavsår som ger problemet. Kjol och tjockare strumpbyxor brukar funka bra.

  • Anonym (aj) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 08:08
    #2
    Lena skrev 2014-10-23 07:36:34 följande:

    Mindre tajta och mjukare byxor, inga sömmar på insidan. Det är skavsår som ger problemet. Kjol och tjockare strumpbyxor brukar funka bra.


    Det är allmänt känt att kjol inte är bra när det gäller skavsår
  • Äldre 23 Oct 09:12
    #3

    Nja, kjol utan strumpbyxor gör såren värre pga friktionen. Om du däremot har ett par tjockare strumpbyxor under kjolen så skyddar dem. Såren skavs inte emot varandra och får en chans att läka!

  • Anonym (aj) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 10:51
    #4
    LindaJohanna skrev 2014-10-23 09:12:32 följande:

    Nja, kjol utan strumpbyxor gör såren värre pga friktionen. Om du däremot har ett par tjockare strumpbyxor under kjolen så skyddar dem. Såren skavs inte emot varandra och får en chans att läka!


    Jag får till och med skavsår när jag använder taighta träningsbyxor. Då lär inte tjocha strumpbyxor hjälpa.
  • Äldre 23 Oct 18:39
    #5

    Träninbyxorna är säkert i syntet och har söm på låret. Bomullsstrumpebyxor är luftigare och har sällan någon söm

  • Anonym (aj) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 19:13
    #6
    Lena skrev 2014-10-23 18:39:18 följande:

    Träninbyxorna är säkert i syntet och har söm på låret. Bomullsstrumpebyxor är luftigare och har sällan någon söm


    Alla byxor har ju sömmar på insidan. 
  • Äldre 23 Oct 19:57
    #7

    Ja byxor har sömmar där men inte strumpebyxor. Därför är tjocka bomullsstrumpebyxor bättre.

  • Anonym (Tips)
    Äldre 23 Oct 20:03
    #8

    www.multisportshopen.se/sv/vardartiklar/skavsar/sportslick-23-g.html

    Har inte prövat själv men sök om det på jogg.se för referenser.

  • Anonym (aj) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 05:50
    #9
    Lena skrev 2014-10-23 19:57:28 följande:

    Ja byxor har sömmar där men inte strumpebyxor. Därför är tjocka bomullsstrumpebyxor bättre.


    Jag kan ju inte gå i bomullsstrumbyxor varje dag. Särskilt inte när det är kallt. 
  • Anonym (aj) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 05:50
    #10
    Lena skrev 2014-10-23 19:57:28 följande:

    Ja byxor har sömmar där men inte strumpebyxor. Därför är tjocka bomullsstrumpebyxor bättre.


    Jag kan ju inte gå i bomullsstrumbyxor varje dag. Särskilt inte när det är kallt. 
  • Äldre 24 Oct 06:05
    #11

    Jag går i kjol och strumpebyxor nästan varje dag. På vintern har jag lite längre kjol och ullstrumpebyxor. Även det funkar fint mot skavsår.

Svar på tråden Smärtsamma sår insida lår