• Anonym (Nöjd)
    Äldre 23 Oct 11:15
    568 visningar
    9 svar
    9
    568

    Billigaste månaden 2014

    Idag gjorde jag iordning utbetalning av månadens räkningar. Bor i hus, har bil och inga lån. Det finns naturligtvis månader med betydligt fler och dyrare räkningar, men just oktober blev en "all time low"-månad.

    El, värme 1.188
    Bensin        550
    Telefon       359
    TV              209

    Totalt       2.306

    Under oktober har jag hittills köpt mat för 771:- men ska handla nästa vecka. Dessutom ska det inhandlas gravsmyckning till Allhelgona-helgen.

    Vilken månad på året har ni minst räkningar?

  • Svar på tråden Billigaste månaden 2014
  • Alexan­dre Nayle
    Äldre 23 Oct 11:20
    #1

    Jag har precis betalat nästan exakt 30 000 i kvarskatt, så för mig kommer antagligen november bli den billigaste månaden.

  • Äldre 24 Oct 09:28
    #2
    Anonym (Nöjd) skrev 2014-10-23 11:15:22 följande:

    Idag gjorde jag iordning utbetalning av månadens räkningar. Bor i hus, har bil och inga lån. Det finns naturligtvis månader med betydligt fler och dyrare räkningar, men just oktober blev en "all time low"-månad.

    El, värme 1.188
    Bensin        550
    Telefon       359
    TV              209

    Totalt       2.306

    Under oktober har jag hittills köpt mat för 771:- men ska handla nästa vecka. Dessutom ska det inhandlas gravsmyckning till Allhelgona-helgen.

    Vilken månad på året har ni minst räkningar?


    Jag har typ samma räkningar varje månad.
    Men denna månaden va elräkningen lite lägre typ 50kr.

  • Anonym (Nöjd) Trådstartaren
    Äldre 24 Oct 18:28
    #3
    Tacksamt skrev 2014-10-24 09:28:29 följande:
    Jag har typ samma räkningar varje månad.
    Men denna månaden va elräkningen lite lägre typ 50kr.

    Mina kostnader varierar ibland kraftigt på grund av huset. Jag betalar villa- och bilförsäkring för hela året, men borde väl se till att få en månadsfaktura istället och avgiften för vatten och sophämtning kommer varje kvartal.


  • Anonym (Bolån Sthlm)
    Äldre 25 Oct 00:38
    #4
    Anonym (Nöjd) skrev 2014-10-23 11:15:22 följande:

    Idag gjorde jag iordning utbetalning av månadens räkningar. Bor i hus, har bil och inga lån. Det finns naturligtvis månader med betydligt fler och dyrare räkningar, men just oktober blev en "all time low"-månad.

    El, värme 1.188
    Bensin        550
    Telefon       359
    TV              209

    Totalt       2.306

    Under oktober har jag hittills köpt mat för 771:- men ska handla nästa vecka. Dessutom ska det inhandlas gravsmyckning till Allhelgona-helgen.

    Vilken månad på året har ni minst räkningar?


    Kul för dig! Jag själv har månadsräkning på allt utom försäkringarna och elen så för mig varierar det inte så mycket. Jag har heller inte så låga kostnader som du har nån månad på året. Jag är ensam och har ett bolån på ett par miljoner (med månadsräkning) så bara där springer det iväg. Billigaste månaden är nog Juni, september och Oktober för mig för det är månaderna jag inte har någon annan räkning utöver de "vanliga".
  • Äldre 25 Oct 09:36
    #5
    Anonym (Nöjd) skrev 2014-10-24 18:28:19 följande:
    Mina kostnader varierar ibland kraftigt på grund av huset. Jag betalar villa- och bilförsäkring för hela året, men borde väl se till att få en månadsfaktura istället och avgiften för vatten och sophämtning kommer varje kvartal.
    Du Kan väl välja att få allt på månadsfaktura?

  • Anonym (Kajan­)
    Äldre 25 Oct 10:16
    #6
    Tacksamt skrev 2014-10-25 09:36:40 följande:
    Du Kan väl välja att få allt på månadsfaktura?
    Vad är fördelen med det?
  • eslah
    Äldre 25 Oct 10:22
    #7
    Anonym (Nöjd) skrev 2014-10-23 11:15:22 följande:

    Idag gjorde jag iordning utbetalning av månadens räkningar. Bor i hus, har bil och inga lån. Det finns naturligtvis månader med betydligt fler och dyrare räkningar, men just oktober blev en "all time low"-månad.

    El, värme 1.188

    Bensin        550

    Telefon       359

    TV              209

    Totalt       2.306

    Under oktober har jag hittills köpt mat för 771:- men ska handla nästa vecka. Dessutom ska det inhandlas gravsmyckning till Allhelgona-helgen.

    Vilken månad på året har ni minst räkningar?


    Men du skiter alltså i att betala till Radiotjänst när du har tv?

    Annars så får väl jag säga att oktober var en rätt bra månad för min egen del.
  • Anonym (Nöjd) Trådstartaren
    Äldre 25 Oct 11:59
    #8
    Tacksamt skrev 2014-10-25 09:36:40 följande:
    Du Kan väl välja att få allt på månadsfaktura?

    Visst kan jag det, men jag har inte fått tummen ur. Det blir mycket samma månad med 3.050 + 3.427, men som sagt, jag kan ändra på det.
  • Anonym (Nöjd) Trådstartaren
    Äldre 25 Oct 12:02
    #9
    Anonym (Kajan) skrev 2014-10-25 10:16:31 följande:
    Vad är fördelen med det?
    Fördelen med månadsfaktura kan väl vara att man fördelar kostnaden över hela året.
Svar på tråden Billigaste månaden 2014