• Anonym (Inte enkelt)

    Problemen med preventivmedel

    Kan inte ta hormonella p medel pga psykiska besvär (mycket då) om jag tar det.

    Inte kopparspiral pga ont och kraftiga blödningar då.

    Inte sterilisering pga kanske vill ha ett barn om några år.

    Pessar har jag men har blivit gravid med det en gång...

    Kondom vill inte han ha och inte jag heller eg men det får väl bli det isåfall ändå eller avhållsamhet...

    Han vill inte sterilisera sig.

    Vad har ni som inte kan ha hormoner eller kopparspiral och inte vill sterilisera er?

  • Svar på tråden Problemen med preventivmedel
  • Fia 28

    Kondom. Tycker det är löjligt med snubbar som vägrar kondom. Är det verklgien bättre att avstå sex helt än att trä på en tunn kondom?

  • Anonym (Inte enkelt)
    Fia 28 skrev 2014-10-23 09:41:20 följande:

    Kondom. Tycker det är löjligt med snubbar som vägrar kondom. Är det verklgien bättre att avstå sex helt än att trä på en tunn kondom?


    Ja det får väl bli det ändå. Men jag upplever också att det inte är lika trevligt sas, dvs känns inte så mycket och han har lite erektionsproblem och det förvärrat tyvärr med kondom. Han vill inte ta något medel för det...typiskt.

    Men tror jag ska köpa medel att ha i pessare som är spermiedödande. Hade inte det i när jag blev gravid med det.. kanske satt det lite fel också. :/

    Om man kan kombinera pessar + spermiedödande medel + avbrutet samtidigt? Jag gör abort om det blir graviditet för min kropp klarar inte av det inom minst några år, den måste tränas för den är utsliten av många och täta graviditeter.
  • Anonym (Inte enkelt)

    Funderat ändå på sterilisering men essure rapporterar de om många som fått mycket besvär och smärta och allergi av pga innehåller nickel. :(

    Och vanlig op avråder de från dels pga risker (ja en dog efter det får något år sedan) dels pga kostnaden då och vill inte ta dee riskerna med op.

    Nej det är nog avhållsamhet eller pessar, pessarmedel och avbrutet och abort om det blir nåt trots det. Är det jag kan se som mina alternativ.

Svar på tråden Problemen med preventivmedel